עיצוב חדרי ילדים: הטיפים שיעזרו לילדיכם להנות מחדר מושלם!

רבים מאיתנו מגיעים לרגע בו אנו צריכים לעצב את החדרים של הילדים שלנו, בין אם זה בית חדש שנכנסנו אליו ובין אם זה שיפור החדר הקיים. לאור זאת, חשוב שנדע מה הצעדים הנדרשים לחדר המעוצב והמתאים ביותר עבור ילדיכם

עיצוב חדרי ילדים הוא משימה מורכבת מאוד וזאת עקב כך שהילד גדל והצרכים שלו משתנים רבות לאורך השנים, ולכן עיצוב החדר צריך להשתנות גם כן. חדר הילדים מתפתח החל מהשלב בו הוא חדר תינוקות והעיצוב משרת בעיקר את ההורים. לאחר מכן, החדר הופך לחדר ילדים אשר המטרה שלו הוא להיות המקום החשוב ביותר עבור הילד, בו הוא יכול לשחק ולישון בנוחות ובהנאה. השלב האחרון הוא חדר מתבגרים בו לילדים כבר יש דעה לגבי העיצוב.

על מנת לעצב את חדר הילדים בצורה הטובה ביותר יש ללכת צעד-צעד אחר ההמלצות שיפורטו כעת.

הקפידו על הבטיחות והנוחות בחדר

יש לזכור כי הקפדה על כללי בטיחות בחדרי ילדים הינה חלק משמעותי ביותר בזמן עיצוב החדר. יש להקפיד להשתמש בצבעים בריאים, בריהוט העומד בתקנים וללא פינות חדות ולחסום נקודות חשמל שיכולות להיות מסוכנות.

בנוסף לזאת, חשוב לוודא כי לילדכם יהיה נוח בחדר. כך למשל, לעומת ארון הבגדים והשידה שמשמשים בעיקר את ההורים ולא משמעותיים עבור הילד, שולחן הציור, המיטה או הכסא כן משמעותיים עבור הילד. לכן, יש להתאים אותם למידות קטנות וליצור תחושה של נוחות לילדכם. לא רק זאת, אלא על מנת שילדיכם יוכל לארח חברים יש להשאיר בחדר מקום להוספת מזרונים או לרכוש מיטת ילדים נפתחת.

במידה וחדר הילדים משמש עבור מספר ילדים בבית, חשוב מאוד לעצב לכל אחד מהם פינה אישית המתאימה לילד. לא פחות חשוב מכך, יש לוודא כי בחדר יש מספיק מקום אשר מכיל את כל הילדים ופתרון טוב לכך הוא רכישת מיטת קומותיים.

בחרו ברהיטים המתאימים לתקופה ארוכה וברצפה נוחה

כאשר הנכם מעצבים את חדר הילדים, מומלץ לרכוש רהיטים בצבע ניטרלי שיוכל לשמש אתכם במשך זמן רב ויוכל להתאים לרהיטים החדשים שיכנסו לחדר ויותאמו לילד המתבגר. כאשר תעשו זאת תוכלו לעצב את החדר בכל צורה ולהתאים אותו לאופי של ילדיכם.

יתר על כן, חשוב לזכור כי למרות שהילד משמש את הילדים ברוב היום למשחקים ושיעורי בית, מטרתו העיקרית היא שהם יוכלו לישון בו בלילה בשקט ובנוחות. לכן, מומלץ לתכנן את עיצוב החדר בצורה כזו שתאפשר להם להירגע ולהירדם בקלות, ויחד עם זאת לבחור במיטת ילדים נוחה ולשביעות רצונות של הילד ולמקם אותה באופן כזה שהשינה של הילד לא תיפגע.

לא פחות חשוב ממה שצוין עד כה, מומלץ לשים תשומת לב גם לרצפה של החדר. האופציה הנוחה ביותר היא פרקט מכיוון שקל לנקות אותו ולתחזק אותו והוא גם נעים למגע אם יושבים או משחקים עליו. במידה ואתם לא ממעריצי הפרקטים, ובחרתם לרצף את החדר באריחי פורצלן או קרמיקה מומלץ מאוד לשלב בחדר שטיח שעיר וצבעוני על מנת להפוך את החדר לחמים נעים ונוח יותר.

בחרו בצבעים ואביזרים המפתחים את הדמיון

חדרי ילדים הם המקום האידיאלי לשימוש בצבעים רבים, אך חשוב מאוד להקפיד כי הם ישולבו בחדר באזור שניתנים להחלפה בקלות. לא רק זאת, אלא שיש לשלב בחדר גם ציורי קיר, טפטים ומדבקות צבעוניות שיעזרו לפתח את דמיונם של הילדים.

לסיכום, אם הנכם מעוניינים לעצב את חדרי הילדים שלכם בצורה הטובה ביותר, חשוב לוודא כי אתם לא מפספסים אף צעד בדרך אל החדר המיועד, לתת לילדיכם לבטא את עצמו בעיצוב החדר ולבחור בחברת רהיטי ילדים המתאימה ביותר עבורכם ועבור ילדיכם.