השקעות הנדל"ן הכדאיות ביותר בשנת 2024 – מדריך למתלבטים

במה כדאי להשקיע בתחום הנדל"ן? נכון ל-2024, אלה כמה תובנות שעשויות לסייע לכם בהשקעות העתידיות שלכם

כדאיות השקעות הנדל"ן והאפשרויות הרבות שהן מציבות, ידועים מזה שנים רבות. אולי מאז ומתמיד, אם כי כיום נוח במיוחד לעסוק בכך. יש אינספור אפשרויות לאיתור נכסים מתאימים ולבירור מידע מסוגים שונים לגביהן.

גם בהיבט הכספי האפשרויות רבות וזמינים יועצים רבים, שמסייעים לכם להשלים את התמונה, לפעול בצורה חכמה ולמזער סיכונים. אך בהתאם לעושר האפשרויות, רבות גם ההתלבטויות. אחת הבסיסיות ביותר שבהן, היא השאלה הפשוטה: במה כדאי במיוחד להשקיע בתחום הנדל"ן? נכון ל-2024, אלה כמה תובנות שעשויות לסייע:  

השפעות הקורונה

אם מדברים על שנים קודמות, אי אפשר שלא להתייחס לגורם מרכזי, שעדיין ממשיך להשפיע על החברה כולה: הקורונה.

כיצד תופעה זו השפיעה על כדאיות השקעות נדל"ן? מחד, משברים יוצרים הזדמנויות. מאידך – חוסר הוודאות והפגיעה במקורות ההכנסה של רבים, הגדילו את הזהירות. המשבר מפריע לשוכרים שונים לשלם דמי שכירות.

מזווית אחרת, רוכשי נכסים פחות ממהרים להוציא את הכסף להשקעות ולהתחייב למשכנתא. כלומר ישנה נטייה להתרחק מאפיקי השקעת נדל"ן מסוכנים ואנשים נוטים יותר ללכת על בטוח.

מחפשים נדל״ן למכירה? כל הנדלן למכירה באתר יד2>>>

השקעה בסכומים קטנים

לאור כל זאת, השקעות נדל"ן הכדאיות ביותר בשנת 2024, למעשה שונות ממשקיע למשקיע ותלויות בפרמטרים אישיים שונים. בכל אופן, אם מעוניינים להשקיע בגישה זהירה לאור המצב, חושבים מייד על פיזור סיכונים.

יד ביד עם גישה זו, ניתן לחשוב במונחים של השקעה בסכומים קטנים יחסית בכל כיוון. זה אומר קרקע במקום נכס בנוי או נכס בנוי שלא במקומות יקרים, אולי משרד קטן ואולי נכס בחו"ל.

רעיונות נוספים, הם השקעה דרך קרנות נדל"ן או השקעה במניות של חברות נדל"ן. רכישת מחסנים פרטיים לשם השכרתם, הוא עוד אפיק השקעה בסכומים נמוכים יחסית.

אם כי בארץ הוא פחות נפוץ, בחו"ל יותר (בעיקר בארה"ב). מהיבט הביקוש למחסנים אלה, ניתן לסמוך על צורך מתמשך, גם בזמני משבר.

למעשה, דווקא בזמני משבר אנשים עוברים לדירות שכורות קטנות יותר. במקרים כאלה, משתלם להם לאחסן חלק מהחפצים במחסן. 

בארץ או בחו"ל?

התלבטות קלאסית של משקיעים רבים, היא האם להשקיע בארץ או בחו"ל? כעקרון, השקעת נדל"ן מקומית תהיה יותר בטוחה. פשוט מעצם העובדה שאתם קרובים לנכס וגם מכירים את הסביבה החברתית שבה הוא ממוקם.

עוד גורם שמעלה את האטרקטיביות של השקעות בארץ הוא מס הרכישה המקומי, אשר ירד ל-5%, לאחר שהיה 8% מאז 2015. מצד שני, בחו"ל יש הרבה יותר אפשרויות השקעה. למשל, מתחמי דיור ("מולטיפמילי") נפוצים יותר בארה"ב.

משרדים להשכרה

מגמת העבודה מרחוק, בשילוב האילוץ והצורך להיות גמיש ולעבוד מרחוק, מקטינים במידה מסוימת את הצורך במשרדים. עם זאת, לא נראה באופן ריאליסטי, שרוב האוכלוסיה תעבור לעבוד מהבית. עבור סוגי עסקים רבים, זה פשוט לא רלוונטי.

מה שכן, מי שמשקיעים במשרדים להשכרה, צריכים לקחת בחשבון השפעות קלות של המצב: ירידה בביקוש, שמובילה לירידה בגובה השכירות. צמצום קל בגודל השטחים שעסקים מחפשים (מאחר שעובדים מעט יותר מהבית ובכלל מעוניינים לחסוך). צורך גדל בגמישות ולכן העדפה לחללים גדולים, שבהם עסקים יכולים להתארגן באופנים שונים.

האפשרויות הקלאסיות

רכישת דירה שנייה להשקעה מהווה אפשרות קלאסית, אשר ממשיכה להיות אטרקטיבית. כך גם רכישת נכסים לשם השבחתם ומכירתם.  

היבט המשכנתא

כדאיות השקעה חייבת לקחת בחשבון כמובן את מכלול העלויות שיידרשו עבורה. משכנתא מוסיפה להיבט זה עלות נוספת ומורכבות לא קטנה ולכן, חשוב ומומלץ להיעזר בהקשר זה בשירותי יועץ משכנתא מנוסה. יועץ כזה, אשר גם מוסמך ומנוסה כיועץ השקעות, עשוי לסייע לכם במיוחד.

קרדיט תמונה: shutterstock

חכם בנדל"ן
נגישות