4 טיפים שישמרו על הרכב שלכם

דאגנו לכם למדריך שיעזור לכם בתחזוקה בסיסית לרכב.

רבים מודים שטיפול ברכב מסוג שהוא, הוא דבר שיימנעו ממנו בכל מחיר. כדי שלא נהיה תלויים בתחנות דלק שלא פעם עושקות אותנו כקנס על בורותנו, ובכדי שלא נהיה תלויים בעוברים ושבים- אספנו עבורכם 4 טיפים לתפעול בסיסי של תקלות קטנות ואפשריות ברכב:

אין לי אוויר

הרבה לפני שהצמיגים ייראו שקועים ועייפים מחוסר באוויר (ולא רצוי להגיע למצב הזה) ניתן להבחין אם חסר אויר באחד הגלגלים לפי יציבות הרכב. אם בזמן נסיעה בישורת הרכב יסטה מעצמו לאחד הצדדים כשנעזוב את ההגה, כנראה שחסר אויר. במידה ואכן הוא חסר, מומלץ ללכת לתחנת דלק בה יש משאבה בעלת מד-לחץ דיגיטאלי לשם דיוק מרבי. חשוב למלא כל צמיג בלחץ המתאים לו ולא יותר. צמיג מנופח מדי עשוי להתפוצץ. לכל רכב לחץ המתאים לו.

בדרך כלל, נמצא מהו הלחץ המתאים על מדבקה בחלקה הפנימי של דלת הנהג. בכל גלגל נמצא צינור קטן בשם "ונטיל" אליו מתחבר צינור מילוי האוויר. בקצה הצינור יש שסתום שנפתח רק כשמחברים אליו את צינור המילוי, כך שאין חשש לאיבוד אויר נוסף כשנפתח את פקק הוונטיל. קדימה, לכו תנפחו.

לבדוק שמן-מים

לא כולם מודעים לכך, אבל במחיר של מיכל שמן בתחנת דלק אפשר לקנות בחנויות "עשה זאת בעצמך" מיכל שמן, מים למנוע ונוזל שמשות ויש סיכוי גם שתצאו עם עודף.

גם כשמודעים לכך עדיף לבדוק את מצב השמן והמים בעצמנו לפני תחילת הנסיעה כשהמנוע קר והשמן והמים אינם מפוזרים ברחבי המנוע. לאחר נסיעה, עשוי להיראות לנו כאילו חסרים נוזלים כשבעצם -יש מספיק. אם נתעלם מכל השסתומים והצינורות שלא רלוונטיים לפעולות בדיקה אלו, נגלה שמה שיש מתחת למכסה המנוע לא כל כך מפחיד.

היחידה הגדולה במרכז היא המנוע. מלפניו מבצבץ לו מקל ארוך עם טבעת בקצהו. זהו מד השמן. כדי לבדוק מה מצב השמן נוציא אותו, ננגב בעזרת מטלית, נכניס חזרה עד הסוף ונוציא. אם יותר ממחצית מהחריצים שבקצה מכוסים שמן, יש מספיק שמן במנוע ושאף אחד לא יגיד לכם אחרת. יותר מדי שמן במנוע יכול להזיק לו מאוד.

לקריאה נוספת

להוסיף נוזל שמשות

איך מזהים את הפקק המתאים מתחת למכסה המנוע? בדרך כלל יהיה זה פקק מפלסטיק עם ציור של מגבים ומים זורמים. כאמור, נוזל לניקוי שמשות לא צריך לעלות יותר מעשרה שקלים בחנויות "עשה זאת בעצמך" והרבה יותר בתחנת דלק ומזנוני דרכים. קבלו טיפ לחסכון מרבי: מי ברז עם קצת נוזל כלים יעשו גם הם את העבודה לא רע בכלל.

ולבסוף

אי שם בתחתית תא הכפפות סביר להניח שמסתתר לו, מתחת לדיסקים והאפוד הצהוב הזוהר, ספר ההפעלה של הרכב. אותו הספר האימתני ממש לא כזה מסובך ואינו מיועד למכונאי הרכב שלכם, אלא לכם- הנהגים. לרוב הוא יהיה כתוב בעברית ובצורה ידידותית. מעבר לפירוט מעט נרחב יותר של מה שהוסבר כאן, תוכלו למצוא כמה טיפים נוספים שימושיים לגבי הרכב שלכם ואולי אפילו יעלה בידכם לגלות סוף סוף מה עושה הכפתור הזה ליד ההגה שתמיד תהיתם לגביו.