פולקסווגן אמארוק: לחשוב מחוץ לארגז

מלך הטינדר של הטנדרים; חתיך, מהיר, נוח ועם ארגז כזה גדול – פולקווסגן אמארוק במבחן דרכים. יד2 עם כל המידע החשוב באמת

פולקסווגן אמארוק: לחשוב מחוץ לארגז

כשאומרים פולקסווגן, מתכוונים בד"כ לרכב פרטי, מפנק, בטיחותי ואיכותי. אבל, יש להם בפולקסווגן את הנטיה להפתיע גם בתחום הרכב המסחרי – בשנות ה-70' וה-80' היה זה הטרנספורטר 'דאבל קבינה' שהפך את רעיון הטנדר למיוחד ושונה – עם אמינות של מאות אלפי קילומטרים ואלפי טונות של סחורות – אין ספק שמדובר בעניין מיתולוגי.

גם בתחום הרכב המסחרי הקטן, הוכיחה החברה הגרמנית את עליונותה זה מכבר, עם דגם ה CADY – מסחרי כמו הברלינגו והקנגו, אבל אוטומטי ובאיכות גימור גבוהה בהרבה מהסטנדרט בקטגוריה.

אמארוק: טנדר עם כושר העמסה

אין להתפלא, אם כך, שאת הטנדר הפתוח שלהם – האמארוק – הם בנו לפי אותן אמות מידה ולפי אותם סטנדרטים גבוהים. מה שיצא להם זו פנינה של ממש – מצד אחד סרן חי, קפיצי עלים ושלדת סולם: טנדר, עם כושר העמסה של 828 ק"ג, בנוסף למשקל העצמי שלו (2,155 ק"ג). מצד שני רכב נוח לנהיגה, יפה וחזק. כמה חזק? ובכן, מנוע ה-V6 דיזל של האמארוק עבר מקצה שיפורים לקראת השנה החדשה והוא מפיק כעת 224 כ"ס (גידול של 25% מהדגם היוצא), עם מומנט 'עוקר סלעים' של  56.1 קג"מ. הרבה כוח שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית, עם 8 יחסי העברה – חלקה בתפעול וזריזה בתגובות – כמעט כמו פרייבט.

אז כמו אותו הטרנספורטר 'דאבל קאבינה' הוא חזק ונוח, להבדיל מהסבא האמארוק גם יפה. לא מיוחד בנוף הטנדרים ואפילו שמרני מעט בקווים; קשתות הכנפיים בולטות מהמרכב החוצה, גריל מאסיבי בחזית וארגז פתוח, רחב ידיים, מאחור.

עיצוב ואחסון

עוד בקבינה, בקרת אקלים מפוצלת לשני צידי תא הנוסעים, 4 שקעי 12V, תא אכסון מתחת לכל מושב קדמי, מקום ייעודי להניח מסמכים על גבי הדשבורד, תא כפפות קטנטן, עוד תא קטנצ'יק בין המושבים ולידו שקעים עמוקים להנחת שתי כוסות בין המושבים (ועוד 2 לפועלים העייפים היושבים מאחור).

אם זה לא היה טנדר, היינו מתלוננים על העדר פינוקים כגון כיוונונים חשמליים למושבים, או בקרות בטיחות מתקדמות כמו התראה על סטיה מנתיב או אי שמירת מרחק, בלימה אוטונומית וכיוב', אבל זה טנדר, עם כוונות עבודה מוצהרות, גם אם קל לשכוח את זה בשעה שנוהגים באמארוק על הכביש הציבורי. הנסיעה שקטה ואטימת הרעש טובה, ביצועי הרכב – פועל יוצא של ששת הצילינדרים בתצורת ה-V, עם מערכת ה TDI הותיקה של פולקסווגן – מאפשרים לטנדר הזה להאיץ ולהגיע למהירויות גבוהות בקלות ובצורה לינארית וחלקה. המתלים הקשיחים עוזרים גם הם להתנהגות הכביש הטובה שלו, עם עומס מלא וגם ללא עומס כלל.

ועוד משהו – הוא גם חיה בשטח!

עם מערכת לבקרת ירידות תלולות ונעילת דיפרנציאל קל לצלוח עם האמארוק, גבוה הגחון, שטחים קשים ומאתגרים – כאילו היה רכב שטח של ממש. כוח המנוע, וגם התמסורת המעולה, הן נקודות של אור (וגם פוטנציאל לפחד לא קטן, תלוי בכם וברגל ימין שלכם) על שבילים מהירים, הזנב הקשיח, לעומתם, יקפץ וידלג לא מעט – בעיקר כשהוא פנוי מעומס, כאילו בא להזכיר בחצי נזיפה – אתה באמצע היום, תפסיק לשרוף סתם דלק על שטויות וחזור מיד לעבודה.

פולקסווגן אמארוק: לחשוב מחוץ לארגז

נראה שהאמארוק מספקת חווית נסיעה מהנה ואתגרית במיוחד – ולמי מביניכם שמעוניין ברכב מסחרי, עם ארגז מרווח וגדול, האמארוק תספק את הפתרון האולטימטיבי. נסיעה נעימה ובטוחה!

פולקסווגן אמארוק: לחשוב מחוץ לארגז

 

מעוניינים להתחדש ברכב פולקווסגן? היכנסו למחירון הרכב של יד2 והתחילו לחפש!