5 דרכים להתמודד עם רטיבות והצפות בדירה

החורף כאן, ואיתו מגיעים גם הנזקים בעקבות הגשמים ומזג האוויר הקר. אז איך אפשר להתמודד עם בעיות הרטיבות שהתחילו לצוץ?

רטיבות והצפות בבתים מתרחשות בכל יום ברחבי הארץ, ובמיוחד במהלך עונת החורף. הסיבות לכך רבות ומגוונות: פיצוץ בצנרת, הצפת ביוב, דליפה ממערכת האינסטלציה או הצפת גשם ביום סוער. החדשות הרעות: כול הסיבות האלה יכולות לגרום לנזק משמעותי לרכוש ולמבנה. החדשות הטובות: ניתן להתכונן אליהן מראש. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להקדים תרופה לרטיבות ולהצפות:

בדיקה של הגג

הפעולה הראשונה שחשוב לבצע היא בדיקת הגג גם בבתים פרטיים וגם בנייני מגורים. אז מה בודקים? בודקים שהגג נקי מצמחייה או מחפצים העלולים לחסום את המרזבים, דבר המונע זרימה תקינה של מים במרזבים. בודקים שהגג אטום כראוי (כמובן שרצוי ומומלץ להתייעץ עם מומחים), וזאת על מנת למנוע נזילת מים מהגג. אם מדובר בגג רעפים, יש לבדוק שהרעפים לא שבורים והם נמצאים במקומם.

פתיחת מרזבים

פתחי ניקוז ומרזבים הנמצאים בחצרות ובגגות חייבים להיות נקיים וללא חסימות של ענפים או לכלוך. אז מה עושים? מומלץ לבדוק את פתחי הניקוז, ובמידת הצורך יש לנקות ולפנות כל דבר שעלול לחסום את זרימת המים.

בדיקת איטום קירות

מומלץ לבדוק את הקירות בבית ולחפש סדקים ורטיבות. איך מזהים רטיבות בקיר? התנפחות צבע הנראה כבועות מנופחות על גבי הקיר, כתמי מים ו/או כתמי לחות. במידה ואתם מגלים סדקים או כתמי רטיבות, טפלו בבעיה באופן מידי.

לקריאה נוספת

מניעת עובש בקירות

לחות ורטיבות בחדרים אטומים הם קרקע פורייה להתפתחות העובש (שהוא למעשה סוג של פטריה). חשוב לדעת שעובש אינו מביא עימו רק בעיה אסתטית, עובש עלול להביא לריחות רעים ואף לסכנות בריאותיות – נשימת נבגי העובש הנישאים באוויר עלולה לגרום לבעיות אלרגיות ולבעיות בדרכי הנשימה. אז מה עושים? מומלץ לפני החורף לצבוע את חדרי האמבטיה בצבע דוחה עובש.  במידה ועובש כבר הופיע, יש להשתמש בחומרים דוחי עובש.

ומה קורה אם בכל זאת  תגלו הצפה או רטיבות בדירה? יש לאוורר את המקום, לנתק את החשמל בבית, להרים חפצים לגובה ולהזמין אנשי מקצוע שיטפלו בבעיה.

ועכשיו קבלו את טיפ הזהב מאיתנו.

ביטוח הנכס

תמיד מומלץ לבטח את הנכס שלכם בביטוח הכולל סעיף הצפות. אז במה מדובר? ביטוח הצפות הוא כיסוי ייעודי, אותו ניתן להוסיף לפוליסת ביטוח מבנה או תכולת דירה. תוספת הפרמיה עבור כיסוי זה מסתכמת באחוזים בודדים, אך יכולה להתברר כהחלטה הטובה ביותר שעשיתם, במיוחד אם אתם מתגוררים במבנה ישן או חשופים לסיכון של הצפה במהלך עונת החורף. אז נכון שאולי לא תציל את התמונות והספרים שלכם, אבל בהחלט תסייע לכם, במקרה של הצפה, לקום על הרגליים, לשקם את ביתכם ולחזור לשגרה בתוך זמן קצר.

מערכת יד2 בשיתוף משרד דיגיטל קלאוד