להתחיל מבראשית: כך תשדרגו את מראה הבית לכבוד השנה החדשה

שנה חדשה היא הזדמנות פז לחידוש הבית וגם טיפול בכמה דברים חשובים לקראת החורף. אספנו מספר דרכים לעיצוב פשוט, מהיר וזול שמעניק תוצאה מתוחכמת, פלוס כמה אפשרויות לעבודות ריענון בתקציב דל, ללא שיפוץ מסיבי

אין תקופה סמלית יותר מראש השנה כדי להפוך את הבית למזמין, נעים וערוך יותר לקראת השנה החדשה וברכותיה, בייחוד אם אתם אלה שמארחים הפעם. זה הזמן למיין את החפצים, להכניס שדרוגים לקראת העונה הגשומה ולבצע עבודות שיפוץ קלות וטובות מראה, שיגרמו לכם להתאהב בבית מחדש.

מרצפים ומסיידים בתקציב מצומצם

גם אם "שפכתם" את כל התקציב על מתנות החודש, עדיין תוכלו למצוא שפע פתרונות יצירתיים וזולים שיטפלו בלכלוכים והסדקים על הרצפה והקירות. כיום בתחום הלבשת הבית מככבות המדבקות ואנחנו לא מדברים רק על אלה מחדר הילדים (למרות שגם אליהן מיד נגיע): פרקט למינציה, מדבקות גרניט פורצלן ומדבקות לאריחים ובלטות הם פתרונות אמינים וזולים לטווח ארוך, שנראים בדיוק כמו הדבר האמיתי וניתנים להתקנה בקלות בשיטת "קליק-קלאק". ויש גם בונוס – אפשר להסיר אותם ולעבור איתם דירה. פתרון נוסף למי שמואס בבלטות הישנות והכתמים הנצחיים הוא עבודת ליטוש רצפות. כדאי לגייס למלאכה רצף מקצועי שישייף, ימלא בחומר מחדש את החריצים ויעניק לרצפה מראה נקי ומבריק.

הגענו לשלב המדבקות והטפט. אלפי דוגמאות, דגמים ומחירים מחכים לכם בחנויות השונות ומעניקים תוצאה מעניינת, חדשנית ומאוד מזוהה עם הטרנדים הבולטים כיום בעולם העיצוב. כדי שהתוצאה תהיה לראש ולא לזנב (בייחוד בתליית הטפט), תנו את המלאכה לבעל מקצוע או מעצב פנים מוכשר, שידעו בדיוק איך לחתוך ולהניח את ההדבקה ולשלב אותה נכון עם עיצוב חדרי השינה, המטבח והסלון.

אם חשבתם לצבוע ולסייד את הקירות בזמן הקרוב, העונה הנוכחית היא בדיוק הזמן. מזג האוויר עוד חמים ומעודד ייבוש מהיר ובינינו, גם חברות הצבע מרגישות שזה הרגע להשיק גוונים חדשים ושלל אפקטים שיעניקו לכל פינה בבית מראה חדיש וזוהר. אם אתם קצרים בזמן לפני החג, צבעי מקצועי יוכל לסיים עבורכם את המלאכה בכמה שעות.

דקורציה, טקסטיל וכל הג'אז הזה

מי כמונו יודעים כמה ניירת ותכולה הבית צובר לאורך השנה ומקשים עליכם לשמור על החלל הנקי הפתוח והמאורגן, בייחוד בחורף שבו ממילא מבלים בתוך הבית יותר שעות ביממה.

המפתח הוא פתרונות אחסון נתלים: פחות שידות, שולחנות ומגירות והרבה יותר מדפים גבוהים, ווי תלייה על הקיר, כוננית, כוורת ומעמדים דקורטיביים. כדאי להתחיל למיין ולארגן מחדש את החפצים, להחליט מה לפח ומה למדף ולהשאיר את הבית מרווח ומואר, עם תחושת גודל הרבה יותר טובה.

רעיון נוסף למשדרגים והמשפצים הוא להחליף את גופי התאורה לדגמים עדכניים וחסכוניים יותר. אין צורך להשתגע ברכישת שנדלירים מנצנצים לכל פינה בבית ואפשר לאמץ במקומם את טרנד גופי התאורה העגולים והגדולים, שיודעים להשתלט לבד על כל החלל ולהאיר אותו במינון הנכון.

ולקינוח – טריק פופולרי לעיצוב וריענון הבית באמצעות טקסטיל: לפרוש שטיח בטקסטורה צבעונית ונפלאה, להניח כמה כריות נוי חדשות על הספה, לקשט את החלונות בווילונות רכים עם הצללה איכותית ולהוסיף ריפודים חדשים, פלייסמנטים, ראנרים ומפה חגיגית לסעודה. מוצרי הטקסטיל מכניסים לבית זריקות צבע עדכניות ומרעננות תוך שהם מכסים בחינניות את כל הפגמים שרציתם להסתיר. אם יש לכם קיר או פינה בבית שצריך למלא, הוסיפו תמונה והשתמשו בחפצי אמנות שיוסיפו עוד נדבך של עניין, רושם ואסתטיקה.