ניקיון ותחזוקת הרכב: המדריך שישמור על ערך הרכב שלכם

רכב נקי ומצוחצח יאריך יותר ימים, ייתן תחושה נעימה לנוסעים ויקרוץ יותר לקונים

אין כמו לנסוע ברכב נקי, מצוחצח וריחני.
נסיעה ברכב מטופח ומטופל, לא רק בהיבט של השלדה והמנוע, מקנה תחושה נעימה ולנהג ולנוסעים ומשרה אווירה רגועה על הכל, שלה השפעה חיובית גם בהיבט הבטיחותי. 
בנוסף, מי יודע, אולי יום אחד תרצו למכור את הרכב ותחזוקת הרכב תשתלם לכם לא מעט.

שנתחיל?

שטיפה שוטפת

אז נכון, זה לוקח קצת זמן שאין לנו וגם לעתים מצריך המתנה בתור – אך שטיפת הרכב, חיצונית ופנימית כאחד, היא אלמנט הכרחי על שמירתו נקי ובעל מראה רענן וחדש יחסית לאורך זמן.

מה עדיף – שטיפה אוטומטית או ידנית? לכל אחת מהשיטות יש היתרונות והחסרונות שלה. שטיפה אוטומטית טובה לחסרי הזמן שביניכם ולאלה שרוצים את זה מהיר במיוחד – כמה דקות במנהרת הקסמים והאוטו שלכם מבריק, לפחות חיצונית. החיסרון: מברשות הענק צוברות חול ואבק ועלולות לשרוט את צבע המכונית שלכם ולגרום לו לדהות.

שטיפה עצמאית ידנית של הרכב, לחרוצים שבינינו – היא כמובן גם חסכונית במיוחד, מעבר לשמירה על צבעו של הרכב. פתרון אחר, למי שבכל זאת לא בעניין של שטיפה עם דלי או צינור, הוא שטיפה ידנית של הרכב, פתרון המוצע לרוב גם במכוני השטיפה האוטומטית. לוקח קצת יותר זמן ולעתים יקר יותר, אך השמירה על הרכב מובטחת.

אם כבר החלטתם לשטוף את הרכב במכון רחיצה אוטומטית, בקשו שינגבו לכם אותו על מנת למנוע כתמים והשארת טיפות.

נפטרים מהפירורים

שואב אבק הוא מצרך חיוני בעת ניקוי החלק הפנימי של האוטו ללא קשר לביקורים במכוני השטיפה. שימוש בשואב ידני  לרכב הוא פתרון מצוין לניקוי לכלוכים ופירורים על המושבים ועל הדפנות – המוכרים היטב לבעלי משפחות עם ילדים.

כיום, קיימים שואבי אבק ייחודים לרכב, אשר מתחברים לשקע 12 וולט ברכב, וניתן גם להשתמש בשואב אבק בתשלום בחלק מתחנות הדלק. ההמלצה שלנו היא לקנות שואב אבק נייד. בלוח יד2 תוכלו למצוא מגוון שואבי אבק ניידים.

לא בדיוק מזל טוב

לשלשת של ציפורים על גוף המכונית היא אויב! לאחר זמן מה היא מתקשה, החומציות שבה עלולה להשאיר כתם ולקלקל את צבע המכונית והיא הופכת קשה יותר להסרה.
המלצה שלנו- נקו את הלשלשת מיד כשאתם מבחינים בה. שימו חבילה של מגבונים ברכב –  הם יעשו את העבודה.

מסדר המפקד

ניקיון וסדר באים יד ביד. אם תקפידו על סדר ברכבכם, פנים הרכב יישאר נקי, ותחושת הנעימות תישמר. קחו אתכם תמיד באוטו חבילת מגבונים, נייר טואלט וכדומה – שיהיו שם לעת צרה. שימו פח ברכב שרק אליו ייזרק הזבל (ותדאגו לפנות אותו!). אל תצברו באוטו עטיפות, אריזות ושקיות – כל אלו נותנות תחושה של לכלוך ואי-סדר.

בין השמשות

חלונות ושמשות הרכב אינם שונים מהחלונות שאצלכם בבית. נקו אותם כפי שאתם מנקים את החלונות בביתכם: נוזל לניקוי חלונות, שפריצר ונייר ניגוב חד פעמי או סמרטוט. מדובר באלמנט של שמירה על ניקיון – אך לא פחות חשוב – על בטיחותכם.

על טעם וריח

אין מי שלא אוהב ריחות טובים. ריח הוא אחד הדברים הראשונים אליהם שמים לב כשנכנסים לאוטו, ואחד הדברים החשובים כשאנחנו מנקים את האוטו. אל תשאירו ברכב ריחנים שתם זמנם, שאריות מזון, עטיפות של חטיפים וכוסות קפה – כל אלו יוצרים ריחות רעים וצוברים בקטריות.

כיום, יש המון אופציות לבשם את הרכב: ספריי, עצי ריח, צנצנות ושלא נתחיל לדבר על כמות סוגי הריחות הבלתי נגמרת. לכל אחד יש את הטעם האישי שלו – בחרו את האפשרויות המתאימות לכם ביותר.

המלצה מבריקה

על מנת לשמור על הברק ועל הצבע של רכבכם, אנו ממליצים לעשות לו ציפוי וקס מידי חצי שנה. מרחו את הווקס על הרכב כשהוא נקי וכשהמרכב קר (עשו זאת בצל).
מרחו את הרכב בשלבים, והבריקו כל חלק בנפרד. שימו לב שאתם לא משאירים שאריות של וקס על גוף הרכב. חשוב מאוד לבצע את הציפוי בסבלנות רבה וביסודיות – החיפזון מהשטן.

קחו בחשבון שכל התהליך אמור לקחת לכם כשעה וחצי-שעתיים. חשוב לשמור על הכללים – ציפוי וקס לא תקין עלול לגרום לנזק בלתי הפיך. כמובן שגם כאן, אפשר ללכת ולעשות את הציפוי במכון מקצועי; רוב מכוני השטיפה מציעים כיום גם ציפוי וקס.

פתחי האוורור

החרוצים שביניכם יוכלו להשקיע עוד קצת ולנקות את פתחי האוורור של המזגן מאבק. ניתן לעשות זאת באמצעות שואב אבק נייד (אותו אחד שתשתמשו בו לניקיון המושבים והדפנות) ובאמצעות מברשת צבע ארוכה ככל האפשר.
יש לכך גם אפקט בריאותי לא מבוטל, שכן ניקוי פתחי האוורור מונע הצטברות גורמים לא רצויים באוויר שאתם נושמים.

***

כמטאפורה על המשפט המפורסם "ביתי ומבצרי" הרי שעבור רבים מאיתנו גם הרכב הוא סוג של מבצר. חשוב לשמור על ניקיונו וכמו תמיד – סעו בזהירות!