רוצה למכור יותר מוצרים בלי לבזבז כסף על קופי ועיצוב? ליסטניג – השיטה שעובדת

בלי באנרים, בלי קריאייטיב ובלי כאב ראש – שיטת הליסטינג שכבשה את אמזון, איביי ועסקים בינלאומיים זמינה גם בישראל. פשוט – למכור יותר מוצרים, בפחות מאמץ

מה אם היינו מספרים לך שיש דרך לפרסם מוצרים בלי לשבור את הראש על ניסוח פוסטים ועיצובים בכל פעם מחדש? 

אז יש דרך אחרת לפרסם והיא שקטה, חכמה ופשוטה. דרך שעוזרת לעסק שלך להיחשף ליותר קונים ולהגיע לאנשים שבאמת מחפשים את המוצרים שלך. זו לא מודעה ולא קמפיין והיא נקראת שיטת ליסטינג, ואם יש לך עסק שמוכר מוצרים (כמו ריהוט, מוצרי חשמל, מוצרים לתינוקות וכו'), זה יכול להתאים לך בול.

 

אז מה זה בעצם ליסטינג?

ליסטינג היא מודעת מוצר. לא פרסומת או מודעת תדמית אלא מודעה חכמה עם מוצר ספציפי, הכוללת: שם המוצר, תמונה, תיאור קצר, מחיר ופרטי יצירת קשר/רכישה. ברגע שמעלים את המוצר, הוא זמין לחיפוש, מופיע בתוצאות, מקודם באתר ומגיע ללקוחות. זו שיטה שמוכרת מיליוני פעמים ביום באתרים הגדולים בעולם.

השיטה הזו מצליחה כי היא פשוט מחברת בין צורך של קונים הנמצאים בכוונת קנייה גבוהה להצעה מדויקת, שמוגשת בצורה יעילה המובילה להמרה גבוהה. זו הסיבה שזו שיטת הפרסום שמובילה את המכירות באי-קומרס העולמי. היא לא מפרסמת, היא מוכרת בפועל.

 

למה זה חשוב במיוחד כשמדובר במוצרים חדשים?

עסקים שמייבאים, מייצרים או משווקים מוצרים חדשים נתקלים בהתלבטות: איך לגרום לאנשים להיחשף למוצר, בלי תקציב ענק לפרסום? בדיוק פה נכנס הליסטינג ונותן מענה: כל מוצר חדש מקבל במה בפני עצמו, לא צריך קמפיין שלם אלא רק מודעה אחת טובה, כאשר כל מוצר חדש הוא הזדמנות לליד חדש.

 

למה שיטת הליסטינג עובדת כל כך טוב?

1. כי פוגשים את הלקוח בדיוק בזמן הנכון – גולשים מחפשים מוצר כמו שלך? אתה כבר שם. לא מפריע. לא נדחף. פשוט רלוונטי ומופיע כחלק טבעי מכלל המודעות שמופיעות, מבלי להיראות כפרסומת.

2. כי כל מודעה היא מנוע מכירה עצמאי – לכל מוצר חדש שעולה יש חיים משלו: חשיפה עצמאית, הופעה בחיפוש ואפשרות לשיתוף, שמירה ולידים.

3. כי בכל מודעה אפשר להוסיף לינק הפנייה לאתר העסק וכך להגדיל את המכירות.

4. כי זה חסכוני – לא צריך קמפיינים מורכבים אלא מודעה אחת למוצר ותוך דקה היא באוויר.

5. כי יש עם מי לדבר – מנהל תיק לקוח שזמין לשאלות, התלבטויות וייעוץ

6. כי אין צורך באנשי קריאטיב ומעצבים גרפיים

7. כי כל אחד יכול לעשות את זה!

 

מה ההבדל בין ליסטינג לפרסום רגיל?

ליסטינג מתמקד במוצר עצמו ולא במותג או במסר תדמיתי. במקום לפרסם מודעה כללית בתקווה שהיא תפגוש את האדם הנכון, ליסטינג מציג את המוצר שלך בדיוק כשמישהו מחפש משהו דומה.

זו שיטה פשוטה יותר, שלא דורשת קמפיין מתמשך, מתאימה גם לעסקים קטנים וניתנת להפעלה עצמאית. אפשר לראות כמה אנשים הקליקו, כמה התעניינו ולעקוב בקלות אחרי התוצאות.

זה לא בהכרח מתאים לכל עסק או מוצר, אבל עבור מי שמוכר מוצרים ממשיים  זו דרך ישירה, ממוקדת ולא יקרה להגיע לאנשים הנכונים.

שורה תחתונה: אם יש לך מוצרים חדשים, אין סיבה שהם לא יופיעו באתר עם מיליוני גולשים.

 

איך מתחילים למכור בשיטת ליסטינג?

בעלי עסקים שמעוניינים לפרסם מוצרים חדשים לגמרי או מוצרי יד שנייה, יכולים לעשות זאת בקלות דרך זירת המסחר של יד2, בקטגוריית "יד שנייה", שכוללת גם מוצרים חדשים מהניילון.

הפרסום מתבצע בצורה פשוטה: בוחרים קטגוריה מתאימה, מעלים תמונה ותיאור קצר – וזהו. המוצר מוצג לקהל רחב של קונים שמחפשים בדיוק את מה שיש לכם להציע.

טיפ: להציע מחיר משתלם ולנסח את ההצעה בצורה ברורה, תייצר סיכוי טוב לבלוט גם מול מודעות פרטיות.

אמזון ואיביי עושים את זה כבר שנים. עכשיו זה אפשרי גם עבורך>