כל הדרכים לחסכון בצריכת הדלק

חסכון בצריכת דלק – האם הדבר אפשרי? כנראה שכן. יד2 עם המדריך שיעשה לכם סדר כיצד ניתן לחסוך בהוצאות הדלק

אם יש דבר אחד שיכול לעודד אתכם ליד משאבת הדלק בתום טיול משפחתי, בעודכם מגירים בנזין וכסף מזומן לתוך המכונית שלכם, הוא שלפחות הפעם נסעתם מעט יותר לכל ליטר של דלק. קשה היה שלא לשים לב שטיולי החגים הביאו לצריכת דלק גדולה יותר, וכנראה שכך יראו גם השבתות הקרובות עד תחילת העונה הגשומה. הדבר המנחם הוא שבנסיעה בינעירונית המכונית צורכת מעט פחות מהנוזל היקר.

הדבר המשפיע ביותר על צריכת הדלק, יותר מכל הטיפים והטריקים שחלקם יובאו בהמשך, הוא סגנון הנהיגה שלכם. בפשטות, אפשר לומר שהמכונית צורכת יותר דלק כאשר היא מאיצה, וככל ששינויי המהירות שלכם חדים יותר- בלימות חזקות, זינוקים אגרסיביים והאצות ביניים זריזות, כך תבזבזו יותר דלק. המפתח לנהיגה חסכונית הוא מתינות. נהג חסכוני לוחץ בעדינות על דוושת התאוצה ולא מרבה להשתמש בבלמים.

אפשר לעשות זאת בנהיגה מתוכננת ועירנית. כלומר, מבט רחוק קדימה (ולא רק למכונית שלפניך) שמאפשר לראות מרחוק צמתים, רמזורים וסתם מפגעים, ולתכנן את התגובה אליהם מבעוד מועד. כך, אפשר לבלום מוקדם, לעבור נתיב מבלי לבלום ברגע האחרון וגם להאיץ במתינות. למען האמת, זה יהפוך את הנהיגה שלכם גם לבטוחה הרבה יותר.

בנהיגה בינעירונית ארוכה, אפשר להפעיל בקרת שיוט שתשמור על מהירות קבועה ורצוי שגם לא גבוהה מדי. צריכת הדלק עולה משמעותית מעל 110 קמ"ש.

כל שאר הרעיונות שמופיעים כאן יכולים לתרום לחיסכון, אם יצטרפו לסגנון נהיגה מתון ומתוכנן.

  • בדקו את לחץ האוויר בצמיגים: לפי המלצת היצרן אם הצמיגים "קרים" (הנסיעה רק החלה) או 10% יותר אם הם "חמים". כאשר בצמיג חסר אוויר, המנוע צריך להשקיע אנרגיה רבה יותר כדי לסובב את הגלגל ולכן צריכת הדלק עולה.
  • חפצים מיותרים: רוקנו את המכונית מחפצים מיותרים (כמו מחצלת שנשכחה בתא המטען או ספר ששאלתם ממישהו), המשקל המצטבר תורם לצריכת דלק.
  • מנוע: ממתינים בתוך המכונית? כבו את המנוע (ופתחו את החלונות אם חם לכם).
  • חנייה בצל: במידת האפשר, החנו בצל והתחילו את הנסיעה במזגן כבוי ובחלונות פתוחים. בכל מקרה המזגן לא אפקטיבי בדקות הנסיעה הראשונות.
  • חלונות פתוחים לרווחה: בכל מקרה, בעיר חסכוני יותר לנסוע עם חלונות פתוחים ומזגן כבוי, אך כאשר המהירות עולה דווקא הפעלת המזגן וסגירת החלונות תועיל יותר לחיסכון.
  • שדרוג הרכב: בטווח הארוך, החלפת המכונית לחסכונית יותר תועיל מאוד לחיסכון, ועל כך בכתבה הבאה.