מבחן דרכים נוסח מיני: קיה פיקנטו GT Line

המיני הותיקה של קיה מקבלת אדרת מהודרת ונשארת אותה הגברת – אבל עם קלאס. מדריך יד2 עם כל הפרטים החשובים לפניכם

מבחן  דרכים: קיה פיקנטו GT Line

המיני הבאה שלכם: קיה פיקנטו GT LINE

מובילת טבלת המכירות לשנת 2017, עם 11,765 מסירות, הפיקנטו הקטנה לא צריכה להוכיח דבר לאיש. למעשה, אפילו כשאומרים ש'”לא מחליפים סוס מנצח”, מציגה קיה דגם מהודר ומאובזר לשנת 2018 – ג’י טי ליין. דגם זה מציע לנו עיצוב מוקפד ומעניין יותר: נגיעות של אדום על לבן בכונסי האוויר, בפגושים ובחצאיות, גלגלי “16 לאחיזה ויציבות משופרים, סאן רוף, יציאה כפולה בקצה צינור הפליטה ושלל מערכות בטיחות.

פנים הרכב

מבט בוחן בפנים הפיקנטו מגלה מושבים דמויי עור, נוחים לישיבה שאוחזים היטב את גוף הנהג, מעוטרים גם הם באותו פס אדום. ממולם הגה עטוי עור, קטום וקרבי, מגובה באלומיניום על דוושת התאוצה ועל הדש בורד. בצד הפרקטי, ניתן למצוא מגוון מערכות:

  • טמפרטורה: מערכת בקרת אקלים.
  • הגה: אפשרות שליטה מההגה על שלל מערכות הרכב.
  • פרקטיקה: מראות מתקפלות אוטומטית, ידית בין המושבים הקדמיים ותא קטנטן תחתיה.
  • מולטימדיה: אפשר למצוא מסך מגע נוח לתפעול – לא כולל אפליקציות חיצוניות, ומצלמת רברס עם קווי הנחיה דינאמיים – לפי סיבוב גלגל ההגה.
  • בטיחות: מערכת לבלימת חירום אוטונומית, 7 כריות אוויר ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, התראה על אי שמירת מרחק וסטיה מנתיב של חברת מובילאיי, המותקנת ברכב על פי חוק.

עוד בקוק-פיט נמצא חיבורי USB  ו-PL למערכת המקורית, כאשר על השמע אחראים 4 רמקולים די בסיסיים.

מבחן  דרכים: קיה פיקנטו GT Line

מה עוד צריך אוטו מיני כדי להמשיך להצליח?

כל רכב צריך מקום אחסון סביר – ולפיקנטו GT Line יש 225 ליטרים ממנו; סביר לשימוש יומי, רכישות בקניון ובסופר, אם כי מפתח הבגאז’ צר למדי, דבר שעשוי להוות מכשול לזוג צעיר עם עגלת תינוק רחבה, למשל.

בתחום הטכני אין חידושים – זו עדיין אותה פיקנטו, עם אותו גיר פלנטרי בעל 4 הילוכים ומנוע בנפח 1,250 סמ”ק, ללא מגדש טורבו, המספק 84 כוחות סוס – מה שאומר שעם תאוצה של 12 שניות ל-100 קמ”ש ומהירות מירבית של 173 קמ”ש, היא לא באמת ספורטיבית אבל בהחלט נראית נכון.

מבחן  דרכים: קיה פיקנטו GT Line

ואיך חווית הנסיעה?

באופן טבעי, למכונית קטנה ובעיקר קצרה, אפילו עם גלגלים גדולי קוטר, העיר היא מקום המחייה האידיאלי של הפיקנטו. בכביש המהיר תציג הפיקנטו רכות יתר במתלים, תמסורת מיושנת ומסרסת מנוע חלש מלכתחילה אינם תורמים גם הם לתחושת ביטחון עודף כשעולה המהירות.

הנוחות בנסיעה, לעומת זאת, סבירה ביותר, כאשר גם בכבישים משובשים ישרור בתא הנוסעים שקט הן מבחינת רעשי רוח והן מצידם של הפלסטיקים, על אף מראם הזול. אבל, כאמור, הכביש הבין עירוני קצת גדול עליה ובמהירות 100 קמ”ש יצביע המד על 3,000 סל”ד גבוהים, מיושנים ומיותרים ובמהירות 120, הופכים גם רעשי הרוח למוחשיים.

לאור כל זאת, התחזית שלנו – להיט המכירות ממשיך לככב בפסגה, בצבע!

מבחן  דרכים: קיה פיקנטו GT Line

מחפשים את מכונית הקיה הבאה שלכם? לחצו כאן ומצאו את הדגם המועדף עליכם!