פיג'ו 108: הפשטות שביופי

יצאנו לבדוק את הפיג'ו 108 החדשה: קטנה ומיומנת, במחיר אטרקטיבי – למי שמוכן להסתפק באבזור בסיסי בלבד. כל הפרטים במבחן הדרכים שלפניכם

האריה השואג

החזית אומרת פיג'ו, האריה מניף את כפותיו בתוך הטרפז שלו, על מכסה המנוע, מעל לרשת הקדמית, כמו תמיד. גם שאר העיצוב והקווים נשארים נאמנים למסורת הצרפתית רבת השנים של המותג, וגם ספציפית של הדגם: מרכב קצר, צללית נמוכה וצרה – מוכנה לחיתוך יעיל של הרוח, פנסים מובלעים בגוף הרכב, עם תוספת של ריסים מעוטרי לד בחלק התחתון של החזית.

את האריה נמצא גם על גלגל ההגה עשוי העור, חולש על המרחב הקטן של מכונית המיני. מלבדו נמצא פה גם ריפודים באיכות גימור טובה ורמת נוחות סבירה, פתחי מיזוג סטנדרטיים, משולבים בדשבורד הפלסטי. מסך מגע גדול וידידותי למשתמש, שפע של מקום בסביבת הנהג (יחסית לקטגוריית המיני) וצפיפות קלה ליושבים מאחור. בסעיף הפשטות נמצא חלונות אחוריים שנפתחים רק כחרך הצידה, את המראות המתכווננות ידנית בלבד, את ה-"טסות' המיושנות המכסות על הגלגלים ואת הפלסטיקה שבאופן כללי מעידה על שיקולי עיצוב מונחי תקציב. יש גם מערכת שמע עם סאב וופר ושליטה מגלגל ההגה ויש גם מצלמה אחורית טובה.

והביצועים?

האריה הקטן מתיימר להיות רכב עירוני יעיל וככזה הוא מתגלה כפרטנר נעים ונאמן לתחבורה האורבנית הצפופה: חניה קלה, השתחלות ברחובות הצפופים, צריכת דלק טובה ותאוצה מספקת – בעיקר בזכות התיבה האוטומטית המדוייקת. חמישה הילוכים, מחולקים נכון ומבוססים על התיבה הידנית במקור – מה שמאפשר מהירות שיוט טובה ובעזרת התערבות של מחשב ניהול המנוע, גם יציאה נאה מהמקום (המצמד ישתלב רק מסל"ד מסויים ואילך). המנוע אמנם בן 1,000 סמ"ק אופנתיים, אך אינו מוגדש ומספק רק 72 כ"ס, העניין הוא שהמשקל העצמי של ה-108 צנום למדי ועומד על 860 ק"ג בלבד. זה מסביר את הקלילות ואת החדווה בה פולחת הפיג'ו הזו את הכרך וסביבותיו וזה מסביר גם, קצת, למה נהננו לקחת אותה גם אל הכבישים המפותלים שבמזרח גוש דן, הרחק ממרחבי המרעה הטבעיים שלה.

לקריאה נוספת

ועוד דבר, מערכות בטיחות

יש ל-108 מערכות מקוריות לבלימה אוטונומית ועוד – ללא צורך בהתקנת מובילאיי מקומית. ברכב שעולה פחות מ-70,000 ש"ח. כן ירבו.

לסיכום

פשוט, בטוח, יפה, יעיל ונוח. בשביל רכב מיני מן הקטגוריה הנמוכה – זה די הרבה.