MG ZS במבחן דרכים: הזמיר של קיסר סין

ה-SUV של MG מהווה כרטיס כניסה לקטגוריה הפופולארית, במחיר נוח למדי וביצועים סבירים בלבד

האגדה מספרת על מכונה נוצצת ומשומנת היטב שהוגשה כמתנה לקיסר הסיני – זמיר עשוי זהב ומשובץ יהלומים ששירתו הדהדה בכל רחבי הארמון –  פאר היצירה הסינית דאז.

ההקבלה הזאת, בין חברת MG למעמד האצולה, מגיעה מהשורשים האנגליים המפוארים של המותג; ממסלול המרוצים ועד לחניות המקורות שבשכונות היותר עמידות של 'קובנטרי גארדן', מאז שנות ה-20' של המאה הקודמת ועד לשנת 2006, אז רכשה קבוצת SAIC הסינית את הזכויות לשם ולמותג.

ועכשיו לתכל'ס

העיצוב סולידי ויפה, גריל גדול ופנסי חזית צרים, קווים זורמים ואחוריים סקסיים – ממש כמו CX5 של המתחרים מיפן, כמעט אחד לאחד. מנגד, אלמנט אחד שצורם בעין, הוא קוטר הגלגלים וגודל הכנפיים שמעליהם – שנראים קטנים מדי ביחס לשאר המרכב. חישוקי אלומיניום יצוקים מהווים נחמה בנושא הנראות ושידור ה"לאקצ'רי" המתבקש…

בפנים הרכב נמצא סביבה מרווחת לנהג ולנוסע שלצידו. נוכל למצוא מושבים רחבים וגדולים דמויי עור – מרופדים על הצד הרך; לא תמיד נוח ומפריע בעיקר בנסיעות ארוכות. בגזרת הנהג, נראה לוח מחוונים מפורט ונאה והגה מתכוונן בסיסי (למעלה ולמטה בלבד), מסך מגע צבעוני השולט על מערכת המולטי מדיה ועל מסד הנתונים של הרכב. עוד בתא הנהג – גג פנורמי ענק שנפתח בחציו, כולל מסך כיסוי – המסתיר את אור השמש במידה חלקית בלבד. ומה לגבי הדשבורד? הוא עשוי מחומרים רכים עם תפירה נאה, הגה עור נוח לאחיזה, פתחי מיזוג עגולים ויפים, מצלמה אחורית עם קווי הנחייה דינמיים, בקרת שיוט (אם כי לא אדפטיבית) ותאי אכסון, קטנים למדי. שבחים לאיכות החומרים וההרכבה, ביקורת על העדר פתחי מיזוג למושבים האחוריים וגם לזווית של משענות הגב מאחור – אלו משוכות אחורה מדי ומאלצות תנוחת ישיבה לא נוחה. מרווח לרגליים, לעומת זאת, יש מאחור בשפע – גם לארוכי הרגליים שבינינו. ונפח אכסון גדול ונוח מאחורי הדלת החמישית.

לפני שנניע ונצא אל הדרך, עוד מילה – על מערכות בטיחות – אלו אינן מסופקות ע"י היצרן וכדי לעמוד בתקנות היבוא לארץ מציידת MG ישראל את ה ZS במערכת המוכרת של מובילאיי, כמו גם 6 כריות אוויר, מערכת לנעילת דלתות מעל 15 קמ"ש ועיגוני ISOFIX למושב בטיחות לילדים.

לדרך

את ה- ZS מניעים עם מפתח פיזי. כמו פעם, לפני עידן ה-Keyless, צליל המנוע – בדומה לחבריו לאופנת שלושת הצילינדרים, מוגדשי הטורבו הקטנים – ייחודי ומעניין. ביצועים, מאידך גיסא, הם לא הצד החזק כאן, תרתי משמע.

המפרט הטכני מדבר, אמנם, על 111 כוחות סוס ועל 16+ ק"ג מומנט, אבל בפועל מרגיש ה- ZS חלש ואינו מספק ריגושים מוטוריים כלשהם, כנ"ל גם ההיגוי והפידבק לנהג – או המחסור בהם, ליתר דיוק – שני אלה, בצירוף השתהות ארוכה בין לחיצה על דוושת התאוצה ועד לתגובה של מערכת ההזרקה – מציגים רכב בעל התנהגות כביש סבירה בלבד. תחושה ספוגית בדוושת הבלם מהווה מסמר אחרון בארון החלומות הספורטיביים של חובבי המותג הבריטי ההוא, אבל בסופו של יום, על קרקע המציאות (והאספלט) הציבורי – ה- MG ZS מהווה אופציה סבירה לרכב SUV: יפה, בסיסית אך מספקת, עם ביצועים רגועים ורמת מחיר נמוכה יחסית.

ומשפט לסיכום:

ה-ZS של MG יכולה להוות אופציה פשוטה וזולה יחסית, מבלי לוותר על יותר מדי נוחות,

העניין הוא שיש כבר כמה וכמה מתחרים ראויים במשבצת הזו…