כך תרהטו את הבית המתאים לתינוק

תינוק חדש עומד להצטרף למשפחה ויחד עם השמחה, יצטרף אתו בלגן לא קטן. הדינמיקה של הבית הולכת להשתנות בכל מובן וגם בחלק של ריהוט הבית. אז איך נרהט את הבית בהתאמה לתינוק?

עוד לפני הלידה עצמה, כבר לקראת החודש החמישי או השישי, כדאי להכין את הבית לבואו של התינוק החדש כדי שלא ניתפס לא מוכנים. ככל שנתארגן בצורה חכמה יותר, נחסוך מעצמינו יותר כאב ראש וטרדות שבאפשרותנו למנוע.

עיצוב החדר

ראשית, נתחיל בתכנון עיצוב חדר התינוק. חדר התינוק יישאר ריק לתקופה ההתחלתית של החודשים הראשונים, בזמן שהוא עוד ישן איתנו בחדר, אך לאחר מכן הוא יצטרך חדר משלו. נעצב את החדר בצורה שתתאים לגיל הרך, נצבע בצבעים בהירים, ואולי אפילו נוסיף ציורי ילדים או פוסטרים מותאמים.

תכנון הריהוט

כשתינוק חדש מגיע, אנחנו צריכים שטח אחסון רחב שיכיל את כל הדברים שהתינוק זקוק להם, כמו חיתולים, מגבונים, שמנים ומוצרי טיפוח לתינוק זעיר. בכדי שלא נגיע למצב של כאוס ובלגן, נערך מראש ונסדר הכול שלב אחרי שלב.

שידה המשלבת אחסון ושטח החתלה עשויה להיות פתרון מדהים עבור חלק זה של מוצרי התינוק. במקום שהחיתולים יסתובבו בבית ונצטרך להתרוצץ או לצעוק לחלל הבית בחיפוש אחר המגבונים, נאחסן אותם בשידה הייעודית ונשליט סדר.

עריסה ועגלה

עריסת התינוק דורשת מקום משלה ואנחנו ממש לא רוצים להסתבך עם זה. נקצה מקום מספיק רחב לעריסת התינוק, שיאפשר לנו לעמוד על ידה ברווח ולנענע אותה – בעדינות כמובן, במקרה הצורך. עגלת התינוק אף היא תופסת שטח ולא תמיד כיף להשאיר אותה בכניסה לבית. נהנדס את חדר התינוק כך שגם העגלה תוכל לשכון אחר כבוד במקום הראוי לה.

כורסת הנקה ואוניברסיטה

כשההנקה היא חלק אינטגרלי בלתי נפרד מחיי השגרה של התינוק הקטן שלנו, אנחנו לא רוצים לשבת במקום שלא יהיה נוח עבורנו. כורסת הנקה היא רעיון מצוין שיפתור לכם הרבה כאבי גב ואיתור מתמיד אחר המקום הנוח ביותר להנקה.

האוניברסיטה תגיע עוד לפני שלב הזחילה של התינוק, ועבור בילוי זה של התינוק, תצטרכו לדאוג לשטח מתאים ומומלץ שלא בסמוך לחפצים שעלולים להישבר או ליפול כמובן.

בנוסף, תמיד חשוב לדאוג גם לפרטים הקטנים ולהכין את הבית עד הסוף לבואו של התינוק. דאגו למעבר נוח ומהיר אל עריסת התינוק, וודאו שבאפשרותכם להגן עליו מפני השמש על ידי ההצללה המתאימה, כסו את השקעים ודאגו לסוגרי ביטחון עבור הארונות הנמוכים שלכם בבית, תופתעו לגלות כמה מהר התינוק גדל וכמה הוא סקרן לדעת מה יש בכל ארון.

הכנת הבית בריהוט מותאם לצרכי התינוק עלול להיות מלאכה קשה, אך בתכנון נכון תחסכו לעצמכם הרבה כאב ראש מיותר.