7 דברים חשובים שכדאי לבדוק בדירות שכורות

מחוטי חשמל ותקעים ישנים, דרך עובש ולחות ועד מיקום הדירה: כל מה שאתם צריכים לדעת כשאתם מחפשים דירה להשכרה

מחפשים לשכור דירה? לפני המעבר, כדאי לשים לב לכמה דברים

החיפוש אחר מקום המגורים האידיאלי יכול בהחלט להתיש (שלא לדבר על מציאת השותפים המושלמים, אבל זה בהזדמנות אחרת). הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות זה לבחור דירה מתוך לחץ או לגלות דברים קריטיים ומבאסים אחרי שחתמתם על החוזה. קחו את הזמן וקבלו החלטה מושכלת וגם אם אתם ממש זקוקים לדירה בדחיפות, אל תפחדו לחפור ולשאול את כל השאלות החשובות. זה יחסוך לכם מפח נפש בהמשך, שלא לדבר על כסף. ובתור סטודנטים או משפחות צעירות, לרוב אין לנו יותר מדי ממנו. אז איך לא נופלים בפח? הנה הטיפים שלנו.

תגיעו מוכנים

עוד לפני שכף רגלכם נוגעת בדירה, כדאי שתעשו הכנה מראש. כתבו על דף את כל מה שחשוב לכם לבדוק, כדי שלא תשכחו לשאול שום דבר. למשל, כמה ארנונה וועד בית משלמים, האם הדירה מוארת ואיך הדוד שמש. זה לא הזמן להיות ביישנים!

בנוסף, בדקו האם יש תיווך או לא וכמובן איך בעלי הדירה. נסו להבין למה השוכרים הנוכחיים עוזבים ואם הם יוצאים באמצע חוזה, אז כדאי להבין את הסיבה. תקראו בין השורות וכמובן תשאלו מה החסרונות. אין דבר כזה דירה מושלמת, לא בתקציבים נמוכים לפחות.

רחרחו סביב

כשאתם נכנסים לדירה, כדאי להפעיל מיד את כל החושים. חוש הריח חשוב לא פחות מראייה. בתים רבים סובלים מלחות ועובש. אתם אולי לא תבחינו מיד בסימנים על הקירות, אבל לעובש יש ריח חזק. לא רק זה, הוא יכול להרוס בגדים ורהיטים והכי חשוב, לגרום לבעיות בריאותיות חמורות. הקפידו לבדוק את כל הקירות והתקרות, במיוחד סביב חלונות. חפשו צבע מתקלף או טלאי עובש שחורים. בקשו להסתכל מאחורי המיטה או הארונות. לפעמים נצטרך להזמין אנשי מקצוע, ולכן נמליץ לכם להציץ באינדקס בעלי המקצוע של יד2.

חפשו חרקים ומזיקים

לבעלי דירה בהחלט יש זכות להחליט אם הם מעוניינים להכניס כלבים או חתולים, אבל לגבי מקקים, יונים או חולדות, זה כבר סיפור אחר. כשאתם מסתובבים בבית, אל תפחדו לפתוח ארונות מטבח (תבקשו רשות, כמובן). חפשו מלכודות, גללים או שבילים של נמלים. אם מדובר בדירת קרקע, תבדקו האם יש רשתות. ואם אין, כדאי להגיע להסדר בעניין מול בעל הדירה ולהזמין ריסוס.

בדקו את שקעי החשמל

אל תחששו לבדוק האם מוצרי החשמל עובדים בבית, בטח אם הם שייכים לדירה. בדקו מה כתוב בחוזה לגבי הבלאי שלהם ושל מי האחריות לתקן או להחליף במקרה שהם מפסיקים לעבוד. כמובן שיש להיזהר מכל מני תקעים מפוקפקים וחוטים חשופים. זה מסוכן ביותר וכדאי לטפל בהם לפני המעבר.

פתחו ברזי מים

אין דבר יותר מבאס מלהיכנס למקלחת בדירה החדשה ולגלות שזרם המים חלש וירוד. פתחו את הברז במטבח, בכיור בחדר הרחצה ובמקלחת. גם מים חומים זה לא הכי כיף שיש ואם זה המצב כדאי להבין למה (אם לא גרו בדירה תקופה, אולי צריך לתת למים לזרום קצת ולבדוק שוב). גם להוריד מים בשירותים זו דרך טובה להבין את מצב הצנרת בדירה. בדקו שאין דליפות או לחות באזור הברזים.

בררו לגבי הריהוט

חשוב לדעת האם הדירה מגיעה מרוהטת או לא. היום שוכרים רבים מתנים את הכניסה לדירה בקניית הרהיטים שלהם. זה כמובן לא חוקי, אבל אפשר להבין שבתוך עולם הדירות השכורות לא כל הרהיטים שקניתם מתאימים לכל דירה ואנשים רוצים להיפטר מהם בצורה מהירה וקלה. אם הדירה מצאה חן בעיניכם, אתם יכולים לנסות לדבר ישירות עם בעל הדירה. יכול להיות שהוא יפתור זאת מול השוכרים הקיימים. או במקרה הכי גרוע לרכוש את הרהיטים כדי לא לפספס את הדירה ולמכור את מה שלא מתאים לכם בלוח יד2.

הסתובבו בשכונה

למצוא דירה נחמדה זה אחלה, אבל אם היא ממוקמת באזור לא סימפטי, לא בטוח שיהיה לכם כיף לחזור הביתה כל יום. תעשו סיבוב קצר באזור הדירה, בעיקר בשעות הערב ובדקו מה פתוח באזור ואיזה סוג אוכלוסייה מסתובבת בקרבת הבניין. מצד אחד לא כל כך סימפטי לגור ברחוב מבודד וריק מאדם, ומצד שני, גם בר שממוקם ממש מתחת לבית יכול להיות מעיק.