מבחן דרכים סיטרואן C3 איירקרוס – על הגובה

התגובה הצרפתית למתקפת המיני-SUV האופנתית – יד2 עם מבחן דרכים מקיף שיספק עבורכם את כל המידע החשוב באמת

מבחן דרכים סיטרואן C3 איירקרוס – על הגובה

בסיטרואן ראו תמיד את העתיד, תכננו והמציאו את הגלגל מחדש, שוב ושוב.

את עניין גובה המרכב, כוכב הקטגוריה הפופולרית בת-ימינו, גילו בסיטרואן כבר בשנות ה-70' וה-80' של המאה הקודמת; אז היו אלה סדרות ה-GS וה-GSA, בעלות מנגנון הגבהת המתלים – עתידני, כבר אמרנו. את הגרסה המודרנית שלהם לנישה הבוערת – SUV קטן, מוגבה ומעוצב – בוחרים המהנדסים הצרפתים בסיטרואן לבנות באופן קצת יותר סטנדרטי… פחות 'רכב חלל', יותר 'סיבוב בנמל'.

מה דעתכם על העיצוב?

את העיצוב יוצא הדופן יורשת האיירקרוס מאמא שלה – המיני הקטנה של סיטרואן, על כל שלל האלמנטים בהם התברכה הצרפתייה: סכימת שני צבעים למראות, לגג וסביב פנסי החזית, פנסים צרים בשילוב האיתות. אלה משתלבים בסמל המוכר וצמד פנסים שקועים מתחת, שבכת גריל עליונה ותחתונה בשני גדלי חורים שונים, וג'אנטים יצוקים, מעוצבים בדומה לגריל. כל אלה נמתחו מעט כדי להתאים למרכב המורחב, בחן גדול.

יש לציין, נוספו כנפיים גדולות ומרשימות (כמתחייב בקטגוריה) וקשתות מטען על הגג; אה-וואה-לה SUV.  קצת חבל שדווקא את חיפויי הצד המוקצפים, אלו שיכולים להגן על צידי המכונית, לא ירשה האיירקרוס מאמא.  נכון שכבר במקור מדובר היה על עיצוב שנוי במחלוקת, אבל לפחות היה זה משהו פונקציונלי ומועיל.

בפנים הרכב נמצא המשך ישיר לעיצוב המקורי: שני צבעים לריפוד ולדש בורד – תפרים, מסגרות ומשענות, אזכור קטן לחיפוי הקוביות ההוא נמצא עדיין בדופן הפנימית של הדלתות, ידית בלם היד הייחודית ומסך ה TFT השולט בכל; ממערכת בקרת האקלים, דרך מערכת השמע, בקרות ונתונים, מצלמה וכיוב'. תא הכפפות יכול להכיל תיק יד קטן – במימדים של חברות תעופה דלות תקציב – מרשים! בנוסף נמצא גם תושבת לסלולארי + טעינה אלחוטית, כמובן. מרווח יש פה כבר כמו ב SUV. מלפנים וגם מאחור. כשמאחור יכולים המושבים לזוז קדימה ואחורה וגם לשנות את זווית המשענת ובכך להגדיל/להקטין את נפח תא המטען. המושבים נוחים וההרכבה טובה, איכות החומרים טובה באופן כללי ובהתאם לרוח הקטגוריה. בכל זאת, טוב היו עושים הצרפתים אילו העלו את הרף בכל הקשור לפלסטיקה ולריפוד העליון בדש בורד – מה שיכול להיות נסלח בדגם מיני עלול שלא להתאים למדרגה גבוהה יותר.

תנו גז

מנוע נחמד יש לה, לצרפתיית השטח האורבנית הזו;  בנזין 1.2 ליטר, טריפל, מוגדש טורבו, 110 כ"ס ומעל 20 קג"מ – על משקל של טון ומאתיים, לזה צרפו בלמים משובחים, שלדה קשיחה, מתלים קשיחים, ואת כל הידע שצברה סיטרואן במרוצי הראלי – לאורך השנים… ויש לכם ביד מכונה שיודעת לתקל פניות מפותלות והדוקות, לבלום 'על האף', לשאת את מהירות הפניה ולהאיץ מהר החוצה ממנה. זו לא מכונת ראלי ואין לה שום יומרות ספורטיביות. ההיגוי שגרתי ולא יעמוד בעומסי מרוץ אמיתיים, אבל לכביש הציבורי הוא מספק בהחלט. תיבת הילוכים בת 6 הילוכים, נוחה לשימוש וחלקה, אם כי לא ברמה של תיבות DSG, גם לא במצב ה'ספורט' שלה – שם יעברו ההילוכים מוקדם יותר ובלימת המנוע תהיה מורגשת יותר.

תוואי הדרך

שטח המחייה הטבעי של ה-C3 איירקרוס החדשה הוא על אספלט; בכביש הבין עירוני ובעיקר בעיר – שם היא נוצצת ומספקת את כל הנוחות, הנראות והיומיומיות. מעבר לכל בקרות הבטיחות וכריות האוויר בה מצויידת על-פי חוק הגרסה המיובאת ארצה (רווח נקי שלנו), היא נותנת חויית משתמש טובה, אחיזת (והתנהגות) כביש טובה. ובשטח הקל היא מפתיעה – עם בקרת החלקה המפצה על החסרון בהנעה אחורית – כל עוד לא מנסים חולות עמוקים… ומרווח גחון נאה, המאפשר לכל המשפחה להגיע בסטייל אל ראש הגבעה.

הגעת ליעד

כמה מילים של סוף נסיעה, או תחילתה: מסך- TFT ישדר את הנעשה מאחור, בעת שילוב להילוך האחורי. אם זה בתחילתה של נסיעה והרכב רק הונע, ההמלצה שלנו היא לשלב קודם ל- D ולהפעיל את המזגן – לפני שמשלבים להילוך האחורי ולמצלמה שתשתלט על המסך. בעת יציאה מהרכב תדליק האיירקרוס לדים בתחתית מראות הצד כדי להאיר את הכניסה לרכב ונעילת הסיטרואן תקפל את המראות האדומות באופן אוטומטי. אלגנטי ויפה!

בסופו של יום, עם תג מחיר של פחות מ- 122 אלף ש"ח, מהווה הסיטרואן C3 איירקרוס אלטרנטיבה ראויה ומעוצבת במיוחד, בקטגוריה בה הולך המגוון וגדל. זה לא שאין לה מגרעות, היא פשוט מפצה עליהן בכבוד.

את הנתנים שכדאי שתדעו אספנו עבורכם בטבלה הבאה:

חושבים להשתדרג? היכנסו למחירון הרכב של יד2 וחפשו את הסיטרואן הבאה שלכם!