משפחתית קטנה: סיאט ארונה במבחן דרכים

בין האטקה לאיביזה – הדרך היפה והמשתלמת לנוע ברחבי הכרך הסואן, עם הילדים, בדרך אל הנופש – הכירו את סיאט ארונה. יד2 עם כל הפרטים החשובים באמת

משפחתית קטנה: סיאט ארונה במבחן דרכים

חיי משפחה משנים את חיי הנהג, בעיקר אם הוא חובב נהיגה, ובעיקר כשילד נוסף נכנס לתמונה. פתאום צריך מקום מאחור לכסא בטיחות, סלקל ואמא מאושרת אך תשושה – שנאלצת לפתע להסתפק רק בחצי משענת… סרטי מדידה נשלפים, דגמים בעיצוב קוביה נשקלים ברצינות, אפילו SUV נזרק לחלל האוויר – אם כבר – ואז עולות שאלות של גובה טיפוס אל הקבינה וחניה ליד הבית.

לאותו נהג חובב הגה, זה מהפסקה הקודמת, אותו אחד שנהג לנהוג רק במכוניות ספורטיביות במידה, מעוצבות בקפידה ובעלות פרופיל, איך לומר, לא-הכי-קונבנציונלי, וגם לכל מי שרוצה את המשפחה הקטנה שלו ברכב יפה ולא רק פונקציונלי, מציעה סיאט גרסה מורחבת, על בסיס SUV, מוגדשת טורבו, מעוצבת ובמחיר זול מהמתחרים. סופר מיני משפחתית, או רכב פנאי עירוני קטן, אם תרצו.

אז אחרי שיצאה עם הלאון והאטקה, מציגה סיאט, על אותה פלטפורמה, גם את הארונה – עם מנוע בנפח 1.0 ליטר TSI, עם הספק של 115 כ"ס ומומנט בריא של 20.3 קג"מ, תיבת DSG אוטומטית בעלת שבעה הילוכים, 460 ליטר של מטען, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 10 שניות ומחיר של 109,000 ש"ח. על
הנייר – נשמע בהחלט עסק מבטיח.

ובמציאות?

עיצוב

במציאות הארונה היא קודם כל יפה. לא, רגע, מעוצבת. קווים זורמים וצדודית אירודינמית, גובה גחון מחד וספויילר מאידך. וגוונים של צביעה, פסטליים כאלה, מתאימים למשפחה עם טעם. בנוסף, היא העלתה חישוקי "16 מפונפנים והכנה לגגון.

בפנים הרכב נמצא איכות גימור סבירה בהחלט, גם אם לא מהטופ בקטגוריה. סביבת נהג מאוד אינטואיטיבית ולא עמוסה בפרטים, מערכת מולטי מדיה עם מסך "8, בלוטות', 6 רמקולים ותפעול שמזכיר, כמו תא הנהג כולו, את האיביזה המוכרת והחביבה. עוד בנמצא – בקרת אקלים מפוצלת קדימה ואחור, 6 כריות אוויר, פתיחת דלתות והנעה ללא מפתח, נעילה מרכזית עם שלט רחוק חכם, חיישן אורות, חיישן גשם, תאורת Coming Leaving Home, משענת יד קדמית ומושב נהג היודע להתכוונן גם לגובה.

החלל הפנימי, כמו גם נפח האחסון שבבגאז', מספקים מרווחים ורווחה – לפי צרכי המשפחה.

משפחתית קטנה: סיאט ארונה במבחן דרכים

בטיחות

הארונה מקבלת ציונים גבוהים במבחני הריסוק – 5 כוכבים ב-EURONCAP, בין השאר בזכות מערכות בטיחות אקטיביות כדוגמת מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, משולבת במערכת לניטור מרחק מלפנים, מערכת סיוע זינוק בעליה, מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית, מערכת להתראה בפני עייפות, מערכת להתראה בפני לחץ אוויר נמוך, מערכת Front Assist – המתריעה על אי שמירת מרחק ומבצעת בלימת חירום בעת הצורך ומערכת לניטור הולכי רגל, המתריעה על סכנת התנגשות ואפילו תבלום את הרכב, במידת הצורך.

סיאט לא מאכזבת גם בסעיף ההתנהגות, מנוע הליטר מספק, בעזרת כוחות הגדישה, תאוצות ביניים נאות והתמסורת הממוחשבת עובדת חלק ורציף, כמצופה.  מתלים קשיחים במידה מספקת נותנים לגוף ה-SUV המוגבה של הארונה את היציבות הכיוונית – גם בכיכר המדינה וגם בפיתולי פרויד, או עין כרם, כשגם ההיגוי מדוייק וגם הבלימה בעוצמה ואיכות גבוהות.

בשורה התחתונה

אפשר למתוח ביקורת על רמת הפלסטיקה הכללית, על איכות החומר ממנו עשוי גלגל ההגה ועל עוד המון פינוקים שיכולים להתווסף לחבילה, אבל, תכלס, כמו שהיא, במחיר הזה – אין לה תחרות.

משפחתית קטנה: סיאט ארונה במבחן דרכים