אילו איזורים מבוקשים ביותר על ידי המגזר הדתי לאומי?

במרבית הערים נוכל למצוא ערב רב של תרבויות – אך אילו שכונות מתאימות במיוחד למגזר הדתי-לאומי? כל הפרטים לפניכם

דירות סרוגות: אילו איזורים מבוקשים ביותר על ידי המגזר הדתי לאומי?

אילו שכונות מתאימות ביותר למגזר הדתי לאומי?

 

אם מצוקת הדיור משותפת לכלל הזוגות הצעירים ומשפרי הדיור בישראל הרי שישנם כאלה שאיך נאמר זאת, סובלים קצת יותר מהאחרים

על אלו ניתן למנות למשל את בני המגזר הדתי לאומי שאינם יכולים מחד להתגורר ביישובים דתיים חרדיים דוגמת בני ברק או מודיעין עילית ומאידך מגורים באזורים בעלי אופי חילוני לגמרי עלולים להתנגש עם אורחות חייהם ואמונותיהם.

ההשלכה לכך היא שברבות השנים קמו להם שכונות ואזורים ממוקדים בהם התרכזו בני מחנה הכיפות הסרוגות. אז אם גם אתם משתייכים למגזר ומחפשים אזור מגורים שישלב בין מודרניות וחדשנות לצד שמירה על מסורת וצביון דתי, הסקירה הבאה היא בדיוק בשבילכם:

שכונת הדר גנים, פ"ת

שכונת הדר גנים נמצאת במזרח פתח תקווה, בסמוך לכפר סירקין והיישוב נחלים. השכונה הוקמה בשנות ה- 90 ומגמת הבנייה נמשכת בה עד היום. השכונה נחשבת לאחת השכונות המבוקשות במרכז הארץ לציבור הדתי-לאומי המהווה את רוב האוכלוסייה המתגוררות בתחומה. המדד החברתי-כלכלי של השכונה הוא 6 מתוך 10. אופי הבנייה בשכונה מגוון – החל מצמודי קרקע, דרך בניינים נמוכים ועד למגדלי דירות בני 15 קומות ומעלה.  

מחירים

  • דירות ארבעה חדרים: דירות מיד שנייה נמכרות במחיר ממוצע של 1.6 מיליון ₪.
  • דירות חמישה חדרים: דירות מיד שנייה נמכרות במחיר ממוצע של  2.2 מיליון ₪.

העיר גבעת שמואל 

היישוב גבעת שמואל בכללותו נחשב למעוז החדש של הציבור הדתי-לאומי עם דגש על החלק המבוסס יותר שלו. הסיבות לכך הן הקרבה לבני ברק, לצד נראות מודרנית יותר וכמובן נגישות לאוניברסיטת בר אילן שתורמת למיצוב הגבוה של העיר. רובה המוחלט של אוכלוסיית העיר נכון להיום היא דתית לאומית, ואילו המדד הסוציואקונומי של העיר הוא 8 מתוך 10. 

מחירים

  • דירות ארבעה חדרים: דירות מיד שנייה נמכרות במחיר ממוצע של 2 מיליון ₪.
  • דירות חמישה חדרים: דירות מיד שנייה נמכרות במחיר ממוצע של 2.5 מיליון ₪.

נדלן למכירה – כל הדירות בכל השכונות ביד2>>>

שכונת בוכמן, מודיעין

מודיעין בכללותה נחשבת כיום לאחת הערים המבוססות בישראל, עם חתך סוציואקונומי של 8 מתוך 10. שכונת בוכמן היא שכונת צמודי הקרקע של העיר, ובאופן טבעי היא מושכת אליה את החלק העשיר יותר באוכלוסייה המבוססת גם כך. השכונה גובלת מצדה המזרחי ביישוב צמודי הקרקע רעות, שמ–2003 משתייך מוניציפלית למודיעין, ומהווה רובע איכותי לצמודי קרקע בפני עצמו. השכונה מתאפיינת בשיעור גבוה של חובשי כיפה, רובם ככולם דתיים לאומיים, המגיע לכשליש מכלל תושביה – חלקם הגדול ממוצא אנגלו־סקסי.

מחירים

  • דירות ארבעה חדרים: דירות מיד שנייה נמכרות במחיר ממוצע של 2 מיליון ₪.
  • דירות חמישה חדרים: דירות מיד שנייה נמכרות במחיר ממוצע של 2.5 מיליון ₪.

שכונת רמת אלישיב, לוד

העיר לוד הפכה בעשור האחרון לעיר המושכת אליה צעירים אידיאליסטים המבקשים לשנות את פני העיר המרכזית הסמוכה לנתב"ג. כחלק ממגמה זו הוקם בעיר גרעין דתי לאומי היושב ברובו בשכונת רמת אלישיב. השכונה סמוכה למרכז העיר  והיא תחומה בין הרחובות גולומב, הרצל, שדרות דוד המלך ואלי כהן. הבנייה בשכונה מאופיינת בבניינים בני 4-8 קומות. רוב תושבי השכונה הם דתיים לאומיים ונבנו עבורם מוסדות ציבור ושירותים ייעודיים. המדד הסוציו אקונומי בשכונה הוא 4 מתוך 10.

מחירים

  • דירות ארבעה חדרים: דירות מיד שנייה נמכרות במחיר ממוצע של 1.4מיליון ₪.
  • דירות חמישה חדרים: דירות מיד שנייה נמכרות במחיר ממוצע של  1.55 מיליון ₪.

רוצה לדעת כמה הדירה שווה? טוב שהגעת לyadata מבית יד2>>>

שכונת קריית דוד, רחובות

שכונת קריית דוד ברחובות הינה שכונה שקטה וותיקה במזרח העיר שרוב אוכלוסייתה מורכבת מדתיים לאומיים וחרדים. אופי הבנייה בשכונה הוא של צמודי קרקע כאשר בחלקה המזרחי קיימת בנייה חדשה של רבי קומות.

השכונה ממוקמת במרחק נסיעה קצר מאזורי התעסוקה של העיר רחובות – פארק המדע, אזור התעשייה בן ציון הורוביץ ופארק תעשיות אפריקה ישראל הכוללים חברות היי-טק מהמובילות בארץ. המדד הסוציואקונומי של השכונה הוא 5 מתוך 10

 מחירים

  • דירות ארבעה חדרים: דירות מיד שנייה נמכרות במחיר ממוצע של 1.6מיליון ₪.
דירות סרוגות: אילו איזורים מבוקשים ביותר על ידי המגזר הדתי לאומי?

פתח תקווה: עיר מרכזית ואהובה על המגזר הדתי לאומי

לסיכום

אם הינכם נמנים באוכלוסיית המגזר הדתי-לאומי, נראה שיש לכם כמה וכמה שכונות בהן תוכלו למצוא את הדירה הבאה שלכם – החל מאיזור המרכז, השפלה וכן באיזור ירושלים. לחצו כאן ומצאו את הדירה האולטימטיבית עבורכם.