טויוטה לנד קרוזר: האם הרכב האלמותי עדיין מלך הגבעה?

בעולם גדוש SUV ובזמנים של טשטוש הגבולות בין אורבני למדברי – מהו מקומה הטבעי של טויוטה לנד קרוזר? הכל במבחן הדרכים של יד2

נסיעת שטח מהנה במיוחד: טויטה לנד קרוזר

 

בערבות אוסטרליה, בכל רגע נתון, החל משנת 1951 ועד היום, ניתן היה לפגוש מקומיים: יושבים בעיקול הנהר, צולים דגים ולוגמים בירה צוננת – שיצאה מהמקרר המצוי ברכב טויוטה LAND CRUISER שלהם – הרכב הכמעט יחידי שיכול היה בכלל להגיע לשם. מאז שנות ה-80', הוא גם נשאר נאמן לאותם קווי מתאר ועיצוב בסיסי – הוא כבר לא ה"ג'יפ" הסיזיפי של שנות ה-50' וה-60', אלא מעין שילוב של סטיישן משפחתי, טנדר קטן ועבירות של יוני-מוג.

טויוטה לנד קרוזר גרסת 2018 – נעים להכיר

את העדכון האחרון עבר הדגם, בן האלמוות, לפני כשנתיים – מנוע וגיר שעברו מקצה שיפורים, בעיקר.

לשנת 2018 החליטו מהנדסי טויוטה, תוך קבלת ייעוץ מהחברים במחלקת השיווק כמובן, לשדרג את האגדה – ולו במעט הנדרש, בעולמנו המודרני ומלא המערכות המתקדמות ופנסי הלד; מראה החזית של חוצה היבשות שודרג באופן כזה שמצליח להשאיר על תילו את רוח ה'אולד-סקול' של הלנד קרוזר, על אף שמסכת החזית ועיצוב מכסה המנוע עכשוויים הרבה יותר.

השלדה – אותה שלדה, המנוע והגיר ללא שינוי גם הם. אז מה בכל זאת השתנה? הרבה!

  • אבזור הרכב: מיזוג נפרד בקבינה – לפנים ומאחור, מיזוג במושבי הכסאות, עדכון מכלול סביבת תא הנהג – החל במחוונים וכלה במערכת המולטימדיה המשולבת בקונסולת הרכב; כולל מצלמות חזית ואחור – עם התערבות ממוחשבת בנהיגה – לבחירתכם.
  • מושבים: שבעה מושבים, שניים מתקפלים – קצת צפופים; לא היינו מושיבים שם את המחותנים דרך קבע, אבל לטרמפיסט מזדמן – זה בהחלט מספיק. 
  • אלמנטים נוספים: אין סאן רוף, אין שקט מוחלט בקבינה בעת נסיעה (למרות שיש שיפור לעומת הדגם היוצא) – אמנם מדובר ברכב של ארבע מאות אלף ש"ח אבל במקרה הזה – הכסף לא מתבטא בבלינג או 'מותרות', אלא במשהו אחר – מהותי ויסודי הרבה יותר: הלנד קרוזר של טויוטה היה ועודנו – כלי שטח טהור ומושחז, עם התאמות כאלו ואחרות למען נוחות הנהג  והנוסעים, אה! וגם העניין הזה עם חוקיות התנועה על כבישים ציבוריים…
עדיין מלך הגבעה: טויוטה לנד קרוזר

תנאי שטח או כביש?

למעשה, בנסיעה מתבררים כל הפרטים הללו – על הכביש ובתוך העיר מרגיש הלנד קרוזר מגושם, איטי בתגובות ובאופן כללי 'מחוץ לאלמנט שלו'. וכך קורה גם בכביש המהיר ששם בולטות תכונותיו עוד יותר; גבוה מעל כולם – אפילו מעל עדרי ה-SUV האופנתיים, עצל בתגובות המנוע וכבד בהיגוי…  למה ככה? בשביל השבילים, כמובן!

נסיעת שטח

ברגע שיורדים מן האספלט הסלול ומציבים גלגלים על אדמת המולדת – הכל הופך ברור ונהיר; הלנד קרוזר הגיע הביתה ואתם הגעתם אל פארק השעשועים המוטורי – לא משנה היכן אתם. אין עלייה, גבעה, מדרון תלול או מדרגת סלע שהטויוטה לא תעבור, גם במקומות שלא הייתם חושבים עליהם. עם מתלי אוויר, מרווח גחון עצום, מערכות כמו נסיעה איטית, אחידה וממוחשבת, מבט על שטחים מתים – כל אלו באמצעות מצלמות הפגושים – גם הקדמי, נעילת גלגל כשהוא נמצא באוויר וכיוצא באלה – פיצ'רים של שטח אמיתי.

עדיין מלך הגבעה: טויוטה לנד קרוזר

נסיעת כביש

בחזרה הביתה – שוב על הכביש הציבורי, אבל הפעם – עם האבק המדברי על הכנפיים והשמשות… הכל מקבל פרספקטיבה אחרת – כמו אחרי אימון מוצלח בחדר הכושר: הגוף מלא אדרנלין, הנפש חפצה והכל נראה קטן קל.

כבר לא משנה התאוצה או מימדי הענק, בעת כניסה לחניה, מי שגדול – מטיל צל גדול. זה ידוע, ברור והגיוני.

עדיין מלך הגבעה: טויוטה לנד קרוזר

לסיכום

אז ב-400 אלף שקל אפשר לקנות כמה וכמה כלי רכב שונים. אבל, וזה אבל גדול – לוחם שטח אמיתי, עם מסורת ארוכת שנים, שגם יודע להתנהג יפה ומנומס מספיק בחברה הגבוהה, מאובזר בכריות אוויר והגה שזז בעת תאונה, עם שלל החידושים בתחום האלקטרוניקה והבטיחות – יש רק אחד.

ואתם יודעים מה? למרות הספרטניות שתמיד היתה ושעדיין נותרה בו, בסוף יום עמוס הרפתקאות, לא באמת נפגמה הנוחות. כלומר, אם אתם כמונו – מוכנים לוותר על עודף הפינוקים השגרתי, למען יכולות שטח של ממש. הלנד קרוזר המוכר לא השתנה – הוא פשוט השתפר.

מחפשים את הטויוטה הבאה שלכם? לחצו כאן ומצאו אותה!