הנה הם באים: הרכבים החדשים של 2018

מההיברידית הקטנה של יונדאי ועד הפרארי לבעלי תקציב ללא גבולות. קבלו את הדגמים החדשים שינחתו בקרוב בארץ הקודש

שנת 2017 עומדת להסתיים ונראה שהיא תמשיך את מגמת ניפוץ שיאי המכירות של כלי הרכב מהשנים הקודמות. אולם, בטרם נסכם את השנה, נעיף מבט אל העתיד הקרוב ונסקור את הדגמים המעניינים שצפויים לנחות בארץ הקודש במהלך 2018.

האם הג'יפונים ישלימו את השתלטותם על שוק הרכב? הייתכן כי נחזה בקאמבק של המשפחתיות הסולידיות? או שמא החשמליות וההיברידיות ירימו ראשן? ואולי יהיו אלה בכלל המכוניות הקטנות והזולות שיפתיעו מעמדת האנדרדוג?

סקודה קארוק

לאחר שבמשך שנים הסתפק היצרן הצ'כי ברכב פנאי קטן בלבד (הייטי הנהדר), בשנה שעברה הוא קפץ לליגה של הגדולים (תרתי משמע) עם השקת הקודיאק האיכותי בעל שבעת המושבים.

בשנה הבאה יושלם השילוש הקדוש, עת תציע סקודה את הקארוק, רכב הפנאי הבינוני שיצא למלחמה ראש בראש עם רבי המכר של הקטגוריה, הספורטאז' של קיה והטוסון של יונדאי. המנועים, הן הדיזל והן הבנזין, יוצעו עם תיבה רובוטית בעלת שבעה הילוכים והנעה קדמית או כפולה.

יונדאי איוניק

הגרסה ההיברידית של המשפחתית הקטנה של יונדאי זכתה לפופולאריות רבה בישראל ולא בכדי. לכן, הגעתה של הגרסה החשמלית מהווה חדשות טובות לכל שוחרי הסביבה שבינינו.

המנוע החשמלי מפיק 120 כ"ס ואמור להיות זריז יותר משאר הגרסאות הקיימות בשוק. טווח הנסיעה המוצהר, העומד על 250 ק"מ, והליך הטעינה הקצר, אמורים להוסיף לאטרקטיביות של הדגם החשמלי.

אופל קרוסלנד X

לאחר השקת המוקה X לפני שנתיים, אופל תציע ב-2018 את הקרוסלנד X ותאותת בכך שיש בכוונתה להשתלט על סגמנט רכבי הפנאי הקטנים, שהולכים וצוברים אהדה ברחוב הישראלי. הואיל ורכב הפנאי החדש של אופל הוא תוצאה של שיתוף הפעולה של החברה עם פיג'ו-סיטרואן, לא מפתיע שהוא מבוסס על פיג'ו 2008 ומציע מידות דומות.

וולו XC40

ואם ברכבי פנאי קומפקטיים עסקינן, הרי שאסור לשכוח את התחרות ההולכת ומתהווה בתחום זה מצד היצרניות של רכבי היוקרה. וולוו לא מתכוונים להפקיר את הזירה לגרמנים (ב.מ.וו X1, מרצדס GLA ואאודי Q3) ויציעו בשנה הבאה את ה-40XC, שיכלול שלל גרסאות (בנזין, דיזל והיברידי), הנעה 4X4 ותיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.

סובארו XV

למרות מנוע חלש ותא מטען קטן, סובארו XV נהנה ממכירות מצוינות בשנים האחרונות, בעיקר בזכות איכות נסיעה טובה ויכולות שטח מפתיעות. ב-2018 תציע היצרנית היפנית גרסה חדשה, שלמרות הדמיון החיצוני, מבוססת על הפלטפורמה הגלובלית החדשה של החברה.

הבשורות הטובות הן שהדגם החדש צפוי להיות בטוח יותר על הכביש (בזכות מערכת ה"אייסייט") ועביר יותר בשטח (בזכות מערכת ה-x-mode).

סאנגיונג רקסטון

עם כל הכבוד לג'יפונים, ויש כבוד, עדיין נותרו כמה יצרנים שלא שכחו מהי יכולת שטח אמתית. אחד הדגמים בקטגוריה זו, שהלך וצבר מוניטין מצוין לאורך השנים, הוא הרקסטון. וכך, לאחר 16 שנים ארוכות בהן הוצע הדור הנוכחי, בשנה הבאה תשיק סאנגיונג את הדור החדש של הרקסטון, אשר יציג מימדים ג'מוסיים למדי. השלדה תהיה כמובן שלדת סולם מסיבית, והמנוע שיזיז את הטנק הזה יהיה אותו דיזל בנפח 2.2 ל' שאנו מכירים כבר.

קרייזלר פאסיפיקה 

עם כל כך הרבה ג'יפים ורכבי פנאי שונים ומשונים, כמעט שכחנו שפעם, לא כל כך מזמן, ישראל הייתה ממלכת המיניוואנים. אחד האהובים שבהם היה הוויאג'ר של קרייזלר ובשנה הבאה יגיע לישראל יורשו, הפאסיפיקה.

לצד ממדים ומנוע דומים למדי לדגם היוצא, הפאסיפיקה תוצע גם בגרסה היברידית מעניינת, שמתיימרת להשיג צריכת דלק מרשימה של 28 ק"מ לליטר. האם מדובר בקאמבק או בשירת ברבור של הסגמנט? רק הזמן יגיד.

פולקסווגן פולו

לאורך השנים הייתה הפולו אחת ממכוניות הסופר-מיני האהובות ביותר בישראל והדור שיוצג כאן השנה הבאה, השישי במספר, לא צפוי לשנות את המגמה. לצד מעלותיו הרבות, הפולו סבל תמיד, כנראה בצדק, מדימוי של רכב קטן יחסית לסגמנט. עניין זה אמור להשתנות בדגם הבא, שיהיה גדול באופן משמעותי מקודמיו. המנועים המוכרים והאהובים של המותג הגרמני יוצעו הן עם תיבות ידניות והן עם תיבות רובוטיות דו-מצמדיות.

פורד פוקוס

לפני שנים לא רבות נדמה היה שהפוקוס עלתה על הגל והיא עומדת לעקוף בסיבוב את המאזדה 3 והטויוטה קורולה הפופולאריות. אולם, לאורך השנים התגלה הדגם כעתיר בעיות ולא אמין במיוחד. כעת מנסה פורד לחזור לעניינים עם הדור הרביעי של המשפחתית הקטנה. לצד ממדים גדולים יותר מאשר בעבר, היא צפויה להצטרף לטרנד הלוהט ולהציע גם גרסת פנאי מוגבהת.

פרארי פוטופינו

בשעה שרובנו צריכים להתלבט בין קיה לטויוטה, או אולי אאודי אם שפר עלינו מזלנו, הרי שמסתובבים בקרבנו אנשים שתג המחיר, כל תג מחיר, לא מהווה מכשול של ממש במערכת השיקולים שלהם. במיוחד עבור אותם יחיד סגולה תנחת בשנה הבאה בישראל הפרארי פורטופינו, אשר אמורה לרשת את הקליפורניה T.

המנוע יהיה מופרך כנדרש  (V8 מוגדש בנפח 3.9 ליטר המפיק 600 כ"ס), המהירות בלתי חוקית בעליל (למעלה מ-300 קמ"ש, כאשר 3.5 ש' יפרידו בין עמידה מוחלטת לבין 100 קמ"ש) והמחיר מפולפל בהתאם (סביבות שני מיליון ₪).