איך לבחור מסך למחשב גיימינג

מתלבטים מאיפה להתחיל כדי לבחור מסך שיאפשר לכם לשחק במשחקים האהובים עליכם עם ביצועים מעולים? יש מספר היבטים שצריך להתייחס אליהם לפני הקנייה

כדי להפוך את מלאכת החיפוש שלכם אחר המסך המושלם ליותר פשוטה, החלטנו לכתוב מדריך קצר ובו נפרט על כל הדברים החשובים שעליכם לבדוק טרם הרכישה.

קחו בחשבון שהמדריך מתמקד במסכי גיימינג. במידה ותהיו מעוניינים לרכוש מסך מחשב לשימוש יומיומי שגרתי או מסך שמתאים לגרפיקאים ועורכי וידאו, תוכלו לבקר באתר Gefeno, כדי למצוא סקירה ומדריך בנושא.

פרמטרים שמשפיעים על איכות התמונה

  • רזולוציה – זהו הפרמטר המוכר מכולם. מסכים עם רזולוציה גבוהה יותר יהיו עם איכות תמונה יותר טובה. גיימרים לרוב נוטים להתפשר על רזולוציה יחסית נמוכה, כמו 2560 x 1440 או 1960 x 1080, וזאת בגלל שככל שהרזולוציה גבוהה יותר, הביצועים יהיו פחות טובים ויעמיסו יותר על כרטיס המסך.
  • זמן תגובה – כאשר זמן התגובה של המסך נמוך יותר, כך התמונה יותר חלקה במשחקים ועצמים שונים לא ימרחו. מסך מחשב שמתאים לגיימינג לרוב יהיה עם זמן תגובה של 1ms ואפילו 5ms.
  • יחס ניגודיות – יחס ניגודיות גבוה ישפיע על איכות התצוגה. יחס של 1000:1 נחשב לנפוץ למדי, אם כי ניתן למצוא גם מסכים עם יחס של 3000:1 ואף 5000:1.
  • HDR– כיום ניתן למצוא בכל מסכי המחשבים המובילים תצוגת HDR שניתנת לשינוי לפי מה שעושים במחשב. כך שניתן להגדיר מצב של משחקים או מצב של סרטים כדי שהגדרות המסך יתאימו לביצועים אופטימליים.
  • עוצמת בהירות – ככל שעוצמת הבהירה תהיה גבוהה יותר, כך הצבעים הבהירים והכהים במסך יהיו מפורטים יותר ובאיכות יותר גבוהה.

קצב רענון: למה זה כל כך חשוב לגיימרים?

לכל מסך יש קצב רענון מוגדר מראש אשר קובע את כמות הפעמים שהתמונה מתעדכנת על גביו בכל שניה. במקרים מסוימים ניתן להעלות אותו בעזרת Overclock.

גיימרים ששואפים לשחק עם תמונה חלקה ללא קיטועים או טשטושים צריכים לשאוף למצוא מסך עם קצב רענון גבוה. הסטנדרט המקובל למסכים שמיועדים לגיימרים הוא לפחות 144 הרץ.

באופן טבעי ככל שתהיו מוכנים לשלם יותר בעבור המסך, כך גם קצב הרענון שלו יהיה גבוה יותר, ובהתאם תוכלו ליהנות מביצועים טובים יותר במהלך המשחק. כיום ניתן למצוא מסכים עם קצב רענון מדהים של 280 הרץ.

מסך קעור: האם זה מתאים?

מסך קעור יכול לשפר את תחושת המיקוד שלכם במשחק ולגרום לכם להתחבר לדמות ברמה שלא הכרתם בעבר. לאחרונה המסכים הללו צוברים תאוצה ויותר חברות מחליטות לייצר דגמים עם רמת קיעור 1000R, אשר נחשבת לסטנדרט המועדף במסכים המובילים.

פאנל IPS או VA?

ברוב המקרים גיימרים יעדיפו מסך VA על פני IPS בשל הביצועים הטובים יותר. אמנם מסכי IPS יגיעו עם תמונה יציבה יותר בטווח זוויות רחב, אך כאשר מדובר על חווית גיימינג נטו, הביצועים משחקים תפקיד חשוב יותר.

כיום ניתן למצוא גם מסכים עם טכנולוגיית Fast IPS, אשר מתאפיינת בביצועים מהירים משמעותית ממסכי IPS רגילים. הטכנולוגיה החדישה הזו נמצאת בשימוש במסכי גיימינג איכותיים אשר מיוצרים על ידי החברות המובילות בתחום.

הדרך החכמה לרכוש מסך מתאים

בכל פעם שאתם נמצאים בצומת דרכים ומתלבטים לגבי דגם המסך שיוכל להתאים לכם, תזכרו שאתם פשוט יכולים להיכנס לאתר שעוסק בסקירות מוצרים ומדריכים, כמו Gefeno. בו תוכלו למצוא סקירות של המסכים המובילים כיום, וזאת לצד מגוון מוצרים נוספים שעשויים לעניין אתכם. תזכרו, לעשות קניה חכמה ברשת זה דבר פשוט מאי פעם – רק צריך להקדיש זמן כדי לקרוא קצת על דגמים שונים ולהבין את הפרטים הטכניים.