יקר, אבל פחות: כך תקצצו את אחזקת הרכב שלכם

להיות בעלים של רכב בישראל זוהי הוצאה ניכרת באופן כללי – אבל יש כמה צעדים פשוטים יחסית שיאפשרו לכם להוזילה. מדריך יד2 עם המידע בשבילכם

יקר, אבל פחות: כך תקצצו את אחזקת הרכב שלכם

איך אפשר לקצץ בהוצאות הרכב?

למה מתכוונים כאשר מדברים על "יוקר המחייה בישראל"? על הדיור, זה ברור, וגם על מוצרי המזון ומשקאות. אבל אחד האלמנטים החשובים – ולמרבה הצער גם היקרים בתחום – זהו הרכב. אז מה עושים? פשוט מאוד: אם אתם רוצים לחתוך את השומן מהתקציב שלכם, תופתעו לגלות שמבט חטוף לעבר עלויות הרכב שלכם יגלה לא מעט מקומות בהם ניתן לחתוך בבשר החי בתחום אחזקת הרכב שלכם.

ואם מבט לא מספיק לכם, הכנו עבורכם מדריך מקוצר עם 5 דרכים לחיסכון על השימוש ברכב.

קיצוץ תשלומים חודשיים

עבור רבים מאיתנו, אלה שנזקקו להלוואה כדי לרכוש את הרכב, התשלום החודשי הוא אחת ההוצאות הגדולות ביותר במהלך החודש. על מנת להפחית את התשלומים, ניתן לעשות מספר דברים: ראשית, מחזור ההלוואה. אם אתם משלמים ריבית גבוהה מדי, או שמצב האשראי שלכם השתפר, סביר בהחלט שתוכלו להפחית את התשלומים החודשיים אם תמחזרו את  ההלוואה.

גם אם לא תשיגו תעריף נמוך יותר, הארכת תקופת ההלוואה יכולה להוריד את גובה התשלומים (למרות שבטווח הארוך תשלמו יותר ריבית). מתלבטים אילו אופציות עומדות בפניכם? כדאי שתפנו ליד2 מימון – וקבלו הצעות משתלמות במיוחד!

דרך שנייה להוריד את העלות החודשים היא… לעבור לרכב זול יותר. אם התשלומים מאיימים לשבור את חשבון הבנק שלכם, מכרו את רכבכם ורכשו רכב שמתאים לתקציבכם. עם זאת, עליכם לעשות זאת בחוכמה, אחרת המעבר עלול לעלות לכם כסף רב. מובן כי טרייד אין יהיה נוח ופשוט, אך את המחיר הטוב ביותר תשיגו ממכירה פרטית דרך לוח יד2.

מעבר לכך, תוכלו להעביר את נטל התשלומים לאדם אחר, אך משמעות הדבר היא, כמובן, שתיוותרו ללא רכב.

הוזלת הביטוח

התחרות העזה בתחום מציבה אתכם בעמדת מיקוח טובה לגבי התשלומים והתעריפים של ביטוח הרכב. בכל מקרה, עליכם לבחון את הביטוח בכל שנה מחדש. הנה שתי דרכים בהן תוכלו לחסוך כסף על ביטוח הרכב: הראשונה, רחרחו מסביבכם לגבי דיל טוב יותר. בדקו חברות וסוכנים דרך אינדקס בעלי המקצוע של יד2. תעריפי הביטוח עשויים להשתנות עד מאוד מחברה לחברה, גם עבור אותו נהג, ולכן יועיל לכם להשוות בין ההצעות השונות.

חיסכון בדלק

הכל כבר נכתב על מחירי הדלק הגבוהים והשפעתם הדרמטית על הכיס של כולנו. זה נכון, אך עדיין ישנן כמה דרכים לחסוך כמות נאה של כסף בתחום זה:

