מקצוע בינלאומי ובעל ביקוש גובר? יש חיה כזו!

העולם הולך ומשתנה, מקצועות נעלמים ואחרים תופסים את מקומם – אבל יש מקצוע אחד שנשאר, והפך למבוקש יותר מתמיד. היכנסו וגלו!

התקופה הנוכחית אפשרה לכל אחד לראות את ההבדל בין עיסוק חיוני, לבין עיסוק במקצוע מתגמל בתחומים שהביקוש אליהם משתנה בהתאם לכלכלה הגלובלית. אחד מהתחומים שצפוי להישאר עם ביקוש גבוה מאד, לאורך כל העשורים הבאים, קשור לשיפור היכולות השפתיות, המאפשרות לכל אדם להיות חלק בלתי נפרד מעידן הגלובליזציה. מורי האנגלית לעולם לא ימצאו את עצמם ללא עבודה, ותמיד יוכלו להשתלב בבתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים, תיכונים, מוסדות להשכלה גבוהה ובתי ספר פרטיים לשפות.

מחסור עצום במורים בעלי הכשרה לאנגלית

לפני מספר עשורים, גם דוברי אנגלית כשפת אם ללא תעודת הוראה השתלבו במוסדות החינוך. זאת משום שהיה ביקוש גבוה מאד לבעלי ידע והכרות עם השפה. הם עברו קורסים קצרים כדי להכשיר אותם ללמד את הדקדוק ואת אוצר המילים, והתחילו ללמד בבתי ספר יסודיים בעיקר.

כיום, הדרך הטובה ביותר להיכנס לתחום המבוקש היא באמצעות תואר ראשון באנגלית, המעניק את ההכרות עם הדרך שבה התחילה השפה, מלמד מבנים לשוניים ופותח בפני הסטודנט עולם שלם של שפה שהפכה להיות אחת מהמדוברות ביותר בעולם.

משרות רבות נוספות נפתחות בפניכם

תואר זה מאפשר לא רק לעסוק בתחום הוראת האנגלית במוסדות מוכרים. ניתן להשתמש בו כדי לעבוד בחברות של תרגום ועריכה, להשתלב בגופי תקשורת הפועלים באנגלית בישראל ולהמשיך לעבוד בתחום גם ברחבי העולם. התואר הזה מאפשר לעבוד גם באירופה וגם באוסטרליה או ארה"ב, בדיוק כפי שהוא נדרש בישראל.

האפשרות הנפתחות בפניכם הן עצומות. אתם יכולים לשמש כיועצים לשוניים באנגלית לפוליטיקאים, שהשפה חשובה כל כך עבורם כאשר הם מתמודדים עם משימות דיפלומטיות חשובות מעבר לים. אתם יכולים להשתמש בכישורים הללו כדי לכתוב את הספר שלכם, או לעסוק בתחום הכתיבה עבור חברות תוכן וגופי מדיה מובילים.

כיום, גם משרדי הפרסום אינם מסתפקים רק בעבודה בשפה אחת, וגם הם ממשיכים ומתפתחים מעבר לים וזקוקים לעובדים המסוגלים לייצר תוכן איכותי או לערוך תוכן בשפה הזו.

נכנסים מהדלת הראשית לתחום המבוקש ביותר

נכון, אפשר להתחיל מתעודת הוראה ולאחר מכן לעבור מספר קורסים באנגלית. אך, כדי להתקבל מיד להיות מורה לאנגלית בכל מקום, מומלץ ללמוד את התואר באופן מסודר. כך, תוכלו להכיר את ההבדלים בין השפה המדוברת במקומות שונים ולהעניק ערך מוסף למוסד החינוכי שבו תעבדו. מורי האנגלית יכולים לעבוד במקביל במספר מוסדות שונים וכמובן להמשיך וללמד גם באופן פרטי כהכנסה נוספת.

לסיכום, הוראת האנגלית היא אחד מהמקצועות הבינלאומיים המבוקשים ביותר. הדרך הטובה ביותר להגיע לתחום היא באמצעות תואר ראשון באנגלית משולב עם תעודת הוראה. משם, נפתחות בפניכם דלתות רבות בישראל וברחבי הגלובוס. מדובר בתואר קל יחסית ללימוד, במיוחד אם אתם בעלי כישרון לשפה או דוברים אותה ברמה גבוהה כבר היום.