מבחן דרכים דאצ'יה דאסטר הנעה קדמית – מקום טוב באמצע

109 כוחות סוס, גיר רובוטי, 4 מצלמות ומחיר של פחות מאלף ש"ח לכל כוח סוס – נראה לנו שמדובר בעסקה שווה במיוחד. יד2 עם כל הפרטים

1,351 ישראלים החליטו ורכשו דאסטר בשנת 2017, נתון מהליגה של הגדולים בקטגוריה (SUV, ג'יפון עירוני, רכב שטח לייט – תקראו לזה איך שתרצו). הפעם נבחן את הגרסה המפוארת של הדאצ'יה, בעלת הנעה קדמית בלבד 4X2, אחרי שעברה מתיחת פנים קלה אך נשארה נאמנה למקור.

היופי בעיני המתבונן

פרט למראה האופייני של הדאסטר – זה עם הגריל הגדול, הכנפיים הגבוהות והמרכב הגבוה – יש משהו חדש ומרענן בקווים שלה השנה. בדאצ'יה לא מנסים להתיימר או לשדר מה שאין, הם מתמקדים בלעשות טוב את מה שיש – וזה רבותי וגבירותי, הבדל ששווה לשים אליו לב. פנים הרכב מרווח, גם קדימה וגם אחורה, גם לבעלי 'רגליים ארוכות'. תאי אכסון גדולים (תא כפפות, עוד תא מתחת למושב הנוסע, תא פתוח בין המושבים וכיסים עמוקים בדלתות). בנוסף לאלה, יש גם 445 ליטר של מקום בתא המטען ויש גם גגון מובנה. שימושי ונוח, מפתיע לטובה בעולם שמשלם הרבה פעמים בנוחות או במקום בשביל אופנות ועיצובים.

סביבת הנהג ברורה ואינטואיטיבית, כפתורי שליטה גדולים למערכת בקרת האקלים, כיוונונים להגה ולמושבים – סטנדרטי, מוכר ולא עמוס במידע. נוחות המושבים סבירה, הנהג יהנה גם מידית משענת אולם הנוסע שלצידו לא. ומה לגבי ידית בלם היד? אנחנו הרגשנו שהיא מעט זולה למגע וכך גם איכות החומרים וההרכבה הכלליים (למרות שההשוואה לרכבים מתחרים בקטגוריה שמחירם כפול ולפעמים גם פי 4, איננה השוואה הוגנת).

במחיר של פחות ממאה אלף ש"ח מספקת הדאסטר שווי גבוה לשקל, עוד לפני 'סממני יוקרה' כגון האור בספי הדלתות כשפותחים אותן לעת ערב, או מערכת בקרה בשפה העברית (שנראה כי הגיע הזמן לשדרג לה את הממשק המיושן).

מה עם בטיחות?

לדאסטר 4 מצלמות מובנות – קדימה, אחורה וצדדים – עוזר ומקל בחניה, תחי הקידמה!

בנוסף, נמצא כאן גם מערכת בקרת שיוט, לא אדפטיבית. יש כאן כריות אוויר וכל מה שהחוק מחייב – אבל האבזור הבטיחותי דל ובמבחני הריסוק משיגה הדאסטר ציון נמוך של 3 בלבד, וחבל.

ואיך היא נוסעת?

ל-SUV של דאצ'יה יש מנוע דיזל של 1.5 ליטר המפיק 109 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ – וזה מספיק כדי לקחת את הדאסטר מהר וביציבות לאן שתרצו על הכביש. בנוסף, תיבת הילוכים רובוטית, כפולת מצמדים (אוטומטית, עם אפשרות להעברה ידנית באמצעות ידית) תעביר את כל הכוח הזה אל ארבעת הגלגלים – בדייקנות וחלקות יחסיים, לא בסטנדרט גרמני – אבל מספק.

השקט בתוך הרכב נשמר בכל העת – למרות הציפיות לרעש ממנוע דיזל, דבר שהוא בהחלט מבורך, אם כי מבחוץ עדיין נוכל להינות מהסאונד המוכר (והאהוב) של 'המונית מחכה למטה'.

בשטח, בעיקר עם גרסת ההנעה הקדמית בלבד, חסרה לנו מערכת זינוק בעליה – זו הייתה עוזרת בעליות משופעות דרדרת אבנים ומייתרת את הצורך בתמרון הישן ההוא של הגז ובלם היד, אבל כאמור אין פה יומרות ומה שרואים זה מה שמקבלים.

בסופו של מבחן, מדובר ברכב שישרת אתכם היטב ביומיום, עם אופציה לשבילי ארצנו בעת החופשה או בסופ"ש, עם רמת אבזור ובטיחות בינוניים – אך מספקים, במחיר מהזולים בקטגוריה… שווה נהיגת מבחן איך שלא תסתכלו על זה.

 

מחפשים את רכב הדאצ'יה דאסטר הבא שלכם? היכנסו למחירון הרכב של יד2 ומצאו את הדגם המתאים לכם!