פיאט דוקאטו 2.8 multijet במבחן אקסטרה לארג'

הדגם החזק, הנוח והבטיחותי של פיאט במבחן דרכים מעניין במיוחד. יצאנו לבדוק וחזרנו מופתעים – כל הפרטים לפניכם

לקחנו את המסחרית הפופולארית לסיבוב 'מה נשתנה?' והתוצאות – בגדול!

את הדוקאטו העדכני אנחנו לוקחים היישר מחצר ה'בונדד' של היבואן. בחרנו בדגם החזק, הארוך והגבוה ביותר של הפלטפורמה – גם כדי לבדוק את הגבולות במצבי הקיצון האורבניים הצפופים של חיי היום יום, אבל בעיקר כי כשמציעים לנו בחירה בין 130, 150 ו-180 כוחות סוס, כנראה שלעולם נבחר בחזק והגדול יותר…

קצת על העיצוב

למי שכבר נהג בפיאט בעבר תהיה סביבת הנהג, עיצוב ארגז המטען וקווי המתאר הכלליים של הדוקאטו מוכרים. השינויים נמצאים בפרטים הקטנים: תאורת לד, אוירודינמיות עיצובית שמחביאה היטב את התקרה המוגבהת, מסך צבעוני ומצלמת רוורס, תופסן ייעודי לרשימת משלוחים על הדשבורד וידית אחיזה לנוסע באמצע תקרת הקבינה.

דפנות הארגז מרופדות לבד חזק ויש שפע של טבעות עיגון מובנות – ברצפה ועל הקירות – לחיזוק המטען, יש גם שקע 12v בקורת המשקוף של הדלת האחורית, כמו גם כפתור שמסייע בפתיחת אותן דלתות לרווחה.

מהירות

הגיר ידני, 6 מהירויות, קלאץ' חלק והנעה קדמית. כל אלה, בשידוך למנוע הדיזל החזק, מעניקים לרכב המסחרי האיטלקי תכונות שהיינו שמחים למצוא בלא מעט רכבים קטנים – הדוקאטו שש אלי דרך והוא מאיץ חזק. גם כשהוא עמוס. מעבר ההילוכים חלק ונוח, הם מחולקים נכון – כשהראשון לא קצר מדי והחמישי והשישי מאפשרים להאיץ יפה גם בתאוצות ביניים, מבלי להזדקק להורדת הילוך.

בטיחות

מערכות קירבה מקוריות וניתנות לניתוק, בעלות צפצוף חזק ומוחשי מאוד בתא הנהג ובנוסף נמצא כאן גם את המערכת של מובילאיי – תוספת מבורכת לבטיחות. עוד מילה על המחשבה שהושקעה בשיפורים והעדכונים – המצלמה האחורית ממוקמת הרחק למעלה – מעל הדלתות האחוריות – ומספקת שדה ראיה רחב מאוד קל להתמצא בעזרת המסך בעת תמרונים לאחור, רואים הכל ונמנעים מפגיעה או שפשוף. נחמד. יש גם ABS, כיסא נהג על לחץ אויר ודלת צידית נוחה, גדולה וננעלת – כמובן.

לקריאה נוספת

נוחות

אבל גולת הכותרת של המבחן הזה היא פרט אחד, אולי החשוב מכולם ברכב משא שמבלה את רוב שעות היום על הכביש, הנוחות שלו מנצחת. זה מתחיל בכיסא הנהג הפניאומטי שמעניק ספיגה מעולה לתחלואי האספלט, גם לבעלי גב דואב וממשיך בזווית הראיה המעולה שיש לנהג על הנעשה סביבו. עוד בסעיף הנוחות ובשיפור לעומת דגמי העבר של הדוקאטו נמצא את צמד המושבים שליד הנהג – אלו מרווחים יותר והריפוד נוח, גם לאורך זמן.

דבר אחרון בסעיף הנוחות הוא ריבוי כיסי האחסון וגודלם – בדלתות, בין המושבים, מעל הראש ומעל הקבינה. נוח מאוד.

בשורה התחתונה

במבחן החניה העירונית – כזו של מעבר ל'חמש דקות – פקח אני פורק סחורה – מצליח הדוקאטו יותר ממתחריו הישירים וזאת בזכות מימדים שהם, למרות גודלו והיותו מוגדל מקודמיו, עדיין מהצנומים בקטגוריה.