קידום אורגני: למה אתם חייבים את זה

מקימים אתר לעסק? ברכות! יש כמה דברים שצריך לדעת, לפני שמתחילים לצפות שיגיעו פניות דרך האתר. איך עושים את זה? קראו עכשיו!

לאחר כמה חודשים ארוכים ומייגעים קיבלתם לידיכם את אתר העסק הרשמי והמעוצב? ברכות! בוודאי אין יותר נרגשים מכם שסוף סוף יש לכם נכס דיגיטלי יפה ומעוצב, נוסף על כל אותם פרופילים עסקיים שונים שפתחתם ברשתות החברתיות השונות.

אם כעת אתם יושבים ומחכים בציפיייה לקבל הצפות של פניות דרך האתר, דעו כי ככל הנראה תצטרכו לחכות לכך הרבה זמן. הסיבה לכך היא פשוטה – התחרותיות הגבוהה שיש בעידן האינטרנט של היום לא מאפשרת רק בעלות על נכס דיגיטלי מעוצב כמו אתר אינטרנט, אלא גם לבצע בו תהליכי אופטימיזציה איכותיים כדי שהוא יהיה כמה שיותר חשוף ונגיש לקהל הגולשים ברחבי הרשת.

הכירו את הקידום האורגני

קידום אתרים אורגני, או בקיצור SEO, הוא שם כולל למגוון פעולות ותהליכים שמקדמי אתרים מבצעים באתרי אינטרנט כדי לשדרג אותם מבחינת הדרישות של גוגל. מכיוון שגוגל היא כיום, וכבר כמה שנים, מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בקרב הגולשים – פעולות הקידום מבוצעות על פי הדרישות שגוגל מציבה לאתרים השונים, כדי שאלו יקבלו את הזכות להופיע בראש תוצאות החיפוש שלה.

חשוב להבין כי גוגל מעולם לא פרסמה בפומבי את רשימת הדרישות שלה לאתרים איכותיים וטובים, אלא רוב המידע על כך נלמד באמצעות אותם מקדמי אתרים מומחים העוקבים באדיקות אחר העדכונים והשינויים שגוגל משחררת מפעם לפעם בנוגע לאיכות אתרי אינטרנט.

לכן מומלץ לכל בעל עסק שיש ברשותו אתר אינטרנט חדש ומעוצב, להיעזר בשירותיו של מקדם אתרים מקצועי שיוכל לקדם את האתר כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש, וכך לבסס את איכות האתר והעסק בפני הגולשים וגוגל.

בין אתם רוצים לעשות קידום אורגני לבד לאתר שלכם או בעזרת חברת קידום אתרים – כדאי להבין קודם את היתרונות של התהליך.

לקריאה נוספת

מהם היתרונות של קידום אורגני

את היתרון המרכזי של קידום אורגני כבר הזכרנו, שהוא כמובן הופעה בראש תוצאות החיפוש של גוגל. אך נוסף לכך, לקידום האורגני יש לא מעט יתרונות משמעותיים נוספים שרק יכולים לתרום להצלחת העסק והאתר:

מיתוג – אתר אינטרנט שמופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל, באופן טבעי נחשב בעיני קהל הגולשים כאתר איכותי ואמין שכדאי לבקר בו. החשיבה הטבעית של הגולשים היא כי אם גוגל הציגו את האתר הזה במיקומים הראשונים, יש לכך סיבה טובה ובוודאי הם ימצאו בו את המידע או השירות שהם חיפשו כאשר הם הקלידו ביטוי כזה או אחר במנוע החיפוש.

המיתוג החיובי כלפי הגולשים הוא דבר שיכול להימשך לאורך זמן, כך שאם לאחר מציאת המידע שהם חיפשו בקלות ובנוחות באמצעות האתר, קיימת סבירות גבוהה כי הם יבחרו לחזור ולבקר באתר פעמים נוספות לצרכים שונים ואולי אפילו יוסיפו אותו כקיצור דרך בדפדפן שלהם.

כאשר הגולשים מקבלים ערך רב מאתר אינטרנט וחוזרים לבקר בו שוב ושוב, כך גם גוגל מסמנת את אותו אתר כאיכותי ומוביל בתחומו ולכן ייתנו לו עדיפות גבוהה במיקומים למשך זמן.

תנועה לאתר – בעזרת הקידום האורגני ניתן לבסס את מיתוג העסק/אתר, וכך גם לעלות את הטראפיק שמגיע לאתר ממקומות שונים ברשת. אחת מהדרכים לביצוע קידום אורגני איכותי לאתר היא באמצעות שימוש ברשת קישורים הנמצאים במיקומים ואתרים שונים ברשת, כך שככל שיש יותר קישורים במקומות שונים כך התנועה לאתר תהיה גבוהה יותר.

קיימת חשיבות להופעת הקישורים הנמצאים באתרים השונים ברשת, כך שככל שמדובר על קישורים הממוקמים באתרים מוכרים וגדולים הרי שהם יכולים לעלות באופן משמעותי את כמות התנועה לאתר, ובנוסף לכך גם לעלות את הסבירות כי מדובר על טראפיק של גולשים רלוונטיים עבור האתר של העסק.

הצלחה מתמשכת – במידה והקידום האורגני מתבצע בצורה איכותית ומקצועית, ניתן "לקטוף" את פירות ההצלחה במשך זמן רב. בשונה מקידומים אחרים שנעשים ברשת כמו באמצעות רשתות חברתיות או קידום ממומן (PPC) בגוגל בעזרת מודעות פרסומיות, הקידום האורגני מספק גל הצלחה מתמשך לאורך זמן, ללא תלות בהפסקת או הורדת תהליכי הקידום.