איך להקים גינת תבלינים ביתית? 6 טיפים ירוקים במיוחד

רוצים נענע לתה או בזיליקום לסלט בלי לצאת מהבית? כל הרעיונות לגינה ביתית מעוצבת, יפה ופורחת שמתאימה גם לדירות קטנות

גינה ביתית: אפשר לעשות את זה בדרכים שונות

לא צריך להיות גנן גדול, עם מרחבים ירוקים כדי להקים גינת תבלין ביתית. לגינות תבלין ביתיות יש יתרונות רבים: הם מטהרים את האוויר בבית, נותנים לכם עשבי תיבול טריים כל השנה, נוח לטפל בהם והם מוסיפים נוכחות ירוקה למטבח שלכם. בקיצור, יש יותר יתרונות מחסרונות, אז למה לא בעצם? וגם אם אתם גרים בדירה קטנה, יש הרבה דרכים לגדל אותם, אז אין לכם תירוצים. הנה כמה רעיונות שאספנו עבורכם – רק נשאר לבחור את מה שהכי מתאים לכם ולצאת לדרך.

הכל בעציץ אחד

זו אולי גינת התבלינים הפשוטה ביותר אי פעם. מצאו סיר, עציץ, ארגז אחד – מה שבא לכם, ושתלו בו את עשבי התיבול. אתם יכולים להוסיף קיסמים עם תוויות ועליהם לכתוב את שם הצמח.

צמחים תלויים

אם באמת אין לכם מספיק שטח בבית, תמיד אתם יכולים להשתמש בתקרה. הכינו ערסל לכל עציץ ותלו אותו בעזרת וו מהתקרה. הכי בסטייל.

צמחים תלויים: דקורציה מעניינת לחלל הבית

גינת ארון ספרים

מי שמבין עניין כבר יודע שכוננית ספרים היא מזמן כבר לא רק לספרים. אחד השימושים אהובים עלינו הוא להפוך ארוניות לתצוגה מרהיבה של צמחים. מצאו כוננית קטנה ונחמדה ותנו לצמחים שלכם לגדול ולשגשג.

לוח פורח

על פגבורדס (Pegboards) שמעתם? מדובר בלוחות מחוררים שעשויים מעץ וממתכת. ניתן לתלות עליהם חפצים בעזרת מוטות עץ או ווים ממתכת. היופי בפגבורדס הוא שהם וורסטיליים, כך שאתם יכולים לבחור בספלים או סירים קטנים בהם תשתלו את הצמחים ולהוסיף גם את המזמרה ושאר החפצים שאתם זקוקים להם לגינה הביתית.

גינה על גלגלים

פתרון נוח ולא מקובע הוא להניח את העציצים שלכם על עגלת בר, כך שתוכלו לנייד אותם ממקום למקום בהתאם לאור או לנישה שמתאימה לכם באותו הרגע. תודו שזה גאוני.

לקריאה נוספת

גינה בצנצנת

אנחנו די בטוחים שיש לכם לא מעט צנצנות ריקות בבית, כאלה ששימשו בעבר למשקאות או לרטבים ועכשיו אין לכם מה לעשות איתן. לרוב הן סתם מעלות אבק על המדף ומחכות להזדמנות הבאה שאולי תשתמשו בהן – אז הנה היא הגיעה. למה שלא תשתלו בצנצנות את צמחי התבלין? ואז כמובן תעמידו את כולן בשורה אחת על מדף עץ קטן כדי שכולם יוכלו ליהנות מהיופי הזה.

גינה בצנצנת: רק לבחור את השתילים