בחור טוב: יונדאי איוניק

ההיברידי החדש של יונדאי, שימושי, מאובזר, לא מרגש ויש שיאמרו טוב שכך

בחניה

עם האיוניק, יונדאי משלימה את התקפתה על שוק רכבי ההיבריד ההולך וגדל בארץ ובעולם. האיוניק חולקת פלטפורמה ומכלולים עם הנירו של קיה, אך מגיעה במרכב 5 דלתות סטנדרטי.

העיצוב רגיל ואפרורי למדי, השמשה האחורית המפוצלת מיותרת, חלק מהפלסטיקים לא מרגישים איכותיים, המושבים מעט קשים ומרגישים פשוטים, מרווח נוסעים טוב מאוד, תא המטען ענק, שמכיל 550 ליטרים.

בכלל, האבזור באיוניק מעולה, עם אבזור בטיחותי הכולל בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, ואבזור נוחות ייחודי הכולל למשל משטח טעינה אלחוטי לנייד.

4,000 ש"ח נוספים עבור גרסת הסופרים שנבחנה יעניקו לכם מושב נהג חשמלי, מערכת התראה על שטח מת במראות, קיפול מראות חשמלי, לוח שעונים דיגיטלי, פנסי לד אחוריים וחיישני חניה מקוריים. הבעיה היא, מי יקנה פרייבט פשוט מיונדאי, בשעה שתמורת סכום דומה הוא יכול לקבל מקיה ג'יפון אופנתי עם אותם המכלולים בדיוק וכמעט אותה רמת אבזור?

מבחינת המפרט הטכני החלק המסקרן ביותר באיוניק היא יחידת הכוח ההיברידית. מדובר במנוע בנזין בנפח 1.6 המספק 105 כ"ס ומומנט של 15 קג"מ (ב- 4,000 סל"ד), אליו מוצמד מנוע חשמלי המספק 43.5 כ"ס מומנט של 17.3 קג"מ. השילוב של שני המנועים מעלה את ההספק ל- 141 כ"ס, ושניהם משודכים לתיבה רובוטית כפולת מצמד בעלת שישה הילוכים.

בתנועה

ואיך זה נוסע? טוב מאוד, המומנט השמן מאיץ את הרכב בקלילות, מנוע הבנזין משתלב באופן חלק ובלתי מורגש מבחינת וויברציות. תיבת ההילוכים עושה רוב הזמן עבודה טובה עם הרגשה טבעית ונורמלית, הביצועים לא מסעירים, אך מספקים. מצב ספורט מחדד את תגובת המצערת ומשלב את המנוע החשמלי לתוספת אומפפפ, וזה חביב ואף עוזר מעט במקרים שצריך להאיץ בחוזקה תחת עומס. תיבת ההילוכים עושה רוב הזמן עבודה טובה ועדיפה עשרות מונים על זאת הרציפה המוכרת לנו מ…טויוטה, עם הרגשה טבעית ונורמלית. נכון שהעברות ההילוכים לא תמיד ברמת הפעולה של ה- DSG מבית פולקסווגן, אבל כשלעצמן הן בסדר גמור.

בונוס נוסף, הוא לוח השעונים שעובר לתצוגת סל"ד עם צביעה "קרבית". נו, לפחות להרגשה זה עושה טוב… הסיפור האמיתי הוא צריכת הדלק שעמדה בסוף נסיעה "נורמלית" על כ- 16 קמ"ל. בעיר התוצאה תהיה טובה יותר, ותחת לחץ פחות.

נוחות הנסיעה לא רעה, בידוד הרעשים טוב למדי, אך רעש בתי הגלגלים מעט בולט ומושפע מאוד מרמת הסלילה. האיוניק לא מיועדת לנהיגה ספורטיבית, ותחת לחץ מתפתח תת היגוי מסיבי, הרגשה שמוגברת ע"י הגה קליל וחסר תקשורת, כמנהג ימים אלה. הבלמים מתהדרים בנשיכה טובה, שלאחר מאמץ נעלמה במקצת. חדי החושים יצליחו להרגיש שבמדובר במערכת בלימה רגנרטיבית, אך לשאר הנהגים פעולתה תהיה שקופה לחלוטין- וזה מצוין.

בקיצור ולעניין

בסה"כ האיוניק עושה בדיוק את מה שמבקשים ממנה (בגבולות ההיגיון), ומבחינתנו זה בסדר גמור. מדובר ברכב מתקדם, נעים, משפחתי וחסכוני שעושה את העבודה בצורה טובה וללא סיבוכים או צלצולים מיותרים, ומהווה תחרות רצינית גם לרכבים קונבנציונליים.