5 דברים שאתם חייבים במשרד הביתי שלכם

האם אתם חלק מבני המזל שעובדים מהבית? אחד הדברים שחשוב שתעשו הוא ליצור סביבת עבודה נוחה שתגרום לכם להפיק את הטוב ביותר. איך עושים זאת? הכל במדריך הבא

עובדים מהבית? כך תעשו את זה נכון

עובדם מהבית? יש כאלה שממש יקנאו בכם על זה… האם חשבתם לתכנן פינת עבודה? אולי בכלל ייתכן שתצטרכו לתכנן משרד ביתי – תלוי בהיקף העבודה שלכם. סביבת העבודה משתנה בין מקצוע למקצוע, ובין מה שמתאים לכל אחד מאיתנו. גם אם רובנו הולכים למשרד, לפעמים אנחנו מתחילים את היום מהבית או ממשיכים לעבוד גם בסופי שבוע, שלא לדבר על עשרות אלפי העצמאיים שמסתובבים בינינו ויכולים לעבוד כמעט מכל מקום. יש יתרונות רבים בעבודה מהבית אבל גם חסרונות כמו הסחות דעת, בדידות וחוסר תקשורת. אם אתם רוצים להתחיל לעבוד מהבית בצורה יעילה יותר, קודם כל כדאי להשקיע במשרד ביתי או פינת עבודה בהם תוכלו לעשות את העבודה כמו שצריך.

הנה הטיפים שלנו שבעזרתם תוכלו להתחיל לתפוס כיוון:

מרחב עבודה ייעודי

נתחיל בכך שתגדירו את אזור העבודה שלכם. זה אומר שישיבה על הספה עם המחשב עם הברכיים לא באה בחשבון. גם לא ישיבה במטבח כדי להיות קרובים בצורה נוחה לשקעים. או למקרר, תלוי את מי שואלים. באופן אידאלי, עדיף היה משרד שהוא חדר סגור בתוך הבית שלכם, עם שולחן עליו אתם יכולים להתמקד רק בעבודה. אם גם אם אין לכם חדר נוסף, כדאי לארגן אזור בבית שיהיה מוגדר כחלל עבודה. זה יעזור לכם פסיכולוגית להרגיש שאתם "הולכים לעבודה" וזה יהפוך אתכם לפרודוקטיביים יותר. אגב, זה גם יעזור לכם להתנתק מהעבודה כאשר אתם מסיימים את היום.

הריהוט הנכון

כשאנחנו חושבים על ריהוט משרדי, עולה לנו בראש תמונה של ריהוט כהה ומתכתי. כיום, ניתן למצוא מגוון רחב של שולחנות משרדיים, כסאות מנהלים במגוון רחב של צבעים ודגמים. אל תזלזלו בכוחם של כיסא ושולחן טובים. התמיכה הנכונה תוך כדי עבודה יכולה למנוע בעיות כמו כאבי גב מאוחר יותר, ולכן כדאי שהפרופורציות בין השולחן והכיסא יהיו נכונות, וכך גם המרחק בין היד למקלדת והמחשב. אתם יכולים להיות יצירתיים ולבחור בכדור יציבות (פיזיו בול) או בשולחן עומד. מה שלא תעשו, תמצאו את הדרך הנוחה והבריאה לעבוד. בלוח של יד2 תוכלו למצוא מגוון רחב של תכולת משרד.

תאורת שולחן

דרך נוספת לשמור על הבריאות שלכם ולהימנע מכאבי ראש ועיניים, היא בעזרת מנורות שולחן. גם אם החדר שלכם מואר וגם אם יש שנדליר יוקרתי תלוי מהתקרה, כדאי להציב על גבי השולחן מנורת קריאה בדיוק לשעות בהן מתחיל להחשיך.

צמחים, אמנות, ריחות

אם אתם רוצים ליצור אווירה נעימה בפינת העבודה שלכם, שקלו להוסיף עציץ קטן, להשקיע באמנות מול השולחן ואפילו להוסיף נר ריחני או קטורת. כל דבר שיעזור לכם לחשוב יצירתי יותר ולהפחית מתחים.

ציוד אלקטרוני

מלבד מחשב נייד או נייח חזק ואיכותי, כדאי להשקיע גם במדפסת שמשלבת סורק ופקס. נכון שרוב העסקים יכולים לפעול היום ללא נייר, אבל זה עדיין רעיון טוב שיש מדפסת בקרבת מקום, ולכן אין צורך לקנות אחת חדשה – אלא להתחדש במדפסת מיד שנייה. כל ציוד אלקטרוני נוסף שהוא קריטי לעסק שלכם, כדאי שיהיה בהישג יד. ציוד נוסף, שאיננו אלקטרוני שכדאי שיהיה בהישג יד הוא מחשבונים, עטים, פתקיות ועפרונות.

לקריאה נוספת

חברה

אחד הדברים שמסייעים לנו לעבור את היום אם אנחנו עובדים במשרד הוא חברה נעימה. לעיתים, כשעובדים באופן עצמאי מהבית, החברה מתחילה להיות חסרה לנו. מרגישים בודדים? תמיד אפשר למצוא חבר נוסף שעובד לבד ולשבת יחד – אבל אנחנו ממליצים לכם לצאת אחת לשבוע או שבועיים לעבודה בסביבה עם עוד אנשים. זה יכול להיות בבית קפה או בחללי עבודה משותפים. מלבד התחושה הטובה שזה נותן, אינטראקציות, פרצופים וקפה טוב –  זה עשוי לפתוח בפניכם אפיקי פרנסה נוספים.