סיטרואן קקטוס, באוטומט

הקקטוס של סיטרואן קיבל גיר אוטומטי, בדיוק כמו שהישראלים אוהבים. האם השידוך הצליח?

בחניה

אהבנו את הקקטוס עם הגיר הידני והמנוע החלש. קצת פחות התחברנו לגרסה המצוידת במנוע הטורבו שסבלה משילוב גיר-מנוע לא מעודן וממחיר מעט גבוה, וחיכינו לגרסה עם הגיר האוטומטי. לפני כחודש השיקה לובינסקי (יבואנית פיג'ו-סיטרואן) את הגרסה האוטומטית של הקקטוס עם תיבת ששת ההילוכים של אייסין המוכרת, המשודכת למנוע ה- 1.2 טורבו.

טרום תזוזה

אין שינוי במראה החיצוני או הפנימי של הקקטוס וזה טוב. החידוש העיקרי המגיע עם הגרסה האוטומטית היא מערכת ה- Touch שמתחילה להיכנס לדגמי פיג'ו סיטרואן. מערכת זו תוכננה בשיתוף עם חברת 'פוינטר', ומציעה חיבור קבוע לרשת האינטרנט ואפליקציות כגון וייז, רדיו אינטרנטי, לחצן חירום, אפליקציות חניה, קישורית מלאה למוקד לתיאום ביקורים במרכזי השירות, פונקצית מניעת שכחת ילדים ברכב ועוד.

 

המערכת עובדת בסדר רוב הזמן, אך המסך מגיב מעט באיטיות במעבר בין האופציות השונות. בקקטוס מדובר בחיסרון די רציני, כיוון שתפעול מערכת המיזוג מתבצע גם הוא דרך אותו מסך מרכזי, וכדי לשנות את עוצמת המזגן תוך כדי ניווט (לדוגמה) יש צורך לעבור בין מספר מסכים, פעולה שגובה זמן יקר ואת תשומת לב הנהג מהכביש. איטיות התגובה של המערכת יכול לעצבן- ולסכן.

בתנועה

מערכת ה- touch, נחמדה ככל שתהיה, משנית בחשיבותה לחידוש העיקרי שהוא תיבת ההילוכים האוטומטית של אייסין המוצעת מעכשיו עם מנוע ה- 1.2 טורבו 110 כ"ס. זהו שילוב שקיים גם בשאר דגמי הקונצרן (פיג'ו 208, סיטרואן C3, פיג'ו 2008 ועוד).

 

כמו בגרסה הידנית המצוידת במנוע הטורבו, גם כאן המנוע מסגיר את עובדת היותו מצויד בשלושה צילינדרים בלבד, עם רעידות וחוסר עידון. מצד שני, מדובר במנוע חזק למדי עם 110 כ"ס ומומנט גבוה של 20.9 קג"מ המגיע ב- 1500 סל"ד נמוכים, ובזכות משקלו הקל של הקקטוס- המנוע מצליח להאיץ בקלות את המרכב המעוצב ל- 100 קמ"ש בתוך 9.7 שניות. צריכת הדלק שנמדדה לקקטוס במבחן עמדה על כ- 13 קמ"ל.

 

ומה לגבי התיבה האוטומטית? היא בסדר. לא יותר, לא פחות. החלפות ההילוכים מורגשות ולא מאוד חלקות או מהירות כמו התיבות של המתחרים, אך למרות זאת לא מדובר בקטסטרופה. התיבה יודעת שלא להעביר הילוכים מוקדם מדי, ועוזרת בכך למנוע רעידות מהמנוע עקב סל"ד נמוך ולא מתאים.

 

כיוון שהקקטוס אינו מצויד במד סל"ד, אנו יכולים רק לספר כי ההרגשה שלנו היא שיחסי ההעברה מתאימים לאופי הרכב והמנוע, ללא "חור" מורגש בין ההילוכים.
נקודת הזכות הגדולה של התיבה היא פתירת אופי הפעולה הלא ליניארי שהפריע לנו בגרסת הטורבו הידנית; הקקטוס האוטומטית מצליחה להיות זורמת ונעימה לנהיגה ולנסיעה, דבר שהופך אותה לגרסה הטובה ביותר במבחר הקקטוס.

בקיצור ולעניין

הקקטוס עם הגיר האוטומטי נהנה מכל היתרונות של הדגמים הידניים (עיצוב, נוחות, מרווח, מנוע טורבו חזק), ומעצים אותם עם הגיר האוטומטי. אף על פי שיחידת הכוח אינה מאוד מעודנת- בעיקר בנסיעה איטית/עירונית, הקקטוס האוטומטי מצליח להציע חבילה מגובשת והרמונית למדי, שכעת מגובה ב- 5 שנות אחריות. למחירון סיטרואן קקטוס