מחשבון למסלולי משכנתא

ברכות! אתם עומדים לעשות את הצעד הגדול בחייכם. אז אחרי שמצאתם את הנכס ואתם עומדים בפני לקיחת משכנתא, גלו אילו משכנתאות מוצעות לכם

התמונה באדיבות משכנתא גורו

רכישה של בית חדש הינה אחת הרכישות המשמעותיות והמרגשות ביותר שכל אדם או זוג יכול לחשוב עליה. מדובר בהליך משמח שדורש התעמקות בכל כך הרבה פרמטרים, ערכים ואלמנטים שמשפיעים על הפן הכלכלי שלכם לאורך זמן רב. מן הסתם אתם תרצו להגיע אל רמה פיננסית מסוימת על מנת להתחיל בתהליך על רגל ימין. תרצו להגיע עם הון עצמי משמעותי כך שתוכלו לקבל תנאים אטרקטיביים ומשתלמים במיוחד למשכנתא הרצויה, וכך תוכלו להשיג את הבית שתמיד חלמתם עליו ולהעלות את רמת החיים שלכם. אז אם אתם רוצים להתחיל בתהליך רכישת דירה חדשה וקבלת המשכנתא שתאפשר לכם את זה, עליכם לעשות זאת באמצעות מחשבון לבניית מסלולי משכנתא מומלצים.

אילו כללים כדאי לקחת בחשבון לפני שמתחילים הליך של קבלת משכנתא משתלמת?

על מנת שתוכלו להגיע לנקודת פתיחה מרשימה שתאפשר לכם מגוון הזדמנויות משתלמות ומומלצות עם תנאים אטרקטיביים, חשוב שתעקבו אחרי כמה כללים ברורים וחיוניים. דבר ראשון, שנים רבות לפני שאתם מתחילים לחשוב על בית, אתם צריכים לחשוב על ההון ההתחלתי שלכם ואיך לבנות אותו עד רמה שמספק עבורכם להשיג את הבית שאתם חולמים עליו. התחילו לחסוך כמה שיותר מוקדם.

ההון ההתחלתי שלכם למעשה מהווה את המקדמה אותה תשלמו מחוץ למשכנתא. דרישת המקדמה שלכם תהיה תלויה בסוג המשכנתא שתבחרו וכמובן תנאים אחרים שיציבו לכם הבנקים או המלווים השונים. על מנת לדעת כיצד משפיע ההון הראשוני שלכם שישמש בתור מקדמה לקבלת המשכנתא, חשוב להשתמש באמצעות מחשבון לבניית מסלולי משכנתא מומלצים. תוכלו להציב במחשבון את ערך הדירה או הבית שברצונכם לבדוק, את ההון ההתחלתי, את טווח הריבית וטווח השנים בהם תרצו להחזיר את ההלוואות ועוד.

חלום מול מציאות – לדעת להיות ריאליים

המלווים שלכם עשויים להציע לכם הלוואה גדולה יותר לעומת מה שחשבתם בהתחלה, אך אל תיקחו את זה  מהר מידי מבלי לחשוב פעמיים. אתם עשויים להרגיש בלחץ מיותר בכל הנוגע לתשלומי הפירעונות החודשיים אם תיקחו את ההצעה הגבוהה יותר לצורך רכישה של בית גדול יותר, אך המתח והחששות בנוגע לעמידה בתנאי הפירעון גובים מחיר נפשי ורגשי במהלך השנים וכן בפגיעה באיכות החיים הכללית שלכם. לכן חשוב ביותר להגדיר טווח מחירים בהתאם לתקציב הבטוח שלכם, והיצמדו אליו.