  • שנו את סגנון הנהיגה: מחקרים שבוצעו בתחום, מצאו כי המפתח לחיסכון בדלק נמצא ממש לכף רגלכם, כלומר הרגלי הנהיגה שלכם, כאשר העבריינית העיקרית היא האצה פתאומית. נהיגה רגועה לעומת נהיגה אגרסיבית, למשל, עשויה להפחית את צריכת הדלק ולכן גם את עלויות הדלק, בכ-30%.
  • תדלקו בחוכמה: האם יהיה זה חכם לנסוע לצד השני של העיר בכדי לחסוך כמה אגורות בתחנה עם תעריפים זולים? לא ממש, ולכן היעזרו באתרים המספקים מידע על תחנות דלק מוזלות, אשר נמצאות לאורך נתיב הנסיעה שלכם.
  • תחזקו את רכבכם: יש פעולות תחזוקה פשוטות שביכולתן לשלם עבור עצמן בקלות. ניפוח הצמיגים עד לרמה הרצויה לפחות פעם בחודש, לא רק יחסוך לכם דלק, אלא גם יפחית את שחיקתם. גם החלפת שמנים והחלפת פילטר אוויר יסייעו לחיסכון בצריכת דלק.
  • החלפת צמיגים: כמובן שבכדי להאריך את חיי הרכב שלכם, מעבר לניפוח הצמיגים בתדירות הרצויה, מומלץ לבדוק את צמיגי מכוניתכם ואף להחליף אותם אחת לזמן מה.
  • אל תרכשו דלק פרימיום: לדעת מרבית המומחים, אין יתרון בתדלוק בדלק פרימיום, אלא אם המכונית זקוקה לכך במפורש לפי ספר הרכב. לדלק הרגיל יש די והותר דטרגנטים ותוספים, אשר יוודאו כי רכבכם ייסע כהלכה.
  • רכשו רכב חסכוני: נכון, סביר להניח שלא יהיה זה נבון לזנוח את רכבכם לטובת רכב חסכוני סתם כך, משום שיעברו שנים עד שההחלפה תצדיק את עצמה מבחינה כלכלית. אולם, אם אתם עומדים בפני רכישת רכב חדש, מומלץ מאוד להציב את נושא החסכוניות במקום גבוה בסדר העדיפויות.

תזחוקה שוטפת

דאגה לשימור מצבו הטוב של הרכב תחסוך לכם כסף רב בטווח הארוך. אולם, אין זה אומר שיש יתרון בתחזוקת-יתר של המכונית, אלא יש לבצע תחזוקה שוטפת של הרכב. עקבו אחר לו"ז התחזוקה של הרכב שמופיע בספר הרכב. על פי רוב, בעשרות אלפי הק"מ הראשונים לא נדרשת עבודה מיוחדת, למעט החלפת שמנים ורוטציה לצמיגים. לנוחותכם, שמרו עותק של הטיפולים הנחוצים עם מסמכי הרכב.

מעבר לכך, מוסכניק אמין הוא תמיד דרך נוספת להבטיח חיסכון בכסף. נכון, עניין מוסכי היבואן מגביל מעט את הבחירה, אך לא באופן חריף. שימו לב שאינכם מסכימים אוטומטית לתוספות מומלצות, אבל לעתים קרובות מיותרות,  כמו עבודות הקשורות לבלמים או לגל ההינע, והחלפת מסנן אוויר. אתרו מוסכניק אמין דרך לוח בעלי המקצוע של יד2.

 

הוזילו תיקונים

רובנו לא מכונאים ולכן אנחנו צריכים להשאיר את הפתרונות לבעיות למומחים מהימנים. אבל עם קצת מחקר באמת שתוכלו לקצץ בעלויות.

ראשית, מצאו מכונאי טוב. המלצות מפה לאוזן, או ביקורות טובות ברשת בהחלט יכולות להכווין אתכם לאיש הנכון עבור המכונית שלכם. שנית, בצעו מחקר בכל הקשור לעלויות תיקונים. אם אתם יודעים מהי התקלה, כנסו לאתרים העוסקים בכך ובררו כמה אמור לעלות התיקון. מצוידים בידע מקדים שכזה, תרגישו בנוח לנהל מו"מ מול המכונאי על העלויות.

אם הסכום נראה גבוה מדי, שאלו לגבי שימוש בחלפים נלווים או כאלו שאינם מקוריים. אם המחיר עדיין גבוה מדי, בדקו אם ניתן לדחות חלק מהתיקונים למועד מאוחר יותר.

יקר, אבל פחות: כך תקצצו את אחזקת הרכב שלכם

דלק: אחת מהוצאות הרכב הגדולות ביותר

לסיכום

למרבה הצער עוד טרם נמצא הפתרון להחזקת רכב ללא עלות – אבל עצם הכנסת העניין למודעות שלכם באופן שוטף, תעשה את שלה. נסיעה נעימה ובטוחה!