מנהלת חדשה בשכונה: יונדאי סונטה

עוד לא הספקנו להתאושש מיופייה של יונדאי סונטה החדשה בדגם ההיברידי, וכבר תא הנוסעים המרשים הכה בנו.

עוד לא הספקנו להתאושש מיופייה של יונדאי סונטה החדשה בדגם ההיברידי, וכבר תא הנוסעים המרשים הכה בנו. ניכר שהושקעה בו מחשבה רבה ומורגשת בו ירידה לפרטים הקטנים שיכולים להפוך את חוויית הנהיגה בה לאדירה. אחרי הכל, היא היברידית והביצועים של מנוע הבנזין והמנוע החשמלי הולכים לקבוע אם יש פה תחרות קשה. מתניעים!

הנעה ומפרט טכני

ליונדאי סונטה נפח מנוע של 2.0 ליטר המספק 193 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש נמדדה ב-9.3 שניות. על פי מפרט היצרן תצרוכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 5.7 ליטר (ברמת הגימור (Limited ל-100 ק"מ (כלומר, 17.5 ק"מ לליטר).

מנסיעת המבחן שערכנו גילינו שתצרוכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 6.8 ליטר ל-100 ק"מ כאשר נפח מיכל הדלק הוא 60 ליטר. גובהה של הסונטה 1,470 מ"מ, אורכה 4,855 מ"מ ורוחבה 1,865 מ"מ. דרגת זיהום אוויר: 2.

אבזור פנימי

רמת הגימור Limited היוקרתית מציעה מפרט עשיר בפינוקים: ריפודי עור, גלגל הגה וידית הילוכים מצופים עור, דיפוני נוי מהודרים מחומר דמוי עץ, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, מושב נהג עם זיכרון, מושבים קדמיים מאווררים, חימום במושבים הקדמיים והאחוריים, מושב אחורי מתקפל 60/40, גג שמש פנורמי נפתח ווילונות בחלונות הדלתות האחוריות.

גם בטכנולוגיה לא חסכו כאן: הרכב כולל מערכת אדפטיבית Auto Hold, פתחי מיזוג לנוסעים במושב האחורי, בלם יד חשמלי וחימום לגלגל ההגה. על הבטיחות מופקדות מערכות שונות דוגמת מערכת התראה למניעת התנגדות קדמית FCWS, עמעום אוטומטי של אורות גבוהים  SMART HIGH BEAM ומערכת לזיהוי כלי רכב ב"שטח מת".

לסיכום, יונדאי סונטה ההיברידית התגלתה כרכב מנהלים מפנק ומרענן בנוף הישראלי. נהנינו מרמת גימור עשירה ומפנקת, ממושבים נוחים, מנסיעה חלקה, מהתנהגות כביש מעולה ובטוחה ומשליטה מורחבת ישירות מההגה. 

אין ספק, שהסונטה נכנסת בקלות לקטגוריית הרכבים ההיברידיים שכבשו את מדינתנו הקטנה ומציבה רף חדש ונחשק למדי. שתהיה לכם נסיעה טובה וחסכונית! למחירון יונדאי סונטה