פול גז: הכל על יונדאי טוסון החדשה וקצת יותר

יצאנו לבדוק את היונדאי טוסון החדשה של שנת 2019 במבחן דרכים מהנה במיוחד. אז מה מצאנו? הכל מחכה לכם בכתבה הבאה

כנראה שכבר יצא לכם להיתקל לא פעם ביונדאי, אחת מחברות המכוניות הנמכרות ביותר בארץ. המותג מציע דגמים שונים שמתאימים לכל אחד, כמובן על פי הצרכים והמגבלות: החל ממכוניות מיני, דרך משפחתיות ועד לרכבי שטח. הפעם, יצאנו לבדוק את יונדאי טוסון החדשה – והאמת, החוויה עלתה על כל הציפיות.

אין מה לומר – רכב מאסיבי משדר לנו תחושת ביטחון אמיתית – וזו בדיוק התחושה שקיבלנו כשניסינו את היונדאי טוסון החדשה, שמגיעה במספר דגמים: דגם Elite, אותו ניתן למצוא עם נפח מנוע של 2.0 או 1.6, דגם הPrime Plus- שמגיע עם נפח מנוע 2.0, ודגם ה-Panoramic שגם אותו ניתן למצוא עם נפח מנוע של 2.0. אז איך הייתה הנסיעה? הנה כל הפרטים:

בטיחות

מפרט הבטיחות שמציעה היונדאי טוסון בהחלט עולה על כל הציפיות. בכל הדגמים תמצאו מערכת בלמים כפולה (ABS+EBD),  6 כריות אוויר (2 כריות קדמיות ו-2 כריות צד לנהג ולנוסע ועוד זוג כריות אויר וילון צידיות), מערכת בקרת סטייה מנתיב, מערכת FCA ומערכת בלימה אוטונומית בזמן חירום. עוד אפשר למצוא מערכת בלימה אוטומטית בזמן חירום, מערכת בקרת יציבות (ESP), מערכת ניטור מרחק מלפנים, זיהוי הולכי רגל וכלי רכב דו גלגליים, מצלמת רוורס וחיישני חגורות בטיחות.

בנוסף, בדגמי ה-Elite וה-Elite Turbo תוכלו למצוא גם מנגנון לזיהוי כלי רכב בשטחים מתים, שיספק לכם עוד רובד של הגנה מפני מכוניות שאינכם רואים בשדה הראייה שלכם.

ומה קורה בחלקו החיצוני של הטוסון? בכל הדגמים, יעטרו את חוץ הרכב פנסי ערפל מתקדמים, פנסים אחוריים וקדמיים עם תאורת LED, מגיני בו ופנסי איתות במראות – שמתקפלות בעת נעילה, כמובן.

אבזור

אם פעם רק יכולנו לחלום על מכוניות חדשניות עם אבזור שראינו רק בסרטים, היום, כסטדנרט, נמצא כמעט בכל רכב את כל מה שתמיד רצינו. בכל דגמי היונדאי טוסון נקבל לא מעט אקסטרות שיהפכו את הנסיעה לנוחה ביותר: תא כפפות מקורר, משענת יד במושב האחורי ורשתות אחסון בגב המושבים הקדמיים. מבחינה טכנולוגית וחווייתית, נמצא בכל הדגמים מערכת מולטימדיה מקורית עם אפשרות חיבור לממשקי אנדוראיד או אפל, דיבורית מובנית לטלפון הנייד, מצלמה אחורית ושקעי USB, AUX, כדי שלרגע לא תתקעו עם סוללה לא טעונה בנייד שלכם.

עיצוב

האמת, כמעט שאין צבע שלא חשבו עליו ביונדאי: החל מהצבעים הבנאליים כמו לבן ועד לצבעים נועזים כמו כחול, אדום וירוק. אז אם בא לכם להרגיש טיפה יותר צעירים ופרועים, אין ספק שהצבע האדום יספק לכם את ההרגשה – כי אין כמו לחיות על הקצה.

בכל הדגמים, למעט ב-Prime Plus, תוכלו ליהנות מגג שמש פנורמי נפתח שיהפכו את נסיעת השטח שלכם לפרועה ביותר, ואילו בדגמי ה-Elite וה-Elite Turbo, תיהנו ממושבים עם ריפוד עור.

לקריאה נוספת

פנים הרכב

ומה לגבי תא המטען? תמצאו תא מרווח מאוד: נפח של 488 ליטרים, ובעת קיפול המושבים הנפח יעמוד על 1478 ליטרים. אז גם מזוודות וגם הקניות מהסופר יוכלו לשבת יחד בנסיעה אחת.

צריכת דלק

אז אחרי שנהננו והתרשמנו, הנה צריכת הדלק של דגמי הטוסון השונים:

  • Elite Turbo 1.6: צריכת דלק עירונית עומדת על 8.4 ליטרים, בעוד שבנסיעה בינעורינית הצריכה עומדת על 6.3 ליטר דלק.
  • Elite 2.0: צריכת הדלק בנסיעה עירונית עומדת על 10.6 ליטרים, בעוד שבנסיעה בינעירונית הצריכה עומדת על 7.1 ליטרים.
  • Panoramic ו-Prime Plus 2.0

במהלך נסיעת המבחן שביצענו, צריכת הדלק בטוסון 2.0 Elite  היתה 11.4 ק"מ לליטר.

בשורה התחתונה

חוויית הנסיעה בטוסון היא מצויינת, יש בו את כל מה שהנהג הישראלי צריך לכבישי הארץ ודרכי העפר הקלים. מרחב הנהג מצויין, רמת הגימור איכותית ונעימה למדי, שדה הראיה רחב, נוחות הנסיעה כייפית (גם הבמפרים לא מציקים מידי), פתיחת החלון הפנורמי בגג הופכת כל נסיעה רגילה לחוייה מרנינה, מערכת התקשורת מתחברת בקלות והסאונד מצויין וכנ"ל תא המטען הרחב שמשלים את התמונה.

נסיעה טובה ובטוחה