חוזרים למוטב

איך ניתן לצאת לחיים רגילים ונורמטיביים לאחר גמילה? קיראו ופיתחו דף חדש בחיים.

קרדיט pixabay

מציאות החיים מובילה אותנו לעיתים לתקופות פחות טובות בחיינו. כאשר אדם נמצא במצב כספי, נפשי ורגשי לא טוב, הוא לעיתים מתמכר למה שעושה לו טוב. יש המתמכרים לסמים, יש המתמכרים לטיפה המרה – אלכוהול, ויש המתמכרים אפילו למין. כל התמכרות היא לא טובה ובמקרים מסוימים אף מסוכנת, התמכרות משמע שאתה משועבד לדבר אחד שמנהל את חייך ומשפיע עליהם באופנים רבים ולא בהכרך חיוביים.
הבעיה העיקרית היא כאשר אדם אינו מודע כלל לזה שהוא מכור, על מנת שאדם יכיר בכך יש צורך לעבור דרך ארוכה, על מנת להגיע להבנה אישית. ברגע שאדם מבין שהוא מכור, במרבית המקרים הוא יאלץ לפנות לקבלת עזרה מקצועית על מנת לצאת מהסיטואציה.

 מרכז גמילה איכותי ומוביל, יוכל לסייע בתהליך זה. במרכז גמילה יש את כל הנדרש על מנת לעבור את הגמילה בהצלחה. יש שם אנשי מקצוע מיומנים, ביניהם פסיכולוגים, יועצים, מדריכים, צוות רפואי ועוד, אשר מניסיונם הרב יוכלו לגרום לכל תהליך הגמילה להצליח. חשוב לבחור מרכז גמילה שידע להכיל את כל מה שנרד למטופל, ויהיה בעל ניסיון בטיפול במקרים דומים לשלכם.

לראות את היופי שבחיים מפוכחים

כאמור ישנם סוגים רבים של התמכרויות, כל אדם בוחר להתמכר למה שמתאים לו. אחד מהתחומים הנפוצים ביותר, הוא התמכרות לסמים. בתוך כך גמילה מסמים, היא תהליך ארוך ומחייב הן את הצד הנגמל והן את הצד המסייע בגמילה. מדובר באחת מההתמכרויות הקשות ביותר, וישנו צורך לבצע את הגמילה בסמים במקום הטוב ביותר, המתמחה ועם ניסיון של שנים בתחום, כי רבים מהמכורים לסמים חוזרים שוב ושוב לסם. התמכרות לסמים משפיעה רבות על חייו של המכור, הן בפן האישי, בפן החברתי, המקצועי וגם במשפחתי. מכורים לשעבר מציינים כי הם איבדו כל שיקול דעת בהתנהלות היומיומית, לכן באם הנכם מזהים התמכרות שווה לטפל בה כמה שיותר מוקדם, כי כל הסביבה הקרובה והרחוקה יכולים לקרוס על ראשכם ביום בהיר אחד. במרכז גמילה מסמים יש את האנשים שמסוגלים למכור לצאת לחיים רגילים ונורמטיביים ולפתוח דף חדש. בין אנשי המקצוע יש גם מכורים לשעבר שצלחו את התהליך, ומהווים דוגמא ישירה למכורים, עד כמה החיים יכולים להיות טובים יותר. הסביבה הנכונה עבור מכורים, יכולה להטות את הכף לטובת המכור ולשנות לו את החיים מקצה אל הקצה.

לברוח מהטיפה המרה

התמכרות קשה נוספת ושכיחה היא התמכרות לאלכוהול.
אלכוהול הוא אחד הדברים הנגישים ביותר, מאחר והוא קל להשגה, נמצא בכל בית, זול יחסית, והדרך להתמכרות אליו מהירה ביותר. אנשים המכורים לאלכוהול, הם לאו דווקא אנשים עם מצב סוציואקונומי נמוך, או אנשים מהשכבות הנמוכות של החברה. כל אדם באשר הוא, יכול ליפול לטיפה המרה ומשלל סיבות שונות. גמילה מאלכוהול היא מורכבת, ויש לעשותה במקום מנוסה, עם צוות שמקיף את המכור לאלכוהול, ומעניק לו את כל הכלים היומיומיים להתמודדות, על מנת לצאת מהסיטואציה אליה הוא נקלע. התמכרות לאלכוהול משבשת את שיקול הדעת, כי יש הנוהגים בהשפעת אלכוהול, מנסים לעבוד, אך השגרה כבר אינה אותה שגרה, והיא משפיעה באופן ישיר על האדם במכור לאלכוהול ועל הסובבים אותו. התסכול הרב יכול להשפיע גם על החברים ועל המשפחה שמנסה לסייע למכורים לאלכוהול. יש הרבה דרכים להיגמל מאלכוהול וכל מרכז גמילה עובד בשיטה אחרת. חשוב לבדוק באילו שיטות פועל מרכז הגמילה והם הן מתאימות אישית לכם. מרכז גמילה מסמים ואלכוהול “רנסאנס – ויקטוריה” הוא אחד ממרכזי הגמילה המוכרים והמונסים בישראל. בין אנשי המקצוע אשר מסייעים למכורים, נמצאים רופאים מומחים, עובדים סוציאליים, מדריכים מנוסים ועוד. במרכז מקפידים על כבוד למטופלים, שמירה על האינטרסים שלהם, ורמת טיפול גבוהה.