על מה בעיקר מסתכלים המלווים כאשר אתם פונים אליהם לבקשת המשכנתא

פרט לשימוש במחשבון המשכנתאות, תרצו לשבת לשיחה יחד עם נותני ההלוואה. עליכם לדעת מה מעניין אותם ומה האינטרס הכלכלי שלהם במת ההלוואה, כלומר מה הם מרוויחים מכם בעסקה הזו. ברור שהם לא עושים לכם טובה, הם הרי מנסים להרוויח מכם עד כמה שניתן. לכן חשוב לדעת להבין מה הם רוצים, עד כמה הם מתגמשים בתנאים ועד היכן אפשר לשחק עם הנתונים כך שהעסקה של מתן ההלוואה למשכנתא תוכל לעמוד לטובתכם על הצד הטוב והמשתלם ביותר.

נותני ההלוואה רוצים בראש ובראשונה לדעת איך תוכלו להחזיר להם את הכסף ומה היא הריבית שתשלמו להם, מה שלמעשה מהווה את הרווח הנקי שלהם. כל משכנתא או הלוואה כוללת כמובן ריבית שמשתנה בין הלוואה והלוואה וכן מדי שנה בשנה. יש ריביות שמתנפחות ועולות עם השנים, ויש ריביות קבועות הקשורות לקרן.

מתן ההלוואה – עסק עם ראייה של שנים

חשוב מאוד להציג בפני נותני ההלוואות שהמצב הפיננסי שלכם מאפשר רכישת דירה ועמידה בפירעונות החודשיים. הם רוצים לסמוך עליכם כי אתם יכולים לעמוד בתנאי ההלוואות והריביות החודשיות במהלך כל השנים בהם תשלמו להם. לכן גם אם אתם עומדים במצב כלכלי מסוים עכשיו, דברים יכולים להשתנות לכאן ולכאן. לידה של ילד, שינוי עבודה, הכנסות או תשלומי חובות עתידיים עלולים להשפיע על האופן בו יראו אתכם נותני ההלוואות.

במידה ואתם זוג צעיר המעוניין להביא ילדים לעולם, דבר זה עלול להשפיע על תנאי המשכנתא שלכם כיוון שהבאה של ילד לעולם משפיע בהכרח על הפן הפיננסי שלכם ועל היכולת שלכם לעמוד בהלוואות. לא דומה אדם שעובד במקום עבודה קבוע ומסודר בחברה יציבה לבין המצב של איש מקצוע עצמאי שמפעיל עסק פרטי. לכן חשוב להראות יציבות תעסוקתית על מנת להציג חזות פיננסית חזקה ויציבה וביכולת שלכם לעמוד בפירעונות.

בדקו היטב בנוגע לאופציות פירעון מוקדם

השגתם משכנתא לעשרות שנים ורוצים לסיים אותה מוקדם יותר? ישנן כל מני אפשרויות לשלם את כל החוב או חלק גדול ומשמעותי ממנו, אך יש מקרים בהם חותמים מראש שבמצב כזה תצטרכו לשלם קנסות על פירעון מוקדם. ייתכן ויהיה משתלם לכם יותר לפרוע את כל החוב בזמן מוקדם יחסית, נניח וזכיתם בסכום כסף גדול בירושה או ממענק חד פעמי דרך מקום העבודה, וייתכן ותרצו להמתין ולשלם הכל בזמן העתידי. כך או כך, חשוב לדעת מראש על האופציות העומדות מולכם ומה המלווים שלכם מציעים לכם בתחום הזה.

אילו עוד נכסים עומדים ברשותכם

כאשר עושים חישוב של המצב הכלכלי שלכם והיכולת לעמוד בפירעון החודשי, חשוב להסתכל לא רק על הכסף בחשבון הבנק אלא בכל הנכסים העומדים לרשותכם. תוכלו להשתמש בפיקדונות וחסכונות שונים מחשבונות שבבעלותכם, להשתמש בנכסים בתור עירבון ולהצגת הוכחה כי יש לכם יכולת לעמוד בהלוואות.

על מנת להשיג את ההצעות המשתלמות ביותר ולחשב בצורה נכונה ומדויקת את המשכנתא שלכם, הכנסו אל מחשבון לבניית מסלולי משכנתא מומלצים.