המדריך לחיסכון בדלק

אתם נמצאים שעות על הכביש ושורפים דלק, הרבה דלק- לא חבל?

עצרו בצד, יש לנו כמה טיפים, שיעזרו לכם להקטין את חשבון ההוצאות החודשי על הדלק.

תחזוקת הרכב

הקפידו על טיפולים בזמן, כיוון מנוע מדויק, מצתים ומסננים נקיים. לחץ אוויר לא מתאים מעלה באחוזים גבוהים את צריכת הדלק, אז אל תתעצלו- היכנסו מידי פעם לנקודת שירות וודאו שלחץ האוויר תקין. בדיקה כזו, אף תמנע פיצוץ של הצמיג באמצע הנסיעה.

משקל עודף בתא המטען לא מוסיף "בריאות" לביצועי המנוע. יש לרכב גגון? אם אין לכם צורך יומיומי בו, הורידו אותו. הגגון פוגע משמעותית באווירודינמיות של המכונית.

הנעה בקליק

בניגוד למקובל, אין צורך "לחמם" מנוע לפני היציאה לדרך. תנו לו לעבוד כמה שניות – בדיוק הזמן שלוקח לכם לחגור את חגורת הבטיחות וצאו לדרך!

תכנון נסיעה

לפני שאתם קופצים ויוצאים לדרך, הקשיבו לדיווחי התנועה והשתדלו להימנע מכניסה לפקקים מיותרים בשעות העומס. בצעו נסיעות לא דחופות כשהכבישים פנויים יותר. פחות זמן, פחות עצבים, והרבה פחות דלק.

סעו רגוע

בזמן האצה צורך המנוע הרבה יותר דלק, ולכן האצות ובלימות לסירוגין עשויות להעלות את צריכת הדלק בעשרות אחוזים.
השתמשו בדוושת התאוצה בעדינות, אל "תמשכו" הילוכים (ברכב ידני), אל "תנעלו" את התיבה על הילוך נמוך (ברכב אוטומטי) והשתדלו להגיע להילוך הגבוה ביותר האפשרי.

שמרו על מהירות נסיעה קבועה ככל האפשר- הביטו קדימה, אל מעבר לפגוש של המכונית שלפניכם, נסו לקלוט מבעוד מועד האטת קצב תנועה או רמזורים אדומים והאטו מוקדם. כך תימנעו מבלימות מיותרות, ולא תצטרכו לעצור ולזנק בכל פעם מחדש. זכרו, ככל שחיכוך הצמיג בקרקע נמוך, כך גם הנסיעה חלקה וצריכת הדלק נמוכה יותר.

נהיגה עירונית

נהיגה בינעירונית חסכונית הרבה יותר מנהיגה עירונית, כל עוד מהירות הנסיעה לא גבוהה. במהירות גבוהה, מושקע כוחו של המנוע בהתגברות על התנגדות הרוח למכונית, והקטנת המהירות תפחית את צריכת הדלק.

רכב שטח או חיפושית?

מכונית קטנה, קלה ובעלת מנוע קטן יותר, הינה חסכונית יותר. אם יש באפשרותכם לבצע נסיעות במכונית קטנה (ולוותר הפעם על הנסיעה ברכב השטח הגדול שלכם) החיסכון בדלק מובטח.

 משאירים את הרכב בבית!

בשורה התחתונה, מכונית שנשארת בחנייה לא צורכת דלק.
בפעמים רבות, אפשר פשוט לוותר על הפינוק ולעשות קצת כושר- ללכת ברגל, או לרכב על אופניים. דרך נוספת ויעילה, היא להצטרף לנסיעה עם חברים או שכנים – לתאם זמן יציאה משותף ולנסוע יחד.

חיסכון זה אחלה, אבל מה שהכי חשוב זה שתגיעו בשלום.