למה כדאי להיעזר במתווך כשמחפשים דירה?

חושבים לחפש דירה חדשה למגורים או להשקעה? רוצים לעשות את זה נכון? כדאי להיעזר בשירותיו של מתווך

מה לא עושים בשביל משרת החלומות. יש כאלו שייסעו לשם כך לארה"ב או אולי לאירופה אבל יש כאלה שמשרת החלומות שלהם נמצאת לא במרחק שעות טיסה מהבית, אבל כן במרחק של מספר שעות נסיעה ממנו. מה שמעלה ישר את התהייה: איך מוצאים דירה בעיר מרוחקת שאין לנו היכרות מוקדמת איתה?

עם הפנים צפונה

זה בדיוק מה שקרה לגיא ודנה, תושבי רמת גן, כאשר גיא (32) מהנדס אלקטרוניקה במקצועו התקשה למצוא עבודה בשכר ובתנאים אליהם שאף, ואז הגיעה אליו ההצעה הגדולה. "לאחר מספר שנים בהן עבדתי בתפקידים זוטרים יחסית שגרמו לי בעיקר לתסכול מקצועי קיבלתי הצעה לעבוד בחברה ביטחונית גדולה ומוכרת שהבעיה היחידה שלה הייתה שהיא ממוקמת בכרמיאל. בהתחלה חשבנו אני ודנה שאין מצב שנעבור לכרמיאל בשביל מקום עבודה תוך שאנו עוזבים את רמת גן ואת הקרבה לתל אביב, אבל ככל שחשבנו על זה יותר התחלנו לשנות את דעתנו. המשכורת שהוצעה לי הייתה גבוהה במיוחד ונלוו לה רכב פרטי והטבות סוציאליות משמעותיות, מה גם שעוד אין לנו ילדים כך שהמעבר חלק יותר. ובאמת החלטנו שאנסה את מזלי – ובמידה ויקבלו אותי נחשוב על כך בחיוב."

איך מוצאים את האחת?

גיא אכן ניגש לתהליך הקבלה לעבודה ולאחר לא מעט מבחנים מקצועיים וחברתיים הוא התקבל לשמחתו לעבודה הנחשקת, אבל כעת עלתה שאלה נוספת. איך מוצאים דירה ביישוב שאין לנו היכרות מוקדמת איתו, אפילו ברמה הכללית של השכונות היותר ופחות טובות בעיר. "כשהתקבלתי לעבודה ונמסר לי כי מועד כניסתי אליה יהיה כעבור שלושה חודשים, הדבר הכניס אותי ואת דנה ללחץ לא קטן למצוא דירה לשכירות בעיר כרמיאל, כשהבעיה הגדולה הייתה ששנינו לא הכרנו את העיר בכלל. אם ברמת גן בה שכרנו דירה ידענו מראש מהן השכונות הטובות והגרועות ומהי רמת המחירים לצורך ההתמקחות, הרי שכאן היינו במעין מבוי סתום."

לאחר חודש של חיפושי דירות מיותרים, כשהשניים הבינו שאין להם מושג ירוק מה הם מחפשים חוץ ממספר החדרים והקרבה למשרדי החברה אליה התקבל גיא, פנו השניים למתווך מקומי בשם דניאל אשר סייע להם באיתור הדירה המתאימה עבורם בעיר. "כאשר שוחחתי עם דנה וגיא נוכחתי לגלות עד כמה הם לא מכירים את העיר אליה הם מתעתדים לעבור", הוא משחזר. "הדבר הראשון שעשיתי היה לעבור יחד איתם על השכונות בעיר ועל יתרונותיהן וחסרונותיהן כדי להתחיל למקד את החיפוש. בין אם זאת שכונת רבין החדשה יחסית שנחשבת מוקד משיכה לזוגות צעירים ולמשפרי דיור בזכות הבנייה המרווחת, מוסדות החינוך והפארקים הצמודים לה, בין אם זו שכונת גבעת רם הנחשבת למבודדת יחסית אך צופה לנוף פתוח ומורכבת בעיקר מבתים צמודי קרקע ובין אם זו שכונת הערבה הנמצאת בלב העיר ותושביה נהנים מקרבה למוסדות חינוך, פארקים רבים, קניון ומדרחוב.

השלב השני היה כמובן קביעת גודל הדירה. כאן הזוג ביקשו 3 חדרים, ולבסוף מחיר השכירות המבוקש. לאור העובדה כי מחירי השכירות בכרמיאל נמוכים באופן משמעותי מהמחירים המקובלים ברמת גן, הדבר הקל מאוד על השניים ונתן להם מרחב פעולה."

לקריאה נוספת

קבלת החלטות

בסופו של יום דנה וגיא הגיעו להחלטה, בעזרתו של דניאל, כי שכונת גבעת רם המרכזית יחסית תיתן להם את המענה המבוקש הן מבחינת הקרבה למקום העבודה החדש, הן מבחינת השירותים המצויים בשכונה והן מבחינת מוסדות החינוך הטובים הקיימים בה, עבור הילדים שבוא יבואו.

נכון להיום, הם מתגוררים בשכונה מזה שנה וחצי. "למזלנו", מסכם גיא, "המיקוד והידע הרב אותו הפגין דניאל סייעו לנו מאוד לבחור את הדירה אליה שאפנו וכיום אני חייב לומר שמלבד שאני מתפרנס בכבוד ועם הרבה עניין בעבודה, שנינו מסכימים כי המעבר ממרכז הארץ הצפוף והפקוק לצפון הארץ ובפרט לכרמיאל הירוקה, עשו לנו רק טוב."