5 טיפים שיעזרו לכם למכור את הרכב במהירות

חשבתם שלמכור את הרכב שלכם זו משימה קלה? אז חשבתם. הנה 5 דברים שיש לשים לב אליהם בדרך לקונה המאושר שלכם.

בשעה טובה נולד לכם תינוק חמוד, אולי החלטתם לרכוש רכב חדש, ייתכן שאתם נוסעים לחו"ל לתקופה ארוכה, או שסתם בא לכם להתרענן ולהתחדש. לא חסרות סיבות למכירת הרכב הישן שלכם. והיום, עם לוח יד2, שפע מגרשי המכוניות המשומשות וסוכנויות הטרייד-אין, מדובר במשימה קלה במיוחד, לא? אז זהו, שלא.

בשנים האחרונות ניכרת מגמה שהולכת ומחריפה, במסגרתה תהליך מכירת הרכב הופך לאודיסאה מתישה, מייגעת ומתסכלת. הנה 5 סיבות שעשויות להקשות עליכם את מכירת הרכב שלכם:

1. דגם

כמו בכל סיטואציה כלכלית, גם כאן שם המשחק הוא היצע וביקוש. ככל שהדגם עליו אתם נוהגים הוא פופולרי יותר, כך יהיה קל יותר למכור אותו. מנתוני אתר "יד2", עולה כי בשנת 2016 חמשת הדגמים המבוקשים ביותר היו מזדה 3 (5,064,832 חיפושים), טויוטה קורולה (4,484,917 חיפושים), מזדה 6 (2,640,959 חיפושים), הונדה סיוויק (2,373,325 חיפושים) וסיאט איביזה (2,197,795 חיפושים).

גם אם אתם לא אוהבים להיות חלק מהעדר, להבא ייתכן וכדאי לשקול רכישת מכונית הנהנית ממוניטין סחירות משובח.

2. פרסום 

כיום כבר די ברור, שניסיון למכור רכב ללא פרסום בלוח יד 2 נדון לכישלון (אלא אם אתם מחפשים סוחר מכוניות או סוכנות טרייד-אין ואז מדובר בסיפור שונה) אבל לא מספיק לשים מודעה פשוטה, להקפיץ אותה ולסמוך על מתודולוגיית "שגר ושכח". חשוב מאוד לשים תמונות איכותיות, רצוי ממספר זוויות ובלוקיישן אטרקטיבי.

בנוסף, חובה למסור מידע רלוונטי מפורט (בעיקר על מנת להימנע מאי-נעימויות בהמשך התהליך) ואסור לשכוח "לתחזק" את המודעות. אם לא תעשו כן, ייתכן ותמשיכו לחכות לצלצול הגואל עוד זמן רב.

3. מחיר

זהו נושא כאוב וחמקמק במיוחד. מהו בעצם המחיר הראוי לרכב שלכם? האם יש קשר בין המחירונים ה"רשמיים" ובין מחירי השוק? התשובה הפשוטה היא, שהרכב שלכם שווה בדיוק את הסכום שמוכנים לשלם עבורו. בשוק משוכלל ולא מונוליטי כמו שוק המכוניות המשומשות, צריך לדעת להיות גמיש וערני. פרסמתם מודעה, צירפתם תמונות משובחות והטלפון מסרב לצלצל או לרטוט גם לאחר שבועיים-שלושה? ייתכן שהבעיה שלכם היא המחיר.

זה אולי כרוך בפגיעה באגו או בכבוד, אבל צריך להתגבר על העקצוץ הזה, להיות ריאליים ולהתפשר. זו לא צריכה להיות התגובה האוטומטית לאי-קבלת שיחות (אולי שמתם מספר טלפון שגוי בהיסח הדעת?), אבל אסור להתעלם מהסימנים. על מנת לקבל אינדיקציה מהימנה למחיר, רצוי להיעזר במחירון יד2, אשר מוכיח פעם אחר פעם את התאמתו למחירי השוק.

4. אסרטיביות

לא כל אחד נולד איש מכירות חלקלק (וטוב שכך) ולא כל אחת נולדה סוחרת ממולחת. אולם, מכירת רכב היא עניין רציני שכסף רב מעורב בו ולכן יש לעשות מאמצים ולהתמקצע מעט בתחום. שאלו חברים מהי הדרך הנכונה ביותר להתמקח, בררו באינטרנט מהן המתודות המכירתיות היעילות ביותר ואפילו קראו את "אומנות העסקה" מאת ד. טראמפ. כדאי גם להכין מספר משפטי מפתח שיסייעו לאורך השיחות שתקיימו. חבל שתפספסו הזדמנויות טובות רק בגלל שגמגמתם לגבי איכות הרכב, חשבתם יותר מדי על הסיבה בגינה אתם מוכרים אותו, או סתם פלטתם הערה מרגיזה.

5. מצב הרכב

סוגיה שמעסיקה מוכרי רכב רבים נוגעת למצב הרכב אותו הם מוכרים. האם לתקן בעיות ידועות? האם להמתין לתוצאות הבדיקה המשותפת במוסך? ובהנחה ומוסכים רבים נוהגים להפריז בחומרת הבעיות (מטעמי כסת"ח או טעמים אחרים), אולי בכלל לא לתקן ובמקום זאת להציע הנחה משמעותית? אין לכך תשובה חד-משמעית, אך בהחלט לא כדאי להגיע למוסך לאחר שהתרברבת בפני הרוכש הפוטנציאלי עד כמה האוטו "שמור" ו"לא רואה מוסך", רק כדי לגלות שורה ארוכה כאורך הגלות של תקלות ובעיות.

כנראה שהגישה הנכונה היא מידתיות – לתקן, אבל לא לדקדק בכל כתם סורר; להתפשר, אבל לא להגזים. ואם במצב הרכב עסקינן, אל לנו להזניח את המראה החיצוני והפנימי. לפני מפגש עם רוכש פוטנציאלי, קחו את הרכב ליום כיף, שטפו אותו, אווררו אותו, צחצחו אותו מכל הכיוונים. הלוק המבהיק יעשה את העבודה.