לאט ובטוח: שוק הדירות מתעורר, קצת אחרת

עכשיו כשהשוק בהתעוררות, לא מעט קונים ושוכרים מתחילים לפקוד את אתרי הלוחות. איך בוחנים נכס פוטנציאלי במציאות החדשה? הפרטים לפניכם

יותר ויותר רוכשים ושוכרים מתחילים לבדוק מחדש את היצע לוחות הדירות שהיו קפואים במשך כחודש וחצי. אז איך בוחנים נכס פוטנציאלי במציאות החדשה?

השינוי כבר מורגש. אולי זו ההאטה בקצב ההדבקה, אולי ההקלות המסתמנות ואולי בכלל זה קצב החיים שלא עוצר אף פעם וגורם לנו להמציא את עצמנו כל פעם מחדש. התוצאה היא אותה תוצאה: מודעות הדירות, בדגש על מודעות דירות מתיווך, הולכות ומתרבות והדבר מייצר מציאות חדשה אליה עלינו להתרגל: סיורי דירות בצל הקורונה. אז איך באמת נוקטים במשנה  זהירות כאשר מגיעים לראות נכס להשכרה או למכירה, ואיך עושים זאת בצורה שלא תסכן את המתעניינים ואת בעלי הדירות כאחד? הנה לכם מספר טיפים (למתווכים ולמתעניינים כאחד) לסיורי דירות בטוחים ומוגנים בשגרה החדשה בצל הקורונה:

בלי פרזנטציות קבוצתיות

 אם בעבר מתווכים העדיפו לעבוד במודל של "בתים פתוחים" כך שהמתעניינים הגיעו בימים ובשעות ספציפיות לסיור בנכס, דבר שהקל מאוד על בעלי הנכס, הרי שמומלץ כעת להימנע מהשיטה הפופולרית הזו. ההנחיה הגורפת של השגרה החדשה היא לא להתקהל במקומות סגורים ולכן מומלץ שבכל פעם יגיע לדירה מבקר יחיד ומקסימום זוג מבקרים על מנת לסייר בה. אם אחד המבקרים נגע ברהיט או באביזר כלשהו במהלך שהותו, מומלץ לחטא אותם נקודתית.

לקריאה נוספת

מתווכים, שמרו על מרחק

 עם ישראל הוא עם שאוהב קרבה ובימים רגילים בטוח שהייתם נוטים להתקרב לזוג המתעניין בדירה על מנת לדבר איתם "בגובה העיניים" ולתהות על קנקנם מקרוב. לצערנו, ימי הקורונה הם לא ימים רגילים, ולכן אל תקלו ראש בהנחיות ושמרו על מרחק של 2 מטר ביניכם לבין המבקרים בנכס. עדיף להרגיש לא טבעיים לזמן קצר מאשר להידבק חלילה בנגיף המאיים.

מתעניינים בנכס? בקשו לקבל סרטון וידאו מלא על הנכס טרם ההגעה

 ההמלצה הזו נוגעת לחיפוש דירות באופן רגיל אך היא חשובה במיוחד בימי הקורונה. על מנת שלא לבזבז את זמנכם היקר תוך כניסה מיותרת ולא חיונית לבתים של אחרים, בקשו מהמתווך לקבל סרטון וידאו מלא (ופרטים מלאים על הנכס) טרם הגעתכם לדירה. כידוע אין טוב ממראה עיניים ויכול להיות שפרטים שיופיעו בסרטון יגרמו לכם לבטל את הגעתכם וכך תימנעו מיציאה מיותרת מהבית.

לא יותר מ-15 דקות בביקור אחד

הגעתם כבר לדירה והיא מוצאת חן בעיניכם? יופי, אבל כדאי שלא תמשכו את השהות שלכם בדירה מעבר לרבע שעה, כי מה שהספקתם לקלוט בטווח הזמן, יספיק לכם בשביל לגבש החלטה סופית. כמו כן, הקפידו להגיע לנכס עם מסכות וכפפות וודאו שהחלונות במקום פתוחים והדירה מספיק מאווררת. בסיום הביקור השליכו את הכפפות לפח וחטאו את ידיכם.

עמדו על שלכם

 הגעתם לדירה ממוגנים לפי ההנחיות אך המתווך או בעל הנכס מסתובבים בלי מסכות וכפפות? אל תתביישו ובקשו מהם להתמגן כנדרש.  זמן הקורונה דורש מכולנו משנה זהירות וגם אם יש כאלו שמקלים ראש בעניין, הרי שהם יכולים לעשות זאת כשהם נמצאים לבד ובטח שלא לסכן אתכם. לכן, אם הגעתם לדירה וראיתם שהדירה לא מאווררת, שהבעלים אינם חובשים מסכות ושבאופן כללי אין שמירה על הכללים, בקשו מהם בנימוס להתמגן. אם הם מסרבים, זכותכם המלאה לעזוב את הנכס מבלי להיכנס אליו. אז נכון, עד שטרחתם והגעתם למקום, זו תהיה עוגמת נפש לחזור כלעומת שבאתם, אבל בינינו הכי חשוב בתקופה הנוכחית זה פשוט לשמור על הבריאות.