איך בוחרים רואה חשבון: הנהלת חשבונות במיקור חוץ

ניהול כספים, הפקת דו"חות וניהול הוצאות והכנסות הן חלק ממשימותיו של רואה החשבון. איך נעסיק רואה חשבון טוב ועל מה חשוב לשים דגש? גלו עכשיו

עסקים רבים זקוקים לשירותי הנהלת חשבון איכותיים במיקור חוץ על מנת לנהל את העניינים. כל עסק זקוק לניהול הוצאות והכנסות, דיווח על חשבונות ועוד מגוון רחב של פעולות. ישנם מקרים שבהם בעל העסק עצמו מטפל בכל החשבונות, אך מדובר במקרים מועטים. ניהול חשבונות דורש מיומנות גדולה וידע בעולם הכספים. על כן, רואה חשבון מומלץ בשרון הוא האדם הנכון לפנות אליו. אז אם רוצים לחסוך בזמן, במאמץ וגם בכסף, רואה חשבון הוא האדם הנכון לפנות אליו.

מה כוללים שירותי רואה חשבון?

כאמור, ראיית חשבון היא תחום בפני עצמו. שירותי הנהלת חשבונות כוללים מגוון רחב של פתרונות עבור בעל העסק, בין אם מדובר בעוסק פטור ובין אם מדובר בעוסק מורשה. קבלו את השירותים המרכזיים שמעניק רואה חשבון מומלץ בשרון:

  • התנהלות שוטפת מול רשויות המס – בעלי עסקים מתנהלים רבות מול רשויות המס – המע"מ, המוסד לביטוח לאומי ומס הכנסה. כל אחת מבין הרשויות האלה דורשת תשלומים, ובעל העסק לא תמיד מתמחה בפרטים הקטנים. אי תשלום או עיכוב בתשלומים עלולים לגרור אחריהם קנסות. כדי להימנע מכך, יש צורך לפנות לרואה חשבון מנוסה ומקצועי ולהסדיר דרכו את העניינים.
  • הגשת דוחות שנתיים למס הכנסה – בכל שנה יש צורך להגיש דוחות שנתיים למס ההכנסה, הכוללים דיווח על הוצאות והכנסות. מדובר בדוחות ארוכים שיש צורך למלא ולחשב. לפיכך, חשוב להיעזר בבעל מקצוע שיודע כיצד למלא את דוחות האלה.
  • ניהול ספרים – הכוונה היא לניהול ספרי החשבונות של העסק הכוללים מידע על הוצאות, קבלות, חשבוניות מס ועוד.
  • ביצוע תיקונים באופן רטרואקטיבי – לעתים חלה טעות בהקלדה בעת הדפסת החשבונית או הקבלה. לשם כך, חשוב שרואה החשבון ינחה כיצד לבצע את התיקון על מנת שלא יהיו טעויות.
  • ניהול ממוחשב – בעולם הדיגיטלי שלנו הכול מתבצע דרך המחשב, כן גם ניהול החשבונות. לפיכך, אצל רואה חשבון מקצועי באזור השרון תמצאו מערכת ממוחשבת המתממשקת למערכת של הלקוח. באמצעות המחשב ניתן לעקוב בקלות אחר ההוצאות וההכנסות, לראות את כל המאזן וגם למצוא את הקבלה או החשבונית הנכונה במידת הצורך.
  • שירותי פנסיה וגמל – כאשר מנהלים חברה גדולה עם עובדים, יש צורך לדאוג לפנסיה שלהם. רואה חשבון מקצועי יכול לנהל את כל מה שקשור לפנסיה ולקופות הגמל, והוא זה שמתנהל מול הביטוחים וקרנות הפנסיה השונות.

איך בוחרים רואה חשבון מומלץ?

ראינו רק חלק מהשירותים אשר מציע רואה החשבון, כמובן קיימים שירותים נוספים שניתן להכיר תוך כדי עבודה עם רואה החשבון. כעת, נשאלת השאלה כיצד מוצאים רואה חשבון מומלץ בשרון במיקור חוץ? ובכן, ישנם כמה דברים שכדאי להביא בחשבון כאשר בוחרים רואה חשבון. ראשית, כדאי לוודא אם מדובר ברואה חשבון מנוסה ומקצועי. ניתן לשאול את בעל המקצוע ישירות כמה שנות ניסיון יש לו בתחום והאם הוא מכיר היטב את ההתנהלות בשוק. שנית, ניתן להתייעץ עם אנשים אחרים לגבי בחירה ברואה חשבון. אלה יכולים להיות קולגות בעבודה, בני משפחה וחברים או גולשים באתרי אינטרנט וברשתות החברתיות. שלישית, אתם רוצים למצוא רואה חשבון אשר פועל בשקיפות מלאה כלפי הלקוחות שלו. מסיבה זו, כדאי לבחון את המחירים שהוא מציע. רואה חשבון מקצועי אשר מכבד את עצמו, ישלח לכם הצעת מחיר ובה כל המחירים המפורטים בתמורה לשירותים השונים. ניתן להשוות את הצעת המחיר הזו עם המחירים הממוצעים בשוק.

ולבסוף, מכיוון שאתם עומדים לעבוד עם רואה החשבון לאורך זמן רב, חשוב שתהיה כימיה טובה ביניכם.

נכתב בשיתוף עם דניאל – המרכז לשכר והנהלת חשבונות בע"מ.