ככה תצליחו למכור את הנכס שלכם בקלות ובמהירות

מתכננים למכור את הנכס שלכם או להתשדרג? כדאי שתיעזרו בשירות של מתווך – כל הפרטים במדריך הבא

תיווך: השירות שיעזור לכם למכור את הנכס בקלות ובמהירות

אם יש משהו שהעשור האחרון לימד אותנו הוא ללא ספק כי מכירת דירה בימינו היא לא עסק לחובבנים. כן – על רקע מחירי הדירות הגואים בשוק, הפך הליך מכירת הדירה, העסקה הכלכלית הגדולה במהלך חייו של האדם הממוצע, לבעל סיכון גבוה מהרגיל. כך, כל טעות ולו הקטנה ביותר שנבצע במהלך פרסום הדירה, סינון הרוכשים הפוטנציאליים והמו"מ עם הרוכש הסופי, עלולה לעלות לנו בהפסד של עשרות ולעיתים אף מאות אלפי שקלים.

לאור הסיכון הכלכלי הגבוה במכירת דירה בצורה פרטית ללא כל ניסיון בכך, מפליא מאוד שעדיין לא כל הישראלים נעזרים באנשי המקצוע מתחום הנדל"ן – מתווכי הדירות. ההיגיון, אגב, הוא פשוט: כשם שלבית המשפט וודאי לא הייתם הולכים ללא עורך דין, לרשות המסים לא הייתם מתקרבים ללא רואה חשבון ובעת מחלה לא הייתם מטפלים בעצמכם ללא ייעוץ רופא. כך, בעסקה הכלכלית הגדולה בחיים, מומלץ מאוד להיעזר באיש מקצוע המכיר את התחום על בוריו ויוכל להוביל אתכם כל הדרך לעסקת המכירה בצורה בטוחה ורווחית.

יתרונות וחסרונות

מתווך הדירות, מלבד יתרונותיו הברורים בחתימת העסקה הכלכלית הגדולה ביותר שלכם, חוסך גם את כל העבודה השחורה והארוכה המאפיינת את הליך מכירת הדירה: שעות מבוזבזות של טלפונים עקרים שרובם הגדול לא יוביל אפילו לביקור מינימלי בדירה, ביקורים מיותרים של מתעניינים בדירה שמלכתחילה לא התכוונו להציע עליה את מחירה ההוגן בשוק ושעות רבות בהן תעזבו את מקום העבודה בשעה מוקדמת על מנת להיפגש עם מתעניינים שלבסוף יודיעו מצידם בצורה חד צדדית כי הם החליטו שלא להגיע לביקור בנכס.

יתירה מכך, גם במקרים בהם אתם בטוחים שיש לכם "ביצת זהב" ביד ואתם לא מבינים מדוע הדירה עומדת למכירה חודשים ארוכים ללא קונה, המתווך יוכל להצביע עבורכם על השגיאות שעשיתם בדרך, דוגמת תמחור גבוה מדי לדירה ללא חנייה פרטית, מרפסת שמש או מעלית, אלמנטים המייקרים את הדירות. כמו כן, המתווך חי ונושם את השטח ויודע לעיתים ממקור ראשון מהן העסקאות האחרונות שנעשו באזור הדירה שלכם וכך הוא יוכל לתמחר את הדירה בצורה מדויקת – דבר שיעזור לסנן את היקף המתעניינים בנכס וישאיר עבורכם רק את הרציניים ביותר. 

הכל עניין של פרסום

זה לא מסתיים רק במציאת הקונים הפוטנציאליים. המתווך, במידה וחתמתם איתו על עסקת תיווך בלעדי, יפרסם את הדירה במקומות שלא הייתם מצליחים להגיע אליהם לבד או שלא רציתם להשקיע בהם כספים כמו למשל לוחות הנדל"ן במקומונים ובעיתונים הארציים, פרסומים בלוחות השונים במיקומים בולטים, כמו בלוח יד2 וקבוצות תיווך ייעודיות ברשתות החברתיות. גם בהליכי המו"מ הסופיים יתרונו של המתווך משמעותי. בשלבים רגישים אלו, נדרשת לעיתים עצה של איש מקצוע שראה כבר לא מעט עסקאות נדל"ן בחייו, על מנת לסגור עיסקה שתקועה רק בשל סכום לא משמעותי העומד בין המוכר והקונה.

אם אתם חושבים על עלותו של המתווך ולמה לכם להוציא עוד כסף בתהליך, הרי שאתם צריכים לזכור כי הזמן אותו יחסוך לכם המתווך, זמן בו תוכלו לעבוד או לבלות עם המשפחה במקום לשבת בבית ולהיות צמודים לטלפון בשיחות מיותרות עם מתעניינים לא רציניים, הוא יקר מפז.

בשורה התחתונה

בדיוק לפני שלושים שנה, בשנת 1988, נחקק חוק התיווך המסדיר את עבודתם של מתווכי הדירות ואת תקנות העבודה שלהם. עסקאות הנדל"ן הגדולות של ימינו מאפשרות לחוק זה לבוא לידי ביטוי יותר מאי פעם והן מעניקות לא מעט סיבות לבחור בתיווך הישן והטוב. המתווכים מגיעים אליכם עם סל כלים רחב ביותר ויוכלו לסייע בכל ההליך המייאש לעיתים, כל הדרך להגשמת החלום – מכירת הדירה במחיר הגבוה ביותר במטרה לשפר את חייכם ולעבור לדירה הבאה והמשודרגת שלכם.