מתכננים לקנות דירה? מתווך זה בדיוק מי שאתם צריכים

רגע לפני שאתם מתחילים בחיפושים, יש איש מקצוע אחד שיוכל לעשות בשבילכם את העבודה ולמצוא לכם את הדירה המתאימה לכם. כל הפרטים בכתבה הבאה

זינוק בביקושים לנדל"ן: בחודשים האחרונים חלה קפיצה של ממש בביקוש לדירות חדשות ודירות יד שנייה בכל הארץ. מנתוני האוצר אף עלה כי חודש מרץ 2021 היה החודש בו נרשם המספר הגבוה ביותר של עסקאות בשוק הנדל"ן ב־ 20 השנים האחרונות. היקף העסקאות בחודש זה הסתכם ב־13.2 אלף דירות – גידול של 38% לעומת מרץ 2019 וגידול של 26% בהשוואה לפברואר 2021.

חינוך, מסחר, או בקיצור: כל מה שחשוב שיהיה בסביבה

מטבע הדברים, ציבור הקונים מעניק את מלוא תשומת הלב שלו למאפייניה הסובייקטיביים של הדירה – המחיר, כיווני האוויר, מספר החדרים, הגודל במ"ר, קיומה של מרפסת שמש או העדרה, מצב הנכס, וכן הלאה. לעיתים, דווקא המאפיינים הסביבתיים של הדירה חשובים וקריטיים יותר בהשוואה לתכונות הפיזיות והמחיר.

נתחיל בחינוך – נקודה זו נחשבת לסוגיה מהותית עבור משפחות בגילאי גן, יסודי, חטיבת ביניים ותיכון. במקרים רבים משפחות משפרות דיור מבקשות לעבור דירה למקומות בהם פועלים מוסדות חינוך איכותיים ונחשבים יותר. על כן השאלה שצריכה להישאל במסגרת חיפוש הדירה החדשה, היא האם קיימים בתי ספר או גנים בשכונה אליה אנו מעוניינים לעבור, מהי רמת ציוני המיצ"ב וציוני הבגרות, כיצד התלמידים ואנשי הצוות מדרגים את המוסד החינוכי, וכן הלאה.

סוגיה קריטית נוספת נוגעת כמובן לממד התעסוקתי, וכשאתם מחליטים לרכוש דירה חדשה, יש לבחון היטב את אופציות התעסוקה העומדות בפניכם במקום. אלו ישפיעו באופן ישיר על רמת החיים שלכם ועל יכולתכם לעמוד בהחזרי תשלום המשכנתא, אם נטלתם כזו.

נגישות ותחבורה ציבורית סביב הנכס

סוגיה לא פחות חשובה, המתקשרת לסוגיית התעסוקה, נוגעת לנגישות התחבורתית בשכונה.  חשוב לבדוק את הנגישות לצירים מרכזיים, עומסי תנועה בשעות הבוקר והחזרה מהעבודה אחה"צ, האם קיימת תחבורה ציבורית נוחה, האם הדירה בעלת מקומות חנייה בטאבו וכיו"ב. כאן המקום לציין כי דירות הסמוכות לתוואי העתידי של הרכבת הקלה צפויות להתייקר במהלך השנים הקרובות ויש לתת את הדעת על כך.

הסוגיה הבאה נוגעת למסחר, מבני ציבור ומקומות בילוי הקיימים בשכונה או בקרבת מקום. דברים אלה אמנם אינם קריטיים עבורנו אבל הם בהחלט עושים את החיים נוחים יותר, ונחמד לדעת שכדי ליהנות מכוס קפה בערב קיצי נעים או להתחדש בתספורת אופנתית, אפשר לעשות הכל במרחק הליכה רגלית, ומקסימום בנסיעה של דקות ספורות. כדי שתוכלו לראות בדיוק מה קורה סביב הדירה שמעניינת אתכם, באמצעות המפה של יד2 – תוכלו למדוד מרחקים בין נקודות עניין, לגלות אילו תחנות אוטובוס ובתי ספר יש בקרבתה ועוד.

מכל הדברים שצוינו, נראה כי לפני רכישת דירה מומלץ לערוך מחקר מקדים ומקיף לגבי סגנון החיים הקיים במקום בו אתם מתכננים לרכוש את הדירה הבאה. הבעיה היא שלא תמיד יש ברשותנו פנאי או ידע מתאים על מנת לערוך את המחקר המדובר וכאן נכנסת הפונקציה החשובה של מומחי הנדל"ן המקומיים – מתווכי הדירות.

הכי פשוט? להיעזר במתווך

סוכני נדל"ן אלו יודעים בדיוק מה קורה בשכונה ויוכלו תוך זמן קצר למצוא לכם את פלח הדירות המתאים על פי סינונים מוקדמים כמו הרכב המשפחה, מצבכם הכלכלי, איכות בתי הספר בשכונה, המדד הכלכלי-חברתי של תושבי השכונה, גיל התושבים בשכונה ועוד. במקרים אחרים הם אף יוכלו למצוא עבורכם "מציאות" שכן כאנשי המקצוע בתחום הם ערים לכל התרחשות נדלנ"ית חדשה בשכונה.

וזה לא נגמר רק שם. למתווכים קיימת חשיבות קריטית במתן אינפורמציה מקיפה על הנכס, כזו שלא נראית לכם חשובה כעת, אך תהפוך לחשובה ביותר בעתיד. בין אם מדובר על קידום תב"ע שתשנה את פני השכונה, תוכניות בנייה עתידיות בעיר, בניית מרכזי מסחר ותעסוקה עתידיים, בניינים בעלי פוטנציאל של התחדשות עירונית, מפגעי רעש עתידיים וכיו"ב.

לסיכום, לאור הסוגיות המהותיות שנמנו לעיל ונוכח העובדה כי מחירי הנדל"ן ממשיכים לעלות, כדאי היום יותר מאי פעם, לשכור את שירותיו של מתווך מקצועי  שיוכל להנחות אתכם בדרך. המתווך יוכל למצוא עבורכם, לא רק את הדירה המתאימה ביותר מבחינת גודלה ומחירה, אלא גם כזו שתעמוד, ולו במרבית, הקריטריונים הסביבתיים דוגמת החינוך, התעסוקה הנגישות התחבורתית ועוד.