הופכים לעצמאיים? 5 טיפים להתחלה נכונה

מתכנית עסקית ועד בניית תקציב: כמה דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם הופכים לעצמאיים ופותחים עסק קטן או גדול

יוצאים לעצמאות? כך תעשו את זה נכון

לא כל אחד יכול להיות עצמאי. אם זו הדרך שבחרתם כנראה שיש לכם משמעת עצמית, מוסר עבודה גבוה וכמובן מוצר שאתם מאמינים בו. גם אם אתם המוצר – זה חשוב. כדי להתחיל את העסק ברגל ימין יש כמה דברים שכדאי שתדעו לפני. אין כמו לבנות בסיס איתן שיעזור לעסק שלכם לשגשג ולהביא פרנסה טובה. בהצלחה!

פתיחת תיק

עוד לפני שאתם מתחילים למכור מוצרים ולשווק את עצמכם, כדאי שתבינו מה המטרות והיעדים שלכם, כמה אתם מתכננים להרוויח והאם יש לכם עוד הכנסות במקביל לעסק העצמאי. בדקו מול רואה חשבון או יועץ מס האם כדאי שתפתחו עוסק פטור, מורשה או שאולי חברה בע"מ? הקפידו לעבוד מסודר, עם חשבוניות וקבלות דיגיטליות וניהול ספרים תקין.

קביעת תקציב

עד שתתחילו להרוויח כמו שצריך, עליכם לדאוג לתקציב שגם יחזיק אתכם בהתחלה וגם כזה שיעזור לכם לבניית אתר, לשווק את העסק וכדומה. אם אין לכם תקציב התחלתי, אולי כדאי לקחת הלוואה חוץ בנקאית. מדובר בהלוואה שניתנת על ידי מוסדות פיננסיים שונים, אשר אינם בנקים. ההלוואה החוץ בנקאית אינה משפיעה על מסגרת האשראי, היא ניתנת לכל מטרה ותשלומי ההחזר מותאמים לכם. לחצו כאן למגוון הצעות משתלמות דרך מימון ישיר.

תכנית עסקית

הכנת היסודות לעסק מצליח מתחיל בתכנית עסקית טובה. התכנית צריכה להכיל מודל עסקי, תחזית פיננסית, סקר שוק, מיתוג ועוד. אם זה לא התחום החזק שלכם, כדאי לקחת מומחה בתחום. דרך מעוף תוכלו לקבל ליווי לעסק במחירים ממש מצחיקים.

לקריאה נוספת

תכנית שיווקית

פה לאוזן זה נהדר ובאמת בתחילת העסק יגיעו אליכם לקוחות רבים דרך המלצות. אבל מה הלאה? יכול להיות שזה לא יספיק לכם כדי לסגור את החודש ותצטרכו להתחיל להשקיע בשיווק של העסק, אם ברשתות החברתיות, בעזרת יחסי ציבור, שיתופי פעולה ועוד. הכנת תכנית שיווקית מבעוד מועד תעזור לכם להבין עלויות ולהתכונן קדימה.

הוצאות העסק

על הוצאה מוכרת שמעתם? הוצאה מוכרת היא הוצאה שנעשתה במהלך פעילות העסק והיא מנוכה מסך ההכנסות בעת חישוב מס הכנסה.  ההוצאה חייבת להיות קשורה לעסק במישרין או בעקיפין. לדוגמא, אם אתם משלמים שכירות על משרד – זו הוצאה מוכרת. אם קניתם מתנה לאמא שלכם – זו לא הוצאה מוכרת. אלא אם כן, אמא שלכם היא לקוחה של העסק ואז תצטרכו להוכיח זאת. הכי טוב זה פשוט לאסוף חשבוניות מס/ קבלות לאורך כל השנה ולהגיש אותן לרואה החשבון או יועץ המס כאשר אתם ממלאים את הדו"ח השנתי. אם אתם מנהלים את החשבונות שלכם לבד, בדקו היטב מה נחשב הוצאה של העסק ומה לא.