ויהי אור בבית: כך הופכים דירה חשוכה למוארת

תאורה מוצלחת משפיעה על התחושה והאווירה הטובה בבית, מרוממת את מצב הרוח ומשדרת יותר סדר וניקיון. ליקטנו רעיונות טובים שיעזרו לכם להיפטר ממראה ביתי חשוך ועייף וליצור מקום מואר ונפלא מבלי לקרוע את הכיס

ארצנו הקטנטונת התברכה בחלב ודבש, חופים, שלג ומדבר וגם במזג אוויר שטוף שמש שמכניס פנימה את התאורה הטבעית. בית מואר גורם לנו לתחושה נעימה ורגועה יותר, יוצר אשליית גודל מוצלחת ונחשב למזמין בהרבה. אז איך זה שהבית שלכם עדיין נראה כל כך חשוך? מחסור בחלונות, גופי תאורה נכונים, משטחים ורהיטים כהים, שכנות לבניינים גבוהים וחוסמים שיוצרים המון צל ואפילו בנייה הפונה לכיוון צפון גורמים לבית לקלוט פחות תאורה טבעית ולהימנע ממיצוי הפוטנציאל השמשי שלו. אספנו מספר טריקים פשוטים שיעזרו לכם למקסם את התאורה בבית ולהפוך אותו למקום נינוח ומלא באנרגיה טובה:

לבן כל הזמן

ידוע ששימוש בצבע לבן מגדיל את הבהירות ו"פותח" את החלל כך שייראה גדול וקורן יותר. אם אתם סובלים ממראה של דירה חשוכה, רצוי שלא רק הקירות והמרצפות יהיו בהירים, אלא גם הריהוט (ככל האפשר), מוצרי הטקסטיל כמו וילונות וכריות והאביזרים השונים. מרקם בהיר יוצר תחושה רכה יותר ועוזר לאור שבכל זאת נכנס פנימה להשתקף ולהקרין כפליים על חללי הבית.

קירות קרים

למרות הנטייה הטבעית לקשר בין החום שבחוץ לצבעים חמים כמו אדום, כתום או צהוב, מגמות עיצוב הפנים מוכיחות שדווקא ההיפך הוא הנכון: צביעה בגוונים כחולים וירוקים תורמת לאיזון התאורה ומשלימה את החוסרים שלא מתקבלים מהסביבה הטבעית כמו שמיים וצמחיה. הצבעים הקרים משרים רוגע ואווירה נעימה ולכן אם אתם לפני הזמנת צבעי מקצועי, רצוי לשקול גוונים עדינים, פסטליים ובהירים בכיוונים הללו.

משחקים של אור וצל

חלל סגור שחודר אליו אור טבעי יוצר תנאי סביבה שמורכבים משטחים מוארים מאוד ושטחים מוצלים יותר. ההצללה הזו רצויה עד למידה מסוימת, משום שככל שתבטלו אותה הבית יקבל תחושה של תאורה מלאכותית ואף מסנוורת מידי. לכן רצוי להתבונן בהפרשים שבין האור והצל הקיימים אצלכם ולראות כיצד ניתן לאזן אותם. אפשר לעשות זאת על ידי גופי תאורה בעלי אור רך באזורים מאוד חשוכים או מנורה שיוצרת תאורה עדינה ולא שתלטנית.

לקריאה נוספת

מראה מראה שעל הקיר

מראות הן אחד האלמנטים המעשירים ביותר את המרחב והגודל ואפשר להשתמש בהן באינספור דרכים ולא רק בצורה המקובלת מחדר השינה. קירות מראות ושימוש בדקורציות זכוכית מיוחדות יוכלו ליצור תחושה של יותר חלונות ובהתאמה ליצור יותר תאורה וכל זאת בהשקעה מינימלית בלבד. הציבו את המראות בכניסה ובמסדרונות בעיקר.

משטחים מבריקים

רהיטים, משטחים וחיפויים שמתבססים על גימור מבריק מסוגלים להחזיר פי שניים יותר אור ממשטחים בעלי מרקם מחוספס וצפוף. האור משתקף עליהם בצורה נהדרת ומשתלב בבית בהרמוניה גדולה בהרבה. זה הזמן להחליף את שולחן הקפה הישן, למצוא מזנון חדש ולרכוש מדפים בעלי גוון בוהק ומבריק.

מחליפים את גופי התאורה

תאורה היא האלף-בית של חללי הבית ואמורה ליצור תחושה שדומה באווירה ובאיכויות שלה לאור הטבעי. מנגד, לעתים יש צורך בתאורה רומנטית וחמימה יותר, שפחות קרובה לתאורה הנכנסת פנימה מהחלונות. ניתן לשלב בין השתיים, כאשר אור בוהק ולבן יאפיין אזור חשוך מאוד ואילו אור רך יותר רק יעשיר את אזורי הפתחים והחלונות שזוכים לתאורה הטבעית. במידת הצורך, אפשר לשלב גם ספוטים ומנורות בקירות ספציפיים.