השכרת דירה: ככה תעשו את זה נכון

הגיע הזמן לחפש דירה לשכירות? מדובר בתהליך שעשוי להיות ארוך ומעייף, ולפעמים שווה לתת למישהו לעשות בשבילנו את העבודה. אז איך מתווך יכול לעזור?

חושבים כבר על הדירה הבאה שלכם?

זה קרה לפני חצי שנה. עמי וקרן, זוג תושבי העיר חריש נתקלו בבעיה. הוריו של עמי גרים בפתח תקווה והשניים ביקשו לעבור קרוב אליהם לצורך עזרה בטיפול בילדיהם הקטנים. "חריש אמנם עיר נפלאה והדירה החדשה בת הארבעה חדרים אותה קיבלנו ועוד במחיר מסובסד באמת עמדה בציפיות", מספרת קרן, "אבל יש לנו שלושה ילדים קטנים בבית, ואנו זקוקים לכמה שיותר עזרה. עובדתית חריש עדיין רחוקה יחסית מהמרכז, בטח בשעות העומס, כך שכשהילדים חולים או בחופש מהגן, היינו די אובדי עצות."

הכול עניין של תמחור

בהתחלת הדרך היו השניים עדיין אופטימיים והעמידו את דירתם להשכרה לטווח ארוך עם מחיר יעד מסוים אותו ביקשו להשיג על מנת לצמצם את הפער שבשכירת דירת 4 חדרים זהה בפתח תקווה. אך ככל שנקפו הימים גילו השניים כי הטלפונים מבוששים מלהגיע, וגם כאשר אלו הגיעו, הפונים הורידו מאוד את המחיר המבוקש ולכך עמי וקרן פשוט לא יכלו להסכים. "ידענו שיהיה לא פשוט לנו להשכיר את הדירה בחריש כי עדיין מדובר בעצם על יישוב בבנייה ולצד הדירה שלנו היו עוד הרבה דירות אחרות שמשקיעים רכשו לצורך השכרתן או מכירתן בהמשך בדיוק כמונו, אבל לא ידענו עד כמה זה יהיה קשה." מספרת קרן.

ואכן, במשך כחמישה חודשים נאלצו השניים להתמודד עם הצעות שונות ומשונות מצד שוכרים שביקשו לעיתים להוריד את השכירות המבוקשת במחצית, ועמי אף נאלץ מספר רב של פעמים לעזוב את העבודה במשך היום על מנת להראות את הדירה למתעניינים. כך התמשך לו הזמן והשניים החלו להתייאש ולא ידעו מה לעשות. דירות עליהן חשבו בפתח תקווה בסמוך להוריו של עמי כבר הושכרו, וחלום המגורים בסמוך להורים עם העזרה המובטחת, הלך והתרחק.

לקריאה נוספת

משרד תיווך: נעים להכיר

השינוי הדרמטי התרחש עם כניסתו של משרד תיווך לעניין. השניים שמעו בעצת חבריהם ופנו לסיוע של מתווך מקומי בשם אילן (שם בדוי). הלה, שהתברר כמומחה רציני לאזור חריש והסביבה, על מחירי הנכסים שבו הגיע לסיור בדירה ומיד הבין מה גרם לתקלה. "הבעיה העיקרית הייתה שקרן ועמי פשוט לא פנו לקהלי היעד הנכונים", הוא מסביר כעת לאחר ההצלחה שנחל בהשכרת הדירה. "הבעיה השנייה הייתה המחיר בו הם נקבו שלא היה ריאלי לחריש, לא להיום בכל מקרה. כמו בכל תהליך עם בעלי דירות שבאים עם ציפייה מאוד גדולה ועם מחיר עליו חשבו הסברתי להם בדיוק מה המחיר ההגיוני בו הם יכולים להשכיר את הדירה ולאחר שהם הבינו את הטעות הבסיסית שלהם יכולנו להתקדם. ואגב לא היה מדובר בהפרש מאוד משמעותי, אבל כן הפרש שגרם לאנטי אצל הפונים."

"מבחינת קהלי היעד הרי שהשניים פרסמו מודעה לא אטרקטיבית שפנתה לקהל רחב מדי, כך שהיא לא הייתה אפקטיבית. לכן דבר ראשון מיקדתי אותם על זוגות צעירים ומשפחות קטנות המתגוררות ביישובים קרובים יחסית כמו פרדס חנה- כרכור, חדרה ובנימינה המחפשות דירות חדשות במחירים אטרקטיביים. מיקוד נוסף אותו ביצעתי היה פנייה לקהלים דתיים- לאומיים כיוון שחריש היא עיר מעורבת בהיבט הזה, מה שקוסם מאוד למגזר הציונות הדתית."

וזה לא הסתיים שם, אילן שם לב כי המודעה אותה פירסם הזוג הייתה לוקה בחסר ולא מזמינה והוא הוסיף אליה תמונות מושכות ואף מידע חשוב שלא צויין בה. "לבית היו 2 מרפסות ו-2 חדרי שירותים והמודעה אותה פירסם הזוג הייתה לקונית מאוד והדברים לא צוינו בה. עוד דבר שלא צוין במודעה הייתה העובדה שהדירה ממוקמת בפרברי הישוב עם נוף ליער, כך שגם בהיבט הנופי היה לה יתרון גדול."

ובאמת, המודעה המשודרגת עשתה את שלה כמו גם הפנייה לקהלי היעד הנכונים ומי שבסוף שכרו את הדירה, אחרי חודש בלבד מרגע התערבותו של אילן,  היו זוג דתי מפרדס חנה. "בסופו של יום, המתווך חי את השטח יותר מכולם ויודע היכן לשים את האצבע על מנת לסגור את העסקה הנכונה", הוא מסביר את ההצלחה, "הדברים נכונים בכל מקום ובטח במקום כמו חריש שהוא יישוב הנמצא בבנייה, מה שמהווה אתגר בפני עצמו."