מיתוג אישי, זה כל הסיפור (ולא לבעלי עסקים בלבד!)

ההזדמנות היום לבלוט באמצעות הכשרון, הידע והמומחיות שלנו – היא חסרת תקדים. גלו איך אתם כבעלי מקצוע, ממש כמו טאלנטים מעולמות שונים, יכולים לבלוט. הכל בכתבה הבאה

בשנים האחרונות, העולם שלנו עובר שינוי ומהפכים. בין אם בדרך שבה אנחנו צורכים מידע וידע, הן כאנשים והן וכבעלי עסקים. בנוסף חל שינוי בדרך שבה אנחנו נותנים ומקבלים שירות, ומעל לכל, זה השינויים האלה מאפשרים לנו לספר את הסיפור שלנו, באופן הכי רחב ומגוון שיש.

גם עצמאי וגם שכיר – המותג הוא קודם כל אני

חשוב לציין שמותג אישי חשוב לשכירים לא פחות מלבעלי עסקים ועצמאים. בתחום התיווך, כמו בלא מעט תחומים נוספים, האנשים הם העיקר. במצב כזה, המיתוג האישי הוא חשוב כפליים. כשהסיפור שלכם מסופר נכון, הוא מאפשר לכם להיות ממוצבים בעיני הלקוחות והשותפים בצורה הנכונה, נותן לכם להדגיש במה אתם טובים, ומעניק לכם בטחון לצמוח.

זה מדהים לראות כל פעם מחדש, בכל תחום, כמה העבודה הזו משתלמת. כי כשהנוכחות שלכם נמצאת במקומות הנכונים, בדרך שבה אתם רוצים שהיא תוצג, הרבה יותר קל ללקוחות להבין מה אתם מציעים, הרבה יותר קל להפנות אליכם שותפים ולקוחות פוטנציאליים ולכם, יותר נוח פשוט להיות מי שאתם.

אז בשביל לבנות את עצמכם כמותג, הכנתי עבורכם כמה טיפים מנצחים ופרקטיים, שתוכלו להתחיל ליישם. זכרו, כמו כל דבר, העבודה הקשה משתלמת. אז הקדישו זמן למותג שלכם, כדי שתוכלו לראות איך הוא משרת אתכם לטווח ארוך.

תכננו קדימה את הסיפור המותגי שלכם

מותג אישי הוא דבר שנבנה. כאשר הוא נבנה נכון, הוא גם מתוכנן קדימה. האם אני רוצה שהמותג שלי יהיה נוכח בפלטפורמות ספציפיות? האם השאיפה שלי היא להתמקד באתר? בכתיבת תוכן? מציאת שיתופי פעולה? כל המותג שלכם צריך לדעת לתמוך בתכנון שלכם קדימה. כשתסתכלו לאן אתם מכוונים, תבינו אילו כלים אתם צריכים להפעיל, ובאיזו עוצמה.

המותג שלכם הוא החיבור בין העולם הפיזי והדיגיטלי, וכל מה שביניהם

בעולם התיווך, אנשים יפגשו אתכם בעולם האמיתי מהר מאוד, בין אם זה בשיחת טלפון או בפגישה בנכס. חשוב שמה שאתם מספרים והדרך שבה אתם מציגים את עצמכם תהיה מחוברת למי שאתם באמת. אתם רוצים לפגוש אנשים שישמחו לראות שמה שהצגתם מתכתב באופן ישיר עם מי שאתם באמת. זה יכול לבוא לידי ביטוי בתמונה שבחרתם לשים, באתר שלכם, בהתחייבות שלכם לשירות מהיר, לאדיבות ולשקיפות, ועד לאג'נדות שאתם מקדמים. בסוף, זו השפה שתלווה אתכם ותגרום לאנשים לרצות לעשות אתכם עסקים.

הגדירו והקשיבו לקהל היעד שלכם

כדי לדעת איך יהיה הכי נכון לספר את הסיפור שלכם, אתם צריכים להגדיר את קהלי היעד שלכם. האם אלו בעלי הנכסים?מתעניינים חדשים? קונים, מוכרים, מתווכים נוספים? אולי, כולם?

באפיון קהל היעד, חשוב להבין מהן המוטיבציות של כל אחד מהקהלים, כדי לדעת לספר את הסיפור בצורה שתפנה לכל אחד, באופן שייצור אצלו חיבור ועניין. לדוגמא: בואו נסתכל רגע על קהל המתעניינים, שמחפשים דירה לרכישה. המוטיבציות שלהם הן לקבל שירות שמותאם לצרכיהם, יש להם העדפות ותקציב, הם מחפשים את המידע ברשתות בדרך כלל לפני שהם מבצעים פנייה אישית, וכשהם פונים לתיווך- הם רוצים לדעת שיש לך את מה שהם מחפשים, ויש להם גם ציפייה לרמת שירות מסוימת.

ולכן, הסיפור האישי יכול לכלול את מגוון הנכסים הרחב העומד לרשותכם, להציג סיפורים על לקוחות מרוצים, ושיהיו בו מסרים שקשורים לרמת השירות, המהירות והאמינות שלכם. בנוסף, אם אתם מומחים באזור מסוים, או שיש לכם פריסה רחבה- אפשר להדגיש גם את זה.

החליטו על הפלטפורמות בהן תרצו להיות נוכחים – נוכחות רשתית

כדי לספר את הסיפור של השירות, העסק והערך המוסף שלכם, אתם צריכים תכנית. החלק הראשון בתכנית יהיה לזהות מהן הפלטפורמות הרלוונטיות עבורכם, ואיזו נוכחות אתם רוצים לייצר שם. לשם הנוחות, נעשה חלוקה: נוכחות ברשת נוגעות יכולות להיות האתר האישי, פרופיל הפייסבוק, האינסטגרם הטוויטר, ואפילו וההודעות שאתם שולחים בוואטסאפ.

חומרים שיווקיים שכוללים כל מידע שאתם שולחים ללקוח, בין אם על נכס, ובין אם הודעת עדכון- צריכה להיות תואמת את המסר שאתם רוצים לשדר ללקוח בקצה. הנוכחות הפיזית שלכם היא גם חלק מהסיפור. הייצוגיות, החומרים הפיזיים והשירות, צריכים לשקף את הדרך שבה הלקוחות חווים אתכם.

לכל פלטפורמה, בחרו את המסרים שתרצו לשתף

באופן טבעי, לכל פלטפורמה מתאימים מסרים שונים, ובאורכים שונים. לדוגמא: אם אתם רוצים לכתוב כל שבוע פוסט שמסכם את הפעילות השבועית שלכם, אתם יכולים לכתוב את הפוסט בפייסבוק ובאתר שלכם, ולהזמין באינסטגרם באמצעות לינק את מי שרוצה לקרוא עוד. אם אתם רוצים לפרסם סיפור הצלחה – אתם יכולים לשתף תמונה עם הכיתוב "נמכר/הושכר!" גם בפייסבוק וגם באינסטגרם.

אם אתם רוצים לשתף תובנות מהעבודה בשוק הנדל"ן המקומי, או לראיין אנשים – פתחו בלוג באתר שלכם או שלחו במייל לרשימת תפוצה רלוונטית. ריבוי האפשרויות זו ההזדמנות עבורכם לבחון איפה כדאי לכם להתבלט, ובאיזו דרך.

אז מה הסיפור שלכם?

לאחר שערכתם מיפוי של הפלטפורמות הרלוונטיות והנוחות עבורכם, הגיע הזמן לדבר על המסרים עצמם. הנה 3 שלבים פשוטים שיעזרו לכם לזקק את הסיפור שלכם:

  • חשבו על 3 אסוציאציות שהייתם רוצים שאנשים יקשרו איתכם ועם העסק שלכם (אמינות, שירות לקוחות, מגוון נכסים, הזדמנויות ומחירים אטרקטיביים, הזדמנויות השקעה, בלעדיות, ועוד)
  • בשני משפטים – הסבירו לעצמכם מדוע מישהו צריך לבחור אתכם על פני התחרות הקיימת. התרגיל הזה עוזר לכם להסביר מה מבדל אתכם, דרך הערכים שמניתם בחלק הראשון.
  • הסבירו בעוד משפט קצר על מה אתם הכי אוהבים לדבר בעסק שלכם.

גשו לעבודה! והתחילו באופן הבא:

  • בחרו פלטפורמה אחת או יותר
  • הכינו מראש את סוג התוכן והתוכן עצמו שתרצו להעלות אליה – כולל תכנית שבועיים קדימה
  • פרסמו, בקשו מחברים לשתף, והתחילו לבחון את התגובות והאינטרקציות שהתוכן מייצר עבורכם.

טיפ אחרון לסיום, אל תעשו מה שאתם לא אוהבים או נהנים ממנו

נכון, מיתוג אישי זו עבודה. ונכון שלא לכולם היא מתאימה, ולא לכולנו יש זמן לטפל בעסק מסביב לשעון וגם להביא פרנסה. לכן, כבסיס – הקפידו על נראות ייצוגית אונליין ואופליין, ועל שירות טוב ואדיב. כי על זה, אף אחד מאיתנו לא רוצה להתפשר.

בהצלחה!

חני שפירא, אסטרטגיה מותגית ושיווקית