5 סיבות טובות לקנות קרוסאובר

רכבי הפנאי כבר הפכו ללהיט אמיתי בשוק הישראלי ויש לכך לא מעט סיבות. הנה חמש הבולטות שבהן.

 

רכבי הפנאי, הידועים גם כקרוסאוברים, ביצעו קפיצה מרשימה בשנה שעברה, כאשר 3 מתוך 5 המכוניות הנמכרות ביותר, נכללו בקטגוריה זו: קיה ספורטאז’, יונדאי טוסטון ומיצובישי אאוטלנדר. הנה 5 סיבות בולטות וחשובות של דגמי הקרוסאוברים שכנראה העלו מאוד את קרנם בשוק הישראלי:

1. שימושיות

רכבי הפנאי הם כנראה השימושיים ביותר שניתן למצוא בשוק. הם מציעים תנוחת ישיבה גבוהה ושולטת על הכביש, חלל פנימי מרווח, תא מטען גדול ונוח להעמסה ויכולת נסיעה במגוון תנאי שטח.

שני דגמים אהובים, ניסאן קשקאי וטויוטה ראב4 הוותיקים והאמינים, מספקים את כל אלה באופן מרשים. מי שנותן ערך מוסף רב בתחום זה הוא המיצובישי אאוטלנדר, שמציע שורה שלישית פרקטית ונוחה באופן מפתיע.

 

2. נוחות נסיעה 

עזבו כל מה שידעתם על רכבי שטח ותחשבו על משהו שקרוב יותר למכונית מנהלים. מערכות מתלים מתקדמות, שלדה גמישה ומנועים איכותיים מספקים לרכבי הפנאי איכות נסיעה מעולה. אולי חלקם עדיין מתנדנדים בסיבובים כמו ספינה בים, אבל משנה לשנה הם משתכללים ומשתפרים בטור הנדסי.

הונדה HR-V ומאזדה CX-5 הן דוגמאות לקרוסאוברים המספקים נוחות נסיעה מצוינת. בנוסף, שני דגמים חדשים ומסקרנים שיגיעו ארצה השנה, רומיאו סטלביו ואאודי Q2, מצטיינים בקטגוריית איכות הנסיעה.

 

3. צריכת דלק 

רכבי הפנאי המודרניים אינם סובלים מאחת הבעיות הקשות של אחיהם הקשוחים יותר, כלומר צימאון דלק בלתי נשלט. רובם מצוידים במנועים חסכוניים, חדישים, זריזים ואיכותיים.

דוגמה טובה הוא הסוזוקי קרוסאובר, המציע צריכת דלק משולבת של 18 ק”מ/ליטר, אך השליט בתחום זה הוא הרנו קדג’אר, שמוציא ממנוע הטורבו-דיזל שלו נתון מדהים של 26 ק”מ/ליטר. גם אם הנהג הממוצע לא יגיע בנהיגה יומיומית לנתוני היצרן הללו, הרי שהפער לא יהיה מרגיז ויאפשר ביקור תדיר פחות בתחנות הדלק.

 

4. יכולת שטח 

נכון, עם רוב רכבי הפנאי לא כדאי לנסות לעלות את הר חורשן, אבל הם בהחלט מציעים מרווח גחון טוב, זוויות גישה ונטישה סבירות ועזרים טכנולוגיים. עם כולם מובטח שתגיעו רחוק יותר מאשר עם המשפחתית הממוצעת.
הבעיה העיקרית היא שעל מנת לקבל רכב פנאי עם הנעת 4X4, תצטרכו לשלם הרבה יותר.

יוצא הדופן בקטגוריה זו הוא הסובארו XV. כל דגמי הרכב מגיעים עם הנעה כפולה קבועה וגם מרווח גחון מרשים של 22 ס”מ. נתונים אלו, לצד מתלים איכותיים, מספקים ל-XV יכולת שטח מפתיעה ביותר, גם עבור הנהג חסר הניסיון.
גם לדאצ’יה דאסטר יכולת שטח טובה מאוד, אך הוא ספרטני בהרבה.

 

5. עיצוב ואבזור 

אם בעבר התייחסנו בסלחנות לקוביות המתכת המשעממות, הרי שרכבי הפנאי כיום מציעים עיצוב מתקדם, דינאמי ולעיתים אף נועז. רכב מרשים הן בעיצובו החיצוני והן הפנימי הוא הפיג’ו 3008, בעל השיק הצרפתי הייחודי.

 

קפיצת מדרגה מרשימה לא פחות ניכרת גם ברשימת האבזור הבסיסית (גרסאות הפרימיום מרשימות עוד יותר), שמלבד פוזה ופאסון מציעה מסכי מולטימדיה, בקרת שיוט, מערכות בטיחות מתקדמות ובאופן כללי מזכירה יותר רכב יוקרה.

אבזור משובח במיוחד ניתן למצוא בתאומות הקוראניות ששלטו ללא עוררין במצעדי המכירות של השנה שעברה, קיה ספורטאז’ ויונדאי טוסון.