חריש: מגמת בנייה בתנופה מתמדת

מתכננים לקנות דירה למגורים או להשקעה בחריש? יש מספר פרטים שכדאי שתדעו לפני שאתם עושים הצעד הגדול. הכל במדריך יד2

חריש: מגמת בנייה בתנופה מתמדת

חריש: מגוון שכונות לקהל הרחב

 

מאה אלף תושבים. זהו היעד שהציבה לעצמה ממשלת ישראל עבור העיר חריש בשנת 2030, ואכן נראה כי מאז אותה החלטת ממשלה היסטורית בדצמבר 2015 לתקצב את הפיתוח העירוני בחריש, אז מועצה קטנה ומתפתחת באזור ואדי ערה בלמעלה מ-1.2 מיליארד ₪, זורם הבטון בעיר כמים ובנייני מגורים חדישים, חנויות ועסקים הולכים ונבנים בה חדשות לבקרים. המודל אליו נשואות העיניים הוא של תכנון אורבני מתקדם בדומה לעיר מודיעין.

פיתוח העיר

מגמת הפיתוח המואצת ותקציבי הממשלה הזורמים אל העיר עשו את שלהם והביאו איתם לזינוק של עשרות אחוזים במחירי הדיור בעיר. כך, דירת 4 חדרים שהייתה עולה לכם בסביבות ה-600 אלף ₪ בשנת 2013 האמירה למחיר של למעלה ממיליון ₪ בשנת 2018 ודירת חמישה חדרים שמחירה בשנת 2013 היה כ700 אלף ₪ זינקה כבר למחיר של קרוב ל-1.2 מיליון ₪. מבחינת תמהיל הדירות הנמכרות בעיר הרי שלמעלה מ-70% הן דירות בנות 4 חדרים, כשיתרת הדירות הן בעיקר דירות 5 חדרים. שטחה הממוצע של דירת 4 חדרים עומד על 99 מ”ר ושטחה הממוצע של דירת 5 חדרים עומד על 115 מ”ר. דירות 5 חדרים מתומחרות בממוצע בשנת 2018 בהפרש הנע בין 130-170 אלף ש”ח ביחס לדירות 4 חדרים.

נכון להיום מתוכננות להיבנות בעיר כ- 5 שכונות כאשר הדירות ב- 4 מהן נמצאות כבר בהליכי שיווק לציבור. שתי השכונות הראשונות שנבנו בעיר הן השכונות המערביות – אבני חן והחורש ושתי השכונות החדשות יותר הן שכונת הפרחים הממוקמת בחלקה הדרום-מזרחי של העיר ושכונת המע"ר הממוקמת במזרח העיר. בשכונה זו, למעשה, קיים מיעוט יחסי של פרויקטי מגורים לציבור הרחב ורוב הדירות בה נמכרות במסגרת הזכאות לתוכנית "מחיר למשתכן".

בביצוע השוואתי של מחירי הדירות הממוצעים בין שכונות אבני חן, החורש והפרחים נראה כי מחירי דירות 4-5 חדרים גבוהים במעט בשכונת הפרחים ביחס לשתי השכונות האחרות. בענף מסבירים זאת בריבוי היחסי של מכירות זכויות בעמותות בנייה הנפוצות יותר באבני חן והחורש הוותיקות במעט כך שמחירי הדירות בהן זולים יותר נכון להיום.

חריש: מגמת בנייה בתנופה מתמדת

מגוון הזדמנויות מחכות לכם בחריש

השבחת הנכסים

על אף מגמת השבחת הנכסים הבולטת בעיר נמצא כי דווקא התשואה מהשכרה נמוכה יחסית ליישובי הסביבה ועומדת בממוצע על כ-2%  בלבד. על רקע העובדה כי רוכשים רבים טרם החליטו אם לעבור לגור בעיר הנמצאת בהליכי בנייה או רק להשכיר בה את דירותיהם מדובר על נתונים כבדי משקל. ההיצע הגדול של הדירות המוצעות להשכרה והמחסור הזמני במוסדות ציבור, פתרונות תחבורה ומרכזי תעסוקה מורידים את מחירי השכירות כלפי מטה כך שניתן למצוא בחריש נכון להיום דירות חדשות בנות ארבעה חדרים במחיר ממוצע של כ-2100 ₪ בלבד לחודש וניתן גם לשכור דירות גן ופנטהאוזים מרווחים במחירים יחסית זולים. לשם ההשוואה נסיעה בת כמה דקות מערבה לכיוון פרדס חנה כרכור תביא אתכם למחירי שכירות של כ-4000 ₪ לחודש עבור דירות בנות ארבעה חדרים, כפול מהמחיר המבוקש בחריש. 

היצע הדירות הרב והזול להשכרה הביא איתו למקום אוכלוסייה חלשה יחסית וכתוצאה מכך המדד הסוציו אקונומי של המקום נמוך מאוד ועומד כעת על 3 מתוך 10 (בדומה לערים חלשות כמו בני ברק וקרית מלאכי). יחד עם זאת תנופת הפיתוח הנמשכת ופתרונות תעסוקה, מסחר ותחבורה שיגיעו בעתיד הלא רחוק צפויים להזרים אל העיר עשרות אלפי תושבים חדשים שיעלו את רמת המחירים ואת המדד החברתי כלכלי בעיר. האם חריש תגשים את מטרותיה ותהפוך למודיעין הבאה של אזור צפון השרון, זאת רק ימים יגידו.

מחפשים את הדירה הבאה שלכם בחריש? לחצו כאן ומצאו אותה בקלות ובמהירות!