הזדמנויות נדל"ניות: מי באמת יכול למצוא לנו נכסים בהזדמנות?

נראה שהקורונה עוד רגע מאחורינו (לפחות הגל הראשון), אבל היא השאירה אחריה משבר כלכלי שעתיד לזמן הזדמנויות מעניינות, בעיקר בתחום הנדל"ן. אז מי באמת יכול לעזור לנו למצוא הזדמנויות שוות? הפרטים לפניכם

נראה שאף אחד עדיין לא יודע כיצד משבר הקורונה ישפיע על שוק הדיור בטווח הארוך. ייתכן שנראה עליית מחירים כתוצאה מעצירת הבנייה, עצירת חוזים והעדר יצירת תוכניות חדשות במהלך המשבר, מה שיוביל להקטנת היצע הדירות בשוק. מצד שני, אולי דווקא תהיה ירידת מחירים עקב העדר ביקוש מצד הקונים, שיבקשו לשבת על הגדר לראות מה ילד יום או בכלל בשל כניסה למיתון במשק תוך עלייה באחוזי האבטלה.

בינתיים, בטווח הקצר של ימי היציאה מהמשבר, ניתן לזהות כי בשוק נוצרו הזדמנויות נדל"ניות שהשנים האחרונות, בהן מחירי הנדל"ן הלכו וטיפסו, לא סיפקו כמותן. ההזדמנויות האלו מגיעות הן מכיוון שוק המכירה והן משוק ההשכרה. בשוק המכירה הדברים נוגעים לבעלי נכסים שקנו דירות חדשות ולא הצליחו למכור את דירותיהם הישנות, ועתה בשל לחצם למכור במהירות הם מורידים את המחירים. בשוק ההשכרה, הדברים באים לידי ביטוי בדירות שנותרו ריקות במהלך המשבר ובעליהן מעדיפים כעת שלא להמשיך ולהפסיד כסף על חודשים נוספים בהן תעמוד הדירה שוממה וכתוצאה מכך מורידים את המחיר.

היכן המציאות?

אם אתם תופסים עכשיו את הראש ושואלים כיצד לא מצאתם את המודעות המפתות האלו, אז הרשו לנו לספר שאת "המציאות" האלו מכירים בעיקר אנשים החיים ונושמים את העולם הנדל"ן – המתווכים, סוכני הנדל"ן. כן, אנשי המקצוע האלו המומחים כל אחד בשטח הגיאוגרפי בו הוא עובד, נמצאים יום-יום ושעה שעה עם יד על הדופק. הם קולטים לפני כולם את המודעות העולות בלוחות הנדל"ן דוגמת לוח יד2 הגדול והמוביל בענף, ויודעים על פי נתוני הבניין והעסקאות הקיימות בשוק, האם מדובר בעסקה אטרקטיבית או לא. אגב לא מדובר כאן רק בדירות יד שנייה. כתוצאה ממשבר הקורונה והפסקת הפעילות למשך כחודשיים, התחזיות צופות כי קבלנים, בטח אלו הקטנים יותר, יציעו מבצעים מיוחדים כדי למשוך ולעודד קונים פוטנציאליים לרכוש דיררה בתקופה זו. גם כאן, קמה ועולה הזדמנות ייחודית עבור הרוכשים. הזדמנות אותה כמו תמיד יזהו המתווכים ראשונה.

לקריאה נוספת

אבל זה לא נגמר רק בזיהוי העסקאות הנחשקות. לאור העובדה שאנו נמצאים בשלהי משבר הקורונה אך לא לגמרי מאחוריו, ויעידו על כך התפרצויות רנדומליות בערים שונות, סוכני הנדל"ן מאפשרים היום יותר מתמיד לבצע את הסינון המקדים לדירה בה אתם מעוניינים מבלי לחשוף את עצמכם לסיכונים בריאותיים מיותרים. יותר מזה, הם יכולים להציג לכם בצורה מקדימה את הנכס בצורה וירטואלית, לבצע את כל הבדיקות המקדמיות לגבי הנכס ואף לקשר ביניכם לבין יועצי משכנתאות מהבנקים. אם כבר הזכרנו את עניין הסינון, נראה שאלו הפכו לקפדניים מאוד בשל הקורונה והמתווכים השומרים בקפדנות על הנחיות משרד הבריאות מעדיפים לעבוד רק עם קונים  ומוכרים שבאמת רוצים לעשות עסקאות לעומת אלו שרק משתעשעים בראשם עם הרעיון.

בשורה התחתונה

לסיכומו של דבר, משבר הקורונה על היבטיו השליליים, האיר בחיינו גם כמה נקודות חיוביות, כאשר  בעולם הנדל"ן הדבר התבטא בהצבת זרקור על חשיבותם של המתווכים, סוכני הנדל"ן. אלו נתפסים כעת בקרב ציבור המוכרים והקונים כאחד, כאנשי המקצוע שהכח נמצא בידיהם והם אוחזים במאגרי העסקאות הגדולים והאטרקטיביים ביותר. נוכח התקופה הכלכלית המורכבת לקראתה אנו הולכים, סוכני הנדל"ן יוכלו לא רק לסייע לכם באיתור העסקה האטרקטיבית ביותר אלא גם בקבלת ייעוץ מקצועי מיועצי משכנתאות וקרנות מימון. כל הדרך להגשמת חלום הדירה, גם בימי הקורונה.