לא דומה לאף אחת אחרת: פיג'ו 3008

מועמדת רצינית לתואר הג'יפון הטוב ביותר בישראל, נראית מעולה, בטוחה וזריזה

 

הדור החדש של ה- 3008 מגיע עם מגוון מנועים  (בנזין ו- 2 מנועי דיזל), רמות גימור ומחירים, כך שכל אחד יוכל למצוא לעצמו את השילוב האידיאלי. המראה של ה- 3008 מאיית מהפכה, הכל חדש ונוצץ ובעיקר לא דומה לשום דבר אחר שזז על הכבישים.

בתוך הרכב מוטיב הקוקפיט (i-cockpit), מסך תצוגה עם גרפיקה מעולה, גם דובר עברית, ההגה קטן מאוד, אליפסי ומגניב, אך ממוקם מעט נמוך ודורש התרגלות. הקונסולה המרכזית שולטת על מערכות הרכב, זה נראה מעולה אבל התפעול פחות נוח, כך גם ידית הילוכים המגניבה שפעולתה לא אינטואיטיבית מספיק. יש הרבה תאי אחסון, איכות החומרים טובה אך יש מקום לשיפור בגימור.

המרווח לנהג ולנוסעים טוב מאוד לכל הכיוונים, אך קו החלונות הגבוה יכול להרגיש "כמו בצוללת", למושב האחורי פתחי מזגן ויציאת V12 נפרדת, ריצפה שטוחה, תא המטען ענק עם 520 ליטר, מצויד ברצפה בעלת שני גבהים ומתהדר בשפת הטענה נמוכה. עם קיפול המושבים האחוריים נוצר משטח הטענה שטוח לחלוטין וענק עוד יותר.

רכב המבחן צויד במנוע הדיזל הבסיסי, 1.6 ל' עם 120 כ"ס לא מרשימים, אך המומנט השמן – 30.6 קג"מ – יותר ממפצה על כך, מתקבל כבר ב- 1,750 סל"ד וההתנהלות נינוחה וזורמת, התיבה עושה עבודה טובה למעט בהורדה להילוך ראשון. צריכת הדלק בנסיעה בין עירונית רגועה יכולה לעבור את ה- 20 קמ"ל- אכן דיזל, אך רוב הזמן קולו מוחרש היטב ואינו מפריע או טורד את מנוחת הנוסעים.

כיול המתלים קשיח ואיכות הנסיעה נוקשה משהו, בשילוב עם חישוקי ה- "18 האופציונאליים יש בעיה של ממש בנסיעה על כבישים פחות ממושלמים, כאשר הסובלים העיקריים מכך הם הנוסעים מאחור. קחו את ה- 3008 עם חישוקי ה- "17 הסטנדרטיים. התנהגות הכביש של ה- 3008 זריזה, אבל עם בטחון רב לנהג הממהר.

הבלמים משלימים את התמונה עם דוושה רגישה ומגיבה, פעולה מהירה ונשיכה החלטית, וסוגרים חבילה דינאמית שעולה על כל המתחרות. פלוס נוסף הוא בידוד הרעשים המעולה – בעיקר של רעשי הכביש – ברמה של רכבים יקרים ממנה בהרבה, דבר המאפשר נסיעה ארוכה (וגם מהירה) בלי להתעייף.

בשורה התחתונה
קלף מנצח בשוק הפנאי ובכלל. תא נוסעים ומראה ללא תחרות, חסכונית אך מרגשת. למחירון פיג'ו 3008