גשם של יתרונות: כל הסיבות לעבור דירה דווקא בחורף

שריר החשק מתרחב ומתכווץ בהתאם לעונה ומסוגל לחסוך לכם אלפי שקלים במעבר הדירה בחורף. מדוע זה קורה ואיך תנצלו זאת לטובתכם?

שוכרי הדירות לא תמיד יכולים לחכות עד לעונה החמה כדי לעבור דירה ולפעמים הם נתונים לתנאי חוזה שמסתיים דווקא עכשיו, מקבלים את המפתח לאחר קניית דירה חדשה ואפילו נאלצים להפסיק את השכירות באמצע במצב של נזילה והצפה שלא טופלו כראוי. למרות שקר שם בחוץ והמוביל עלול להיתקע בפקקים – החורף מביא איתו מבול של יתרונות לציבור עוברי הדירות ואם גם אתם ביניהם, מיד תגלו שהזמן הכי טוב הוא עכשיו:

מחירי השכירות נמצאים בירידה

כמו כל אלמנט בעולמנו הכלכלי, גם שוק הנדל"ן מושפע מערכי היצע וביקוש. אמנם הנתון הבא לא באמת מבוסס על מחקר אמיתי, אבל קיים כלל אצבע במשק, שלפיו עונות השנה משפיעות על מחירי השכרת דירות. איך זה עובד? הנה דוגמה: השנה החדשה בגנים, בבתי הספר ובאקדמיה מביאה איתה גלי מעברים כצפוי מידי קיץ. סטודנטים, רווקים, זוגות צעירים ומשפחות צעירות יעדיפו למצוא את הדירה החדשה סמוך למוסד הלימודי משיקולי קרבה ונוחות, הביקוש יגבר ואיתו גם העלייה במחירים באותו אזור. אותם שוכרים שמגלים עניין מוגבר בדירות הללו ולפני ה-1 בספטמבר, יהיו מוכנים לחתום על חוזי שכירות גבוהים יותר כדי להבטיח את מקומם וכך נוצרת עליית מחירים בין החוזים שנחתמים בקיץ לעומת החורף, שמסתכמת במאות שקלים.

עליות ההובלה נמוכות יותר

פועל יוצא נוסף של התייקרות המחירים הטבעית בקיץ הוא השימוש בבעלי מקצוע שונים – מטכנאי מזגנים ועד מוביל כמובן. המובילים בקיץ הם אנשים עסוקים, לחוצים ועמוסים עד מעל לראש. וכשהם מוצפים בפניות עד אפס מקום, הם מציעים את השירות שלהם למרבה במחיר. מה שיוצר בקרב עוברי הדירות מצב של "אין ברירה" והם ישלמו סכום נכבד למובילים. ומה קורה בחורף? זוהי העונה שבה העבודה פוחתת משמעותית והמובילים עובדים בהיקף נמוך בהרבה – עד כדי מצב שבו הם אלה שנאבקים על ההובלה אצלכם ומוכנים להפחית במחיר, מה שמתבטא בהוזלה כללית של עשרות אחוזים.

לקריאה נוספת

קל לתאם את אנשי השירות

אף מעבר דירה בעידן המודרני לא יכול להסתפק בקבלת מפתח והובלת הספה לבדם. לתמונה אמורים להיכנס גם שלל אנשי השירות, התשתיות, האינסטלציה, ספקיות האינטרנט והטלוויזיה, מתקיני דודים, טכנאים למיניהם ועוד. גם בעלי המקצוע האלה נחשבים לעמוסים ביותר בתקופת הקיץ וקשה לקבל מהם שירות יעיל ומהיר. לכן בחורף מבחינה סטטיסטית, הטכנאים מגיעים במחצית הזמן הדרוש בקיץ וקל בהרבה לסנכרן מולם את המעבר ולייעל אותו. בנוסף לזה, כל חברה שמספקת שירותי התקנה או שולחת אליכם טכנאי ולא נמצאת בתקופה של לחץ שגרתי, תייצר פחות תקלות ותמנע תרחישי איחור או צמצום של זמן השירות עקב הרצון למהר לעבודה הבאה. הנציג או המתקין שהוזמנו בחורף יוכלו לעבוד בנינוחות רבה יותר, לענות על כל שאלותיכם וגם לדייק מאוד בביצוע.

מזג האוויר משתנה לטובה

כל עוד לא מדובר בסופה משתוללת או בהצפה פתאומית בלב העיר, אין לכם כל סיבה לדאגה. זה נכון שהקיץ לא סובל מהפתעות שקשורות למשקעים ורוחות חזקות, אבל הוא בדרך כלל מכביד מאוד על מעברי הדירות, בייחוד כלפי מי שנדרש לבצע עבודה פיזית קשה וממושכת, עתירת זיעה ולחות. החורף פוטר מעומס החום ותחושת הכבדות האופיינית שמורגשת בצהרי היום וכך מקל מאוד על ביצוע המעבר מבחינה פיזית. ובינינו, אחרי פריקה של מספר ארגזים אין ספק שגם הקור נמצא במגמת שליטה.