מחפשים דירה? כך תעשו את זה נכון בלוח יד2

איך מוצאים את המודעות הרלוונטיות? איזו רשימה כדאי להכין מראש? אילו שאלות צריך להציג לבעלי הדירה? כל מה שחשוב לדעת – רגע לפני הפגישה עם בעלי הדירה (שאולי בקרוב תהיה שלכם)

זהו, הרגע הגדול הגיע – אתם מחפשים דירה! בין אם אתם עוזבים את בית ההורים, מחפשים קן אוהבים משלכם עם בן או בת הזוג, רוצים להחליף את אזור המגורים או להתפנק עם נכס גדול יותר, ההחלטה לחפש לעצמכם בית היא בהחלט מרגשת.

רק שבדרך אל בית החלומות שלכם יש רק איזה עניין קטן אחד: צריך למצוא אותו, את אותו מקום שבו אתם רוצים להתעורר מדי בוקר. אז מה עושים כדי שהדרך לדירה החדשה שלכם תהיה קלה, פשוטה ומהירה ככל האפשר? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך קצר, עם כמה עצות טובות וטיפים חשובים על תהליך חיפוש דירה, רגע לפני הפגישה עם המוכר או המשכיר.

הרשימה שתחסוך לכם זמן

תהליך חיפוש דירה מתחיל, כמובן, עם לוח יד2. במדורי דירות למכירה או דירות להשכרה מחכה לכם מגוון עצום ועשיר של אפשרויות – ושם תמצאו לבטח את הדירה שעליה אתם חולמים.

אבל רגע לפני שאנחנו נכנסים יחד אל תהליך החיפוש הנכון בלוח יד2, אתם צריכים לעשות עם עצמכם עבודת הכנה קטנה, כזו שתקל עליכם מאוד את החיפוש, תחסוך לכם זמן ואנרגיה ותמנע מכם "להתפזר" יותר מדי.

ההכנה הזו היא למעשה רשימה המפרטת את כל מה שאתם רוצים בדירה הבאה שלכם. רשימה כזו אמורה לכלול, למשל, את התקציב העומד לרשותכם, האזור המבוקש בארץ, סוג הנכס (דירה רגילה, פנטהאוז, בית פרטי וכו'), מספר החדרים, תאריך כניסה, שטח הנכס, האם אתם מעוניינים בדירה ריקה או בדירה מרוהטת, האם חשוב לכם שהדירה תכלול גם חנייה צמודה או מחסן פרטי, הימצאות של אביזרים שונים בנכס (למשל, דוד שמש שיכול לחסוך באופן ניכר בהוצאות החשמל).

וזה לא הכל: כדאי שהרשימה תתייחס גם לנקודות נוספות, למשל האם חשוב לכם שבסביבה הקרובה יהיו שירותים שונים (בית ספר, גן ילדים, אזור מסחרי, בית כנסת, גינת כלבים, תחבורה ציבורית, מכון כושר, מרכז קהילתי וכו'), וכמובן גם התייחסות לבניין עצמו (המצב הנוכחי והאם יש כוונה לבצע בעתיד תמ"א 38, האם קיימת מעלית, מספר הדירות במבנה וכו').

תהליך החיפוש ושמירת מודעה מתאימה

אז אחרי שהקדשתם לכך זמן וגיבשתם לעצמכם את הרשימה האישית עם הנושאים  החשובים לכם, זה הזמן להתחיל את החיפוש עצמו בלוחות יד2. תוך רגע קצר תגלו עד כמה תהליך החיפוש הוא נוח וקל – ועד כמה הרשימה שהכנתם מראש תסייע לכם להתמקד ולאתר נכסים פוטנציאליים המתאימים לכם.

אז מה בדיוק עושים? במדור דירות למכירה או דירות להשכרה פשוט מקלידים את הפרמטרים הדרושים לכם (לפי הרשימה המוכנה), למשל שם העיר, השכונה או הרחוב, סוג הנכס, מספר החדרים, המחיר (מהרף התחתון ועד הרף העליון) וגם את המאפיינים המבוקשים (מרפסת, ממ"ד, גישה לנכים ועוד). זהו זה. עכשיו אתם כבר מוכנים להקליק על כפתור "חפש" ומיד תופיע לפניכם רשימת הנכסים המתאימה לדרישות ולרצונות שלכם.

כאמור, היצע הדירות בלוחות יד2 הוא עצום ומתעדכן כל הזמן. אבל אם מסיבה כלשהי לא איתרתם דירה המוצאת חן בעיניכם, בכל רגע ניתן לשנות את הפרמטרים של החיפוש, וכך למקד או להרחיב אותו על פי הצורך.

כך, למשל, ייתכן שסימנתם שאתם מעוניינים בדירה עם סורגים באזור מסוים בתל אביב, אבל בתוצאות החיפוש לא מצאתם התאמה לכך. בהחלט ייתכן שאם תסירו את הסימון של "סורגים" תגלו לפתע עשרות דירות המתאימות בהחלט לשאר הדרישות שלכם, וביניהן אולי גם את דירת חלומותיכם, כזו שבדיוק רציתם ובדיוק ברחוב שאתם אוהבים, שעבורה אולי שווה "להתפשר" על העובדה שהיא אינה כוללת סורגים (שאותם, אגב, ניתן להתקין אחר כך באמצעות מבחר בעלי מקצוע).

לקריאה נוספת

שלום, זה בקשר לדירה

אז עכשיו אתם יושבים מול רשימה של דירות מתאימות, בוחנים את הפרטים ומתבוננים בתמונות המצורפות. עדיין מתלבטים? רוצים לחכות שבן או בת הזוג יחזרו הביתה ולהראות להם את הרשימה? לא, אין שום צורך להשקיע זמן ולהעתיק את הפרטים: קליק אחד על סימן "לב" – והמודעה נשמרת. כך תוכלו לחזור אליה בכל זמן שנוח לכם – כל כך פשוט, נוח וקל.

ועכשיו מגיע שלב השיחה הראשונה עם מפרסמי המודעה. קודם כל, כדאי להתקשר בשעה מקובלת ונוחה (כלומר, לא בחצות הלילה וגם לא בשש בבוקר) ולנסות לקבל בשיחה הטלפונית את מירב הפרטים המעניינים אתכם, עוד לפני שקובעים פגישה כדי לראות את הדירה. על בסיס הרשימה שהכנתם מראש תוכלו להציג את כל השאלות החשובות ולהתעניין בפרטים נוספים שמפרסמי המודעה אולי שכחו לציין.

הקשיבו היטב לפרטים הנמסרים לכם בטלפון ואל תתביישו לחזור ולשאול אם פרט מסוים אינו ברור לכם עד הסוף. בהחלט עדיף לכם – וגם למפרסמי המודעה – להשקיע עוד שתיים-שלוש דקות בשיחה טלפונית במקום לבזבז זמן ואנרגיה על נסיעה לראות דירה שבעצם אינה מתאימה לכם. בקיצור, שם המשחק כאן הוא שאלות ממוקדות על כל הנקודות החשובות לכם – על הדירה עצמה וגם על הסביבה שבה היא ממוקמת.

ועוד טיפ אחד קטן: כדאי לשאול את בעלי הדירה האם יש ברשותם תמונות נוספות מעבר לאלה שפורסמו במודעה (ויש סבירות גבוהה שהתשובה תהיה חיובית), ולבקש לקבל אותן באמצעות וואטסאפ, דואר אלקטרוני או הודעת טקסט. תמיד טוב לראות עוד תמונה, שאולי דווקא היא זו שתסייע לכם להחליט אם כדאי להתלבש עכשיו ולצאת לנסיעה אל הדירה, או שאולי עדיף לעבור אל המודעה הבאה